Zrejme prvá myšlienka, ktorá vám pri pohľade na fotografie napadne je tá, že je to v podstate model Honda CB500F, ktorý bol obľúbeným cestným dvojčaťom „enduroidnej“ CB500X. No tá už dnes nesie označenie NX500 a hoci obidva pôvodné modely ešte nájdete v ponuke, zrejme už onedlho zmiznú. Technická príbuznosť medzi verziou F a Hornet je veľmi tesná, rozdiely však nájdeme. Napríklad motor si ponechal technické parametre, to jest maximálny výkon 35 kW (47,6 k) a maximálny krútiaci moment 43 Nm. Motor Hornetu má však zmenené časovanie zapaľovania v prospech rýchlejšej a podľa brožúry agresívnejšej odozvy na otočenie plynu. A to poteší. Vytáčať motor tak môžete až do 8 600 ot./min., kde si užijete plnú dávku zákonom povoleného výkonu. Do portfólia elektronických pomôcok pribudol aj trakčný systém, ktorý však Honda označuje ako „Torque Control“. A to znamená, že na mokrej vozovke máte k ABS ďalšieho anjela strážneho, ktorý vás chráni pred nežiadúcim kontaktom s asfaltom. Na druhej strane, ak sa na to cítite, môžete si trakčný systém vypnúť.
Sekundovať vám bude aj podvozok, ktorý sa zásluhou nastaviteľnej prednej otočenej vidlici Showa SFF-BP USD a mimoriadne účinných bŕzd chová suverénne. Dvojica predných kotúčov s priemerom 296 mm a dvoma dvojpiestovými strmeňmi sa postarajú o spoľahlivé zastavenie motorky. V danej cenovej kategórii je tento prístup ojedinelý. No vďaka nemu sa za riadidlami Hornetu cítite ako na väčšej motorke. Ľahkosť s akou sa ovláda, ju predurčuje do rúk začiatočníkom, no užijú si na nej aj skúsenejší jazdci.
V porovnaní s modelom F priniesol Hornet aj novinku vo forme plne farebného a navyše konfigurovateľného displeja, ktorá sa vynikajúco odčítava aj počas slnečného dňa. Nechýba ani konektivita s aplikáciou Honda RoadSync s funkciou zobrazovania navigácie na displeji. A to je dostatok argumentov na to, aby ste si tento model zvolili, no ešte chýbajú dva najdôležitejšie argumenty. Je to predovšetkým dizajn, ktorý je síce iba o milimetre, ale predsa len agresívnejší, než mala „eFka“. Najmä predný svetlomet s LED technológiou poskytne dostatok svetla pri jazde v noci a motorke postoj i vážnosť pri pohľade spredu. Bodkou za kompletným balíkom je plnotučný zvuk výfuku. Ideálne dokresľuje charakter motorky a robí z jazdy na nej skutočný zážitok. Nevýhoda? Asi iba jedna – máte na výber čiernu, červenú a bielu. Koniec hlásenia.
Stručne
Čo musíme uznať
V danej kategórii je to stále najzábavnejšia motorka.
Čo nám chýbalo
Väčší výber farieb v katalógu.
Čo nás prekvapilo
Mierne vylepšený motor s perfektným zvukom.
Honda CB500 Hornet
Cena a záruka:
základ/test 6 150/6 150 €
2 roky bez obmedzenia km
Motor: Vodou chladený dvojvalec/8V, zdvihový objem valcov 471 cm3 , max. výkon 35 kW (47,6 k) pri 8 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 43 Nm pri 6 500 ot.min-1, Emisie CO2 80 g/km
Jazdný výkon, spotreba:
pohotovostná hmotnosť 188 kg, v max = výr. neudáva km/h, spotreba výrobca/test 3,5/4,2 l/100 km