Test: Honda CB500 Hornet

Honda CB500 Hornet chce oživiť kult deväťdesiatych rokov. Napriek tomu, že je za tým marketing, stále je to vynikajúca motorka.

Zrejme prvá myšlienka, ktorá vám pri pohľade na fotografie napadne je tá, že je to v podstate model Honda CB500F, ktorý bol obľúbeným cestným dvojčaťom „enduroidnej“ CB500X. No tá už dnes nesie označenie NX500 a hoci obidva pôvodné modely ešte nájdete v ponuke, zrejme už onedlho zmiznú. Technická príbuznosť medzi verziou F a Hornet je veľmi tesná, rozdiely však nájdeme. Napríklad motor si ponechal technické parametre, to jest maximálny výkon 35 kW (47,6 k) a maximálny krútiaci moment 43 Nm. Motor Hornetu má však zmenené časovanie zapaľovania v prospech rýchlejšej a podľa brožúry agresívnejšej odozvy na otočenie plynu. A to poteší. Vytáčať motor tak môžete až do 8 600 ot./min., kde si užijete plnú dávku zákonom povoleného výkonu. Do portfólia elektronických pomôcok pribudol aj trakčný systém, ktorý však Honda označuje ako „Torque Control“. A to znamená, že na mokrej vozovke máte k ABS ďalšieho anjela strážneho, ktorý vás chráni pred nežiadúcim kontaktom s asfaltom. Na druhej strane, ak sa na to cítite, môžete si trakčný systém vypnúť.

Sekundovať vám bude aj podvozok, ktorý sa zásluhou nastaviteľnej prednej otočenej vidlici Showa SFF-BP USD a mimoriadne účinných bŕzd chová suverénne. Dvojica predných kotúčov s priemerom 296 mm a dvoma dvojpiestovými strmeňmi sa postarajú o spoľahlivé zastavenie motorky. V danej cenovej kategórii je tento prístup ojedinelý. No vďaka nemu sa za riadidlami Hornetu cítite ako na väčšej motorke. Ľahkosť s akou sa ovláda, ju predurčuje do rúk začiatočníkom, no užijú si na nej aj skúsenejší jazdci.

V porovnaní s modelom F priniesol Hornet aj novinku vo forme plne farebného a navyše konfigurovateľného displeja, ktorá sa vynikajúco odčítava aj počas slnečného dňa. Nechýba ani konektivita s aplikáciou Honda RoadSync s funkciou zobrazovania navigácie na displeji. A to je dostatok argumentov na to, aby ste si tento model zvolili, no ešte chýbajú dva najdôležitejšie argumenty. Je to predovšetkým dizajn, ktorý je síce iba o milimetre, ale predsa len agresívnejší, než mala „eFka“. Najmä predný svetlomet s LED technológiou poskytne dostatok svetla pri jazde v noci a motorke postoj i vážnosť pri pohľade spredu. Bodkou za kompletným balíkom je plnotučný zvuk výfuku. Ideálne dokresľuje charakter motorky a robí z jazdy na nej skutočný zážitok. Nevýhoda? Asi iba jedna – máte na výber čiernu, červenú a bielu. Koniec hlásenia.

Stručne

Čo musíme uznať

V danej kategórii je to stále najzábavnejšia motorka.

Čo nám chýbalo

Väčší výber farieb v katalógu.

Čo nás prekvapilo

Mierne vylepšený motor s perfektným zvukom.

Honda CB500 Hornet

Cena a záruka:

základ/test 6 150/6 150 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: Vodou chladený dvojvalec/8V, zdvihový objem valcov 471 cm3 , max. výkon 35 kW (47,6 k) pri 8 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 43 Nm pri 6 500 ot.min-1, Emisie CO2 80 g/km

Jazdný výkon, spotreba:

pohotovostná hmotnosť 188 kg, v max = výr. neudáva km/h, spotreba výrobca/test 3,5/4,2 l/100 km

CB 500HondaHornettest
Komentáre (0)
Pridať komentár