Test: Mitsubishi Colt 1,0T 6°MT Instyle – K pocte zbraň

Mitsubishi Colt má jednu sakramentskú výhodu. Je kópiou jedného z najlepších áut svojej triedy!

Mitsubishi prestalo vo viacerých segmentoch samostatne navrhovať nové modely. Pomáha si alianciou s Renaultom. Tak prečo Mitsu, a nie Renó? No možno preto, lebo sa môže stať, že za výborné auto s dávkou šťastia zaplatíte o trochu menej.

Chodím okolo veľmi pekného auta s logom a nápisom Mitsubishi a pozerám sa. Zmien voči Cliu je minimum – trochu odlišná predná maska v japonskom štýle, záslepka po znaku na kufrových dverách či doplnkové nápisy. A vlastne aj načo viac zmien, veď to vyzerá super. Potešili ma kotúčové brzdy vzadu, ale pozor, má ich s týmto motorom len najvyššia výbava. Prejdime postupne k technike. S týmto motorom môžete mať iba 6-kvaltový manuál. Automat sa dodáva iba s hybridom, rovnako ako Renaulte. Preplňovaný motor s nepriamym vstrekovaním paliva je ako zrodený pre ekonomické LPG. Bohužiaľ, v opcii ho Mitsubishi nemá. Nezúfajte, odborná montáž iného schváleného zariadenia vychádza rovnako.

Domovom litrového motora je mesto. Tu poteší vodiča slušnou dynamikou. Jeho hlavnou nevýhodou je nervóznejší chod za studena či viac vibrácií v nízkych otáčkach. Je to proste daň za konštrukciu trojvalca. Avšak tento litrový motor Renaultu sa radí medzi tie viac spoľahlivé na trhu. Treba však rátať s dlhými prevodovými pomermi, takže ak chcete jazdiť svižne, nesmiete zabudnúť radiť. Odpruženie podvozka je pre túto pohonnú jednotku vyladené ako z učebnice. Napriek nízkoprofilovým pneumatikám je autíčko pružné, pohodlné a príjemné. Funguje perfektne a aj napriek vysokej rýchlosti máte pocit, že šoférujete predvídateľné auto.

Cenovo za cca 20 000 eur v najvyššej výbave dostanete auto nabité technikou, ako je adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, ozvučenie Bose, automatický parkovací asistent a mnoho ďalšieho, čo uľahčí a hlavne spríjemní každodenný život v premávke.

 

Čo treba uznať

  • Nepriame vstrekovanie je do mesta skvelá vec.

Čo nám chýbalo

  • Možnosť pohonu LPG.

Čo nás prekvapilo

  • Kotúčové brzdy vzadu.

Mitsubishi Colt 1,0T 6°MT Instyle

  • Cena (základ/test) 15 900/20 844 €
  • 5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 67 kW (91  k) pri 5 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 160 Nm pri 2 000 – 3 750 ot.min-1.  Emisie CO2 116 – 118 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 12,2 s, vmax = 174 km/h, spotreba WLTP/test 5,1 – 5,2/5,9 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – áno
  • USB-A – 2x
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,3
  • Batožinový priestor: 319 dm3

MITSUBISHI ASX – Modernizovaný vzhľad a vylepšená konektivita

Komentáre (0)
Pridať komentár