Kultový kombík? Kedysi niečo nepredstaviteľné, no viac ako tri desaťročia realita. Presne pred tridsiatimi rokmi sa predstavila Audi RS2-ka a o päť rokov neskôr pribudla nádherná žltá, ale aj červená RS4. Tá si obliekla ako inak – karosériu typu kombi. Veď prečo by ste neskombinovali výkony superšportu s racionálnou karosériou typu kombi, ktorá umožní, aby vaše auto zvnútra jednoducho zašpinil pes? Dnes celkom normálna predstava, no skutočným popularizátorom tohto druhu karosérie bola Audi RS4
Nasledovník kultu
Spolupráca Audi a Porsche skončila kultovým modelom RS2, ktorého motor aj podvozok si zobrali na starosť inžinieri z Porsche a výsledok bolo viacero dielov (napríklad brzdy, motor), ktoré si ponechali nápisy Porsche. Porsche prepracovalo aj motor, radový 2,2-litrový päťvalec. Namontovali väčšie turbo, medzichladič stlačeného vzducho ako aj nový výfukový systém. Výsledok? Maximálny výkon 232 kW (315 k), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť 262 km/h. 30 rokov dozadu!
Motor ladil Cosworth
Audi sa spoľahlo opäť na spoluprácu renomovanými motorármi, tentokrát z firmy Cosworth. A tí prepracovali 2,7-litrový motor V6 zo štandardnej S4-ky, prepracovali nasávacie potrubie. Nanovo navrhli hlavu valcov z hliníka, pohrali sa s riadiacou jednotkou motora, prepracovali výfukové potrubie plus zopár veľmi dôležitých úprav
Z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy
Výsledkom technických zmien bol maximálny výkon na úrovni 280 kW (381 k) a maximálny krútiaci moment 440 Nm. Dynamika bola nemenej pôsobivá. Z
0 na 100 km/h – 4,9 sek
0 na 200 km/h – 17 sek
Maximálna rýchlosť bola limitovaná na 250 km/h.
Rýchle aj v zákrute
Audi plus quattro, plus rozšírený rozchod kolies, komplikované no mimoriadne účinné viacprvkové zavesenie kolies, plus dvojpiestikové brzdové strmene sa postarali o to, aby ste sa s RS4 nezabávali iba v priamke, ale aj v zákrutách. No to by bol zrejme iba polovičný úspech, ak by tomu všetkému neasistoval aj dizajn. Rozšírená karoséria, predný nárazník s bočnými žiabrami a zadný nárazník s odvetrávacími otvormi a relatívne decentnou dvojitou koncovkou výfuku.
Vyrobilo sa iba 6 030 kusov
Nielenže nebola lacná, ale zároveň bola ojedinelá. S produkciou sa Audi neponáhľalo a hoci sa tento model vyrábal až do roku 2001, celkovo sa z neho vyrobilo iba 6 030 kusov. A to znamená, že ich nie je veľa na predaj a ak na nejakú natrafíte, tak vás bude stáť nie menej ako 39 tisíc eur! Ale ak tie financie máte – neváhajte! Tá jazda bude stáť za to!