Tento nezvyčajný príbeh sa začína ešte v roku 2018, a teda pred vytvorením koncernu Stellantis. Americká pobočka FCA vtedy zvolila dosť nezvyčajný spôsob propagácie predaja Chrysler Pacifica, ktorý sa z dlhodobého hľadiska ukázal ako naozaj problematický. Využili takzvanú hlasová schránku bez zvonenia. Ide o správy odosielané priamo do hlasovej schránky účastníka bez toho, aby bolo potrebné mu zavolať. Moderné telefóny ich najčastejšie označujú ako spam. V niektorých krajinách je používanie takejto metódy dokonca zakázané.
Jednou z adresátov správy bola Miriam Gregorian, študentka práva. Správa FCA ju nielen prekvapila, ale vyvolala aj otázky o ochrane súkromia. Bola taká vytrvalá, že sa rozhodla zhromaždiť skupinu ľudí, ktorí dostali správu, a potom podať hromadnú žalobu s odvolaním sa na americký zákon o ochrane spotrebiteľa pri telefónoch. Príjemcovia žiadnym spôsobom nesúhlasili s prijímaním informácií od FCA. Následne bol do prípadu zahrnutý aj dvojitý incident zahŕňajúci správy od značky RAM.
Právne ťahanice medzi študentkou a Stellantisom trvali dlhé roky, pretože súd nedokázal presne určiť, či a akým stratám boli vystavení tí, ktorí správu dostali. Hoci spoločnosť stále tvrdí, že zákon neporušila, nakoniec sa rozhodla uzavrieť dohodu, ako informoval americký portál „CarScoops“. Stellantis sa v rámci riešenia sporu zaviazal zaplatiť odškodné každému, kto dostal správu informujúcu o propagácii Chrysleru. Na zozname ich má byť 89-tisíc. ľudí a každý dostane 25 alebo 60 dolárov ako kompenzáciu. Nezdá sa to byť šialená suma, no vzhľadom na množstvo poškodených sa očakáva celková hodnota vyrovnania až 8,95 milióna USD.