Elektrická novinka je postavená na modulárnej platforme e-GMP, na ktorej stoja aj väčší súrodenci EV6 a EV9. Nová Kia EV3 by však mala byť cenovo dostupnejšia a aj preto nevyužíva 800 ale 400 voltovú architektúru. To, okrem iného, znamená dobíjanie väčšej z dvojice batérie najvyšším výkonom 128 kW.
Rozmerovo je nová Kia EV3 veľmi podobná ďalšiemu súrodencovi, od modelu Niro EV je iba o 140 mm kratšia, využíva rovnaký 150 kilowattový elektromotor a tiež sa spolieha výhradne na pohon prednej nápravy. Rozdiel nastáva v kapacite batérie. Kia EV3 ponúka menšiu s kapacitou 58 kWh, ako aj väčšiu 81 kWh batériu. Niro EV disponuje akumulátorom s kapacitou 64 kWh. V praxi by to malo znamenať, že s väčšou batériou prejde nová Kia na jedno nabitie aj 600 kilometrov.
Výrobca (zatiaľ neoficiálne) hovorí o zrýchlení z 0 na 100 za 7,5 sekundy a maximálna rýchlosť by mala byť obmedzená na 170 km/h. Istý je už ale fakt, že väčšina materiálov v rámci čisto koncipovaného interiéru je vyrobená z ďalších, už recyklovaných materiálov. Spomenúť môžeme dvojicu 12,3-palcových obrazoviek, ktoré dominujú prístrojovej doske a dopĺňa ich aj 12-palcový head-up displej.
Dôležitou novinkou je použitie technológie V2L čo znamená, že priamo z auta budete môcť napájať iné elektro spotrebiče. Na záver ešte prezradíme, že batožinový priestor má objem 460 litrov a tiež, že pod prednou kapotou sa nachádza ešte ďalší prídavný úložný priestor s objemom 25 litrov.
Ceny ani ďalšie detailné informácie zatiaľ nepoznáme, no Kia EV3 by sa na náš trh mala dostať už koncom tohto roka a to bude práve ten čas, kedy automobilka s plnou slávou prezradí podrobnosti.