Test: DS 9 Rivoli Pure Tech 225 – Mission: Beauté

DS9 Rivol Pure Tech 225 je reálnou alternatívou k nemeckým prémiovým sedanom. Chce to len chuť ísť proti prúdu!

Štvrtý modelový rad luxusnej francúzskej značky je sedan. Krátka veta, ktorá naznačuje mimoriadne ťažkú pozíciu na trhu, ktorý uznáva iba nemecké sedany. Ani japonským sa nedarí. DS 7, DS 4 a DS 3 patria do kategórie SUV či crossover, konvenčný formát je príjemné prekvapenie. Navyše, ani samotný výrobca nečaká, že by modelom DS 9 výraznejšie ukrojil nemeckým automobilkám, potenciál vidí v zákazníkoch Jaguaru a Lexusu. Úprimne? Je to škoda, lebo ak hľadáte komfort, uvoľnenosť za volantom, štýl a odlišnosť, tak v prípade DS 9 ste na správnom mieste.

Kedy ste naposledy videli chrómovanú lištu na kapote? Vnímate ju aj spoza volantu. Estetika a možno dodať aj to, že krása je na prvom mieste bez ohľadu na to, či sa na auto dívate zvonka alebo zvnútra. Všetko sedí a detaily sú premyslené dvakrát. Dizajn je vyvážený, chróm adekvátny a kolesá sú vhodne zvolené.

To všetko platí dvojnásobne v interiéri. Stačí pohľad na klasické ručičkové hodinky značky B.R.M., ktoré sa po naštartovaní vyklopia a pripomenú krásu mechaniky v dnešnej digitálnej dobe. Nie, v interiéri nechýba veľká 12-palcová dotyková obrazovka, cez ktorú ovládate väčšinu funkcií auta, pričom nechýbajú ani dotykové skratky na rýchly prístup k niektorým funkciám klimatizácie, prípadne k jednotlivým položkám menu, ako je napríklad navigácia alebo aplikácie, či telefón. Na volante majú svoje miesto hardvérové tlačidlá a v strede spomínanej lišty sa nachádza koliesko zvyšovania hlasitosti. Maximálny počet za remeselné spracovanie dostanú ovládače okien spolu s centrálnym zamykaním a ovládačom elektronickej ručnej brzdy.

 

Pochvala sa týka aj sedadiel. Tie sú predovšetkým komfortné a nechýba im vyhrievanie, ako aj odvetrávanie a prirátajte si k tomu aj masážnu funkciu. Nielen vpredu, ale aj vzadu, takže ak ste riaditeľ firmy, môžete bez problémov využiť aj služby vodiča. Napokon čalúnenie je z pravej kože, takže aj vôňa interiéru je vskutku luxusná a pri porovnaní s niektorými nemeckými sedanmi musíme povedať, že DS 9 ponúka oveľa, oveľa viac priestoru na zadných sedadlách. A nielen to. Pocit z kvality spracovania sa smelo môže porovnávať s nemeckou konkurenciou, len prešívanie samotného volantu trvá 45 minút.

Jazda? Tú hodnotíme ako príjemnú, pohodlnú a komfortnú. Je presne taká, aká má byť. Nič mi nechýbalo, skôr naopak, ak máte chuť nerušene sa voziť – DS 9 je tá pravá voľba. Určite nebudete taký rýchly v zákrute ako kolega na BMW radu 5, na druhej strane práve tejto silenej športovej stránke dáva DS 9 vynikajúcu protiváhu. Je to limuzína pre tých, čo sa už dávno prestali ponáhľať a stačí im komfort a istá dávka základného výkonu. Pod kapotou pracoval 1,6-litrový agregát s maximálnym výkonom 165 kW (225 k) a maximálnym krútiacim momentom rovných 300 Nm. Ak sa už chcete pustiť do kritiky, tak hneď na úvod vás zastavím. Toto je základ. Ak chcete viac, pridáte asistenciu batérie a dvoch elektromotorov tak, aby ste dosiahli tristošesťdesiat koní. Na druhej strane základný motor kombinuje veľmi príjemnú dynamiku s príjemnou spotrebou, ktorá sa v našom prípade pohybovala na úrovni 7,5 litra na 100 kilometrov. Osobne tento motor považujem za jeden z najvydarenejších, čo sa kombinácie dynamiky a priemernej spotreby týka.

Verdikt? DS 9 je niečo ako Louis Vuitton na kolesách. Poteší vás detailmi, oceníte spracovanie interiéru, komfort užívania a najmä atmosféru odlišnosti od ostatných. DS 9 nebude prvou voľbou mnohých, no aj sama automobilka to vie a naznačuje, že neočakáva od tohto modelu vysoké predajné čísla. Osobne si však myslím, že niektorým zákazníkom by práve táto verzia mohla otvoriť dvere do sveta DS. Najmä tým, čo preferujú štýlovú eleganciu v klasickom formáte, no s dávkou príjemnej extravagancie. Ak ste sa v predchádzajúcej vete našli, nasmerujte si to do showroomu DS. Neoľutujete…

 

Stručne

Čo treba uznať

Štýlový dizajn s množstvom detailov, ktoré potešia oko.

Čo nám chýbalo

Nám nič, zákazníkom možno chuť ísť proti prúdu.

Čo nás prekvapilo

Ľahkosť ovládania aj napriek vonkajším rozmerom.

 

 

DS 9 Pure Tech 225 Rivoli+

Cena (základ/test)                                         53 890/66 312 €

Záruka                                                            2 roky bez obmedzenia km

 

Motor

Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 165,4 kW (225 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 900 ot.min-1. Emisie CO2 155 – 159 g/km.

 

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax=236 km/h, spotreba WLTP/test 6,9 – 7,0/7,7 l/100 km.

 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 4x
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,0
  • Batožinový priestor: 510 dm3

DS 9 E-Tense 360 k 4×4 Rivoli+ – Pán generálny

 

1.6 TurboDSDS 9Rivoli
Komentáre (0)
Pridať komentár