CRF450R a CRF250R ako najdôležitejší členovia radu terénnych strojov Honda, ktorých kvality dokladá viacero víťazstiev v najrôznejších šampionátoch, vstupujú do modelového roku 2025 s cieľom byť v každých pretekoch ešte rýchlejší bez ohľadu na úroveň jazdca.
Najdôležitejšou zmenou je zo 70 % nový dvojitý chrbticový hliníkový rám. Prepracovaná predná spodná rúrka a výstuhy rámu v kombinácii s novými doskami s kyvnými čapmi a horným uložením tlmiča prinášajú 8 % zvýšenie torznej a 5 % zvýšenie bočnej tuhosti, čo zlepšuje dôležitú stabilitu v zatáčkach.
Rám je zároveň vybavený novými bodmi na prichytenie podsedadlového rámu, upevnením osi predného kolesa a vrchným aj spodným uchytením úplne novej 49 mm prednej vidlice Showa, ktorá bola vyvinutá s cieľom poskytnúť jazdcovi lepšiu kontrolu nad strojom v celej dĺžke jej zdvihu. Tej sekunduje nový zadný tlmič Showa s prepákovaním Pro-link pre maximálny výkon na trati aj na tom najdrsnejšom povrchu.
Čierne hliníkové ráfiky DID zostávajú pre modelový rok 2025 zachované, novinkou však je nový dvojpiestový predný brzdový strmeň vyvinutý na základe skúseností pretekárskeho tímu HRC, ktorý je vybavený novými piestami a tesnením, ktoré výrazne zlepšujú výkon bŕzd pri zvýšených teplotách.
Motory pre modelový rok 2025 majú upravené nastavenie vstrekovania paliva, prepracovaný kľukový hriadeľ a rozsiahle úpravy nasávacieho aj výfukového traktu. Kľukový hriadeľ sa vyznačuje zvýšenou tuhosťou v oblasti kľukového čapu a vylepšeným momentom zotrvačnosti, čo umožňuje rýchlejší nárast otáčok. Vďaka vylepšenému systému prúdenia sa vzduch do motora privádza priamejšou cestou cez nasávanie, vzduchovú komoru a nasávacie kanály, čím sa znižuje odpor a zlepšuje ovládanie plynu aj akcelerácia. Výfukový systém, ktorý zahŕňa nový robustnejší tlmič, ťaží z nových predĺžených hlavových rúrok na začiatku výfukového potrubia a z priamejšieho a hladšieho prúdenia spalín, čím sa okrem zrýchlenia zlepšuje aj výkon v stredných a vysokých otáčkach. Čo sa týka elektronickej výbavy, model CRF250R od svojho väčšieho súrodenca získava systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control s tromi režimami nastavenia a s možnosťou jeho vypnutia.
CRF450R aj CRF250R pre modelový rok 2025 sú vybavené novými ľahkými krytmi chladiča a bočnými krytmi s novou grafikou rodiny CRF, ktorej súčasťou je teraz aj logo Honda Wing prominentne umiestnené na prednom blatníku.
Prvýkrát sa európsky rad modelov Honda CRF rozšíri o verzie CRF250RWE a CRF450RWE. Tieto motocykle z „továrenskej edície“, ktoré sa pre modelový rok 2025 vyrábajú spoločne s ostatnými súrodencami v japonskom závode Kumamoto, sa vyznačujú vylepšeniami a unikátnymi nastaveniami, ktoré zlepšujú výkon aj atraktivitu.
CRF250RWE aj CRF450RWE sa vyznačujú ručne dokončovanými nasávacími/výfukovými kanálmi, špičkovým tlmičom výfuku Yoshimura a vzduchovým filtrom TwinAir zlepšujúcim prúdenie vzduchu, exkluzívnym časovaním zapaľovania spárovaním s jedinečnými nastaveniami režimu štart či výrazným krytom hlavy motora v červenej metalíze. Na strane podvozka vynikne vylepšená vidlica so špeciálnym tmavým povlakom Kashima na vonkajšej rúrke a titánovým povlakom na vnútornej rúrke, zadný tlmič, čierne horné a spodné mostíky, zlatá reťaz DID DM2, rukoväti riadidiel Renthal, sedadlo Throttle Jockey, čierne ráfiky kolies DID-LTX, čierny eloxovaný držiak prednej osi a taktiež aktualizovaná grafika a laserové gravírovanie na ráfikoch kolies a krytkách odpruženia.
Model CRF250RWE je vybavený aj novou hydraulickou spojkou a systémom hydraulickej spojky s revidovaným pomocným valcom, ktorý oproti systému s lankom znižuje silu potrebnú na ovládanie páčky o 16 %. Redukuje aj vôľu spojky a zlepšuje pocit pri jej ovládaní pri zvyšujúcej sa teplote.
Model CRF450RWE je vybavený na mieru vyrobeným spojkovým košom Hinson s novými tlmičmi a s krytom, ktorý sa vyznačuje lepšou odolnosťou proti opotrebovaniu aj výkonnosťou.
Menší členovia rodiny CRF pre rok 2025 – modely CRF125F, CRF110F a CRF50F – nasledujú svojich väčších súrodencov a prichádzajú s úplne novou grafikou tohto radu.