Okamžite sa teda ponúka otázka – ako zareaguje Ford na predaj oficiálnej kópie svojho produktu v Rusku?
Ruské priemyselné médiá vysvetlili túto tému, ktorá z nášho pohľadu môže byť celkom zaujímavá. Importér modelu Fushun bude fungovať na princípe “paralelného dovozu”, teda “dovozu cudzieho tovaru do krajiny bez súhlasu držiteľa autorských práv”. Tvárou v tvár sankciám, ktoré krajinu úplne odrezali od európskych áut, ruské úrady udelili súhlas s takýmto dovozom a dokonca oficiálne akceptujú zoznam modelov, na ktoré sa tento fenomén vzťahuje. Inými slovami, Rusi zlegalizovali porušovanie obchodného zákona, pretože bez neho by nemali čo šoférovať a Číňania nad tým privierajú oči.
Vo veci autorských práv je tu ešte jedna, rovnako kontroverzná téma. Ruský importér značky JAC sa neodvážil predávať toto vozidlo pod hlavičkou Fordu, ale ku každému exempláru pripojí… dodatočnú masku chladiča a sadu dodatočných emblémov. Pôjde o logá značky Ford, určené na vlastnú montáž zákazníka. Každý užívateľ JAC bude môcť ihneď po opustení predajne utajiť čínsky pôvod svojho vozidla, aspoň v očiach ľudí neznalých tejto témy. To má byť spôsob, ako zlepšiť prestíž vozidla.
Fakty sú však také, že aj so zmenenou maskou chladiča bude mať JMC Fushun veľmi ďaleko od moderného Fordu Transit, ktorý bol v Rusku pred vypuknutím vojny na Ukrajine mimoriadne populárny. Čínska verzia je jednoducho lacná na peniaze. Jeho výbavu tvorí jeden airbag, systém ABS, klimatizácia, žiarovkové svetlomety a rádio a chýba zoznam možností. Stĺpik riadenia sa nedá nastaviť, zadné dvere sa otvárajú len o 180 stupňov.
JMC Fushun bude ponúkaný iba vo verzii s pohonom zadných kolies s 2,0-litrovým turbodieselom JX4D20A6H (145 k, 355 Nm) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii sú tri možnosti rázvoru (2933 mm, 3360 mm, 3750 mm), tri možnosti dĺžky (4950 mm, 5495 mm, 5998 mm) a tri možnosti výšky (2160 mm, 2498 mm, 2620 mm). V kabíne môže byť až šesť miest na sedenie, to znamená, že plnohodnotný mikrobus sa neponúka.