Test: Škoda Karoq 2,0 TDI 150k Sportline Plus – Ostrieľaný harcovník

Škoda Karoq. Všetci si pamätáme doby, kedy rodinný univerzál bolo auto nižšej strednej triedy, dnes sú to kompaktné SUV.

S dĺžkou skoro 4,4 m je Karoq symbolom kompaktného SUV. Nie je tak dlhý,  aby s ním bol problém zaparkovať a hlavne, je dostatočne priestranný, aby dokázal poskytnúť zážitky aj každý deň. Áno, ako už bolo povedané x-krát, v interiéri možno nie je toľko miesta jak v Octavii, ale je ho stále dosť. Kufor? Verzia s pohonom 4×4 má kubíkov trošku menej, rovných 500, ale aj to je viac než dosť. Na výlet s kamarátmi či rodinou sa zbalíte ako nič.

Anatomické predné sedadlá s integrovanou opierkou hlavy v kombinácii s trojramenným volantom jednoducho nemajú chybu. Zmieniť by som chcel doplnkový balíček Plus v hodnote 1850 €. Okrem prvkov bezpečnosti, ako je adaptívne vedenie v pruhu, asistent zmeny jazdného pruhu je to aj audiosystém Canton, a čo je pre mňa, ako človeka čo zbožňuje roadtripy, aj rezerva. Síce dojazdová na oceľovom disku, ale predsa je!

Karoq je stroj, ktorý v každej svojej životnej sekunde plní to, čo od neho očakávate. Do rúk sa mi dostala verzia s pohonom všetkých kolies, DSG prevodovkou a 110 kW TDI pod kapotou. Ono sa to nezdá, ale škoda postupne škrtá verzie, DSG s 2,0 TDI 85 už nie je, a keď chcete štvorkolky, musíte siahnuť po top modeloch. Mnou testovaná kombinácia si doslova pýta dlhšie turné, a tak sme si ho spolu dopriali. O spotrebu sa báť nemusíte, mimomesto si vypýtal 4,7 l/100km, mesto 7 l/100 km a týždňový priemer v zmiešaných podmienkach sa zastvil na 6,3 l/100 km.

Benefitom Karoqu je to, až aj napriek prídomku Sportline pracuje na štandardnom podvozku, bez akejkoľvek formy pritvrdenia. Jediná možnosť je priplatiť si za adatpívne tlmiče. Tak ako štandardne je, tak sa snaží udržiavať viac než primeraný komfort pruženia a teda nenabáda ani k rýchlejšej jazde do zákrut na tesné limity auta. Skúšať sa ich dotknúť nemá ani zmysel.

A práve komfort a nízka spotreba je to, v čom Karoq exceluje. A aj v roku 2024, majú všetky ovládacie prvky v aute svoje miesto. Nič čo by rozčuľovalo, žiadne závažné nedostatky v konečnom dôsledku  vedú k tomu, že Karoq v skoro plnej výbave je veľmi zaujímavou voľbou.

 

Čo treba uznať

  • Komfortné naladenie podvozka.

Čo nám chýbalo

  • Aby prevodovka držala trošku vyššie otáčky.

Čo nás prekvapilo

  • 4×4 len pre najsilnejšie motory a vždy s DSG.

Škoda Karoq 2,0 TDI 150k Sportline Plus
  • Cena (základ/test) 26 760/44 035 €
  • Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km.

Motor

  • preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri  3 000 – 4 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 360 Nm pri 1 600 – 2 750 ot.min-1.  Emisie CO2 151 – 156 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax = 204 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 5,9/6,3 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – áno
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,2
  • Objem kufra: 500 dm3

Test: Škoda Karoq 2,0 TSI 140 kW (190k) 7°AP 4×4 SportLine – Na vrchole

Komentáre (0)
Pridať komentár