Peugeot 3008 prichádza na trh rovno v troch verziách

Peugeot 3008 je bestsellerom nielen v Európe, ale aj na Slovensku. Zákazníci ho majú radia tentokrát si môžu vybrať to, čo im vyhovuje.

Mestský crossover sa počas kariéry menil. Z dizajnovej extravagancie sa presunul do elegantnejších tvarov, aby potom vo svojej tretej generácii pridal aj atraktívnu robustnosť. A čo sa výberu týka, tak v podstate máte tri možnosti. Je to najmä vďaka novej platforme STLA-Medium, na ktorej príde nová generácia automobilov. Výhodou tejto platformy je fakt, že môžete použiť viacero technológií. Hybridnú, plug-in hybridnú ako aj čisto elektrickú. A to je extrémna výhoda, najmä s ohľadom na fakt, že momentálne sa nevie, či elektromobilita bude napredovať takým tempom, akým sa očakáva.

Hybrid

Aj napriek robustným rozmerom je aerodynamika výrazne lepšia ako pri predchodcovi ato najmä vďaka prepracovanej zadnej časti a novému spojleru na zadnom skle. Dizajn je atraktívny, auto aj naživo skutočne masívne. Vstupným a teda aj najlacnejším modelom je hybridná verzia. Je to v podstate 48 voltový systém s malou batériou. Cieľom je znížiť spotrebu na naftovú úroveň najmä v mestských podmienkach. Inak povedané: menej smradu a menej krivých pohľadov od cyklokoalície. Napokon Peugeot sám uznáva, že diaľničná spotreba je nezmenená, tam už hybridná technológia nedokáže zasiahnuť.

Základom je prepracovaný motor 1,2 turbo, ktorý má napríklad reťazové rozvody pre zvýšenie spoľahlivosti a aj životnosti. Partnerom motora je šesťstupňová automatizovaná prevodovka s dvoma integrovanými elektromotormi. Ich výkon je maximálne 15,6 kW (21 k) a asistujú motoru pri zrýchľovaní. Výrobca však neudáva systémový výkon, v tabuľke technických údajov nájdete údaj 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 230 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy je ordinárne, naopak, maximálna rýchlosť je slušná  až 201 km/h. Jazda je príjemná, pointou tejto verzie bude bezproblémové využitie najmä v meste a pre rodinu. Priestorové pomery sú štandardné, rodina s dvoma deťmi sa pohodlne odvezie a k dispozícii bude mať batožinový priestor na úrovni 520 litrov. Základná cena tejto verzie je 32 490 eur.

Plug-In Hybrid

V rámci filozofie novej generácie Peugeotu 3008 stupňuje výrobca maximálny výkon smerom k ekologickým technológiám. To znamená, že v tomto prípade bude základom systému 1,6-litrový turbomotor s maximálnym výkonom 110 kW (150 k), ktorý už poskytuje maximálny krútiaci moment na úrovni 300 Nm. V tomto prípade je na prednej náprave aj elektromotor, ktorý poskytuje maximálny výkon na úrovni 81 kW (110 k) a zároveň má ešte vyšší krútiaci moment na úrovni 320 Nm. Systémový výkon výrobca v tomto prípade uvádza na úrovni 143 kW (195 k) a maximálny krútiaci moment 360 Nm. Dojazd čisto v elektrickom režime je vďaka silnejším batériám – 21 kWh celkom slušný a pohybuje sa na úrovni 85 kilometrov, čo by väčšine motoristov malo stačiť na pokrytie celodennej dávky kilometrov. Doba nabíjania sa pohybuje medzi 8,5 hodinami z klasickej nabíjačky až po 2 hodiny a 43 minút zo 400 voltovej prípojky. Dynamické parametre tejto verzie výrobca zatiaľ neudáva. Základná cena tejto verzie je 42 790 eur.

Verzia e-3008

Zatiaľ najsilnejšia verzia poskytuje čisto elektrický pohon. Maximálny výkon elektromotora sa pohybuje na úrovni 157 kW (210 k) a momentálne sa predáva s batériami, ktoré poskytujú využiteľnú kapacitu na úrovni 73 kWh, čo zabezpečí dojazd v kombinovanom cykle na úrovni 507 až 524 kilometrov. Peugeot sa postaral aj o to, aby bola verzia e-3008 najatraktívnejšia. Ako jediná môže mať atraktívne 20“ disky kolies, takže ju spoznáte už z diaľky. Maximálny nabíjací výkon sa pohybuje na úrovni 160 kW, čo znamená že najrýchlejší čas nabíjanie sa skrátil na 30 minút, zo 400 Voltovej nabíjačky sa nabijete za 4 hodiny a 50 minút vzhľadom na to, že maximálny výkon je 11 kW.

Čo sa jazdy týka, tak zrejme budete cítiť hmotnosť, ktorá sa pohybuje na úrovni 2 100 kilogramov, hoci vďaka okamžitému výkonu ako aj dostatku krútiaceho momentu na úrovni 343 Nm dokáže zrýchľovať z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy, hoci maximálna rýchlosť je obmedzená na 170 km/h. Cena tejto verzie sa pohybuje na úrovni 46 790 eur, čo je vzhľadom na druh pohonu ako aj technické údaje celkom prijateľná cena.

Interiér

Je atraktívny a dominuje mu takzvaný „levitujúci“ displej, ktorý je spojený, takže zobrazuje tak údaje pre vodiča ako aj údaje infotainmentu. Celková uhlopriečka oboch displejov je 21“, takže si viete predstaviť jej veľkosť. Displej vodiča má obvyklé možnosti: rýchlosť, rôzne veľkosti mapy, informácie o toku energie, hudba, zobrazenie funkcií asistentov vodiča. Centrálny zobrazuje údaje infotainmentu: je konfigurovateľný,ovládate ním klímatizáciu a infotainment plus ovládacie prvky pre asistovanú jazdu a všeobecné nastavenia.

Nechýbajú ani  i-Toggles, ktoré poznáme už aj z iných modelových radov. Je to súbor ikon na tretej, plytkej a širokouhlej obrazovke v strede palubnej dosky. Tieto ikony si vyberá a konfiguruje užívateľ, takže si môžete nastaviť skratky pre 10 funkcií, ktoré často používate ako napríklad: ďalšie nastavenia klimatizácie, priestorová 360 kamera, rozhlasové stanice, obľúbené osoby na telefóne, časté ciele navigácie alebo zrkadlenie telefónu alebo vyhrievanie sedadiel. V tomto smere patrí interiér modelu 3008 aj naďalej medzi najatraktívnejšie v segmente, jediným mínusom v našich očiach je otočenie logiky ramena, ktoré sa vysúva z palubnej dosky. Takto je odkladacia skrinka s nabíjacími USB portmi výrazne odklonená od vodiča a takisto aj tlačidlá skratiek k jednotlivým funkciám. Ale to je zrejme daň za zachovanie štýlu tohto interiéru.

Verdikt? Peugeot 3008 si zachoval všetky atribúty, ktoré ho posunuli do hľadáčika mnohých motoristov a zrejme tam ostane aj aktuálne generácia. Jedinou starosťou bude zrejme voľba hnacieho reťazca.

3008elektromobilelektromobilitaHybridPeugeotPHEV
Komentáre (0)
Pridať komentár