Test: Hyundai Kona 1,6 T-GDi 4×4 N Line+- Inšpirácia výkonom

Hyundai Kona s príchodom novej generácie postupuje do vyššej ligy a to je výzva aj pre jeho športovú verziu N Line.

Nestáva sa často, aby príchod novej generácie akéhokoľvek modelu znamenal takú zásadnú zmenu paradigmy. Mám na mysli fakt, že Kona je v druhej generácii omnoho väčšia, priestrannejšia a vyspelejšia. Až sa mi zdá, že celkom nenápadne opustila segment mestských crossoverov, svoje miesto prepustila modelu Bayon a prestúpila do vyššej ligy. Navyše zaujímavým spôsobom, pretože sa snaží kombinovať prednosti súrodeneckých modelov. Z dizajnového hľadiska sa v rámci prednej časti inšpirovala Stariou, z profilu si ju ľahko pomýlite s Tucsonom a koncepcia interiéru pripomína Ioniq 6. Športová verzia N Line pritom najlepšie dokazuje, že Kona je sebavedomá oprávnene.

Smelo do boja

Isté je, že Konu druhej generácie čaká ťažký boj, pretože konkurencia v segmente je obrovská, no práve najvyššia verzia N Line by mohla predstavovať silnú zbraň. Má totiž agresívnejší dizajn, lemy blatníkov vo farbe karosérie aj dvojitú chrómovú koncovku výfuku. V interiéri nájdete kovové pedále, športový volant, sedadlá s kombináciou EcoAlcantary (65 % z recyklácie PET) a kože, červené doplnky aj kontrastné prešívanie.

K tomu pocit čistoty a jednotnosti, ktorý vytvára dvojica veľkých displejov, najmodernejšie technológie a množstvo úložných priestorov – mne sa najviac páčil priestranný stredový panel. Z môjho pohľadu je výborná aj ergonómia, nakoľko takmer všetky funkcie majú svoje fyzické tlačidlo – to sa v dnešnom svete len tak nevidí. Radosť z jazdy mi však miestami kazili až príliš citliví asistenti, ktorí sledovali, kam sa pozerám a ako rýchlo jazdím, takže pri mojom jazdnom štýle auto prakticky neustále pípalo.

Má aj uzávierku!

Priamovstrekový preplňovaný benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi s výkonom 145,6 kW je známy už z predchádzajúcej generácie, naďalej spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Pri verzii s pohonom všetkých štyroch kolies (dokonca s možnosťou uzamknúť medzinápravový diferenciál) sú dynamické parametre pohonnej jednotky skôr priemerné – zrýchlenie na stovku za 8,1 sekundy a maximálna rýchlosť 210 km/h.

Auto síce dokáže jazdiť rýchlo a zábavne, no nemôžete čakať ultimatívneho športovca, toho nájdete až neskôr vo verzii N. Verzia N-Line je skôr o dizajne, výbave a pocite, že máte to najlepšie z ponuky.

Stručne

Čo treba uznať

  • Veľký medzigeneračný skok dopredu.

Čo nám chýbalo

  • Pokoj pri jazde, stále niečo pípa.

Čo nás prekvapilo

  • Spotreba paliva ostáva pomerne vysoká.
Hyundai Kona 1,6 T-GDi 4×4 N Line+

Cena (základ/test)                                         24 090/36 690 €

Záruka                                                           5 rokov bez obmedzenia km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V , zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 145,6 kW (198 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 600 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2151 – 162 g/km.

Jazdné výkony a spotreba

  • 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax = 210 km/h, spotreba WLTP/test 6,7 – 7,1/ 8,5 l/100 km.

Konektivita a nákladový priestor

  • 230V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0 ×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3´´
  • Batožinový priestor: 466 dm3

Reportáž: Jadran s novým Hyundaiom Kona

HyundaiHyundai Konatest
Komentáre (0)
Pridať komentár