Test: Ssangyong Tivoli Grand 1,5 Turbo 6ºAT Style+ – Detaily robia divy

SsangYong Tivoli Grand prešiel miernym liftingom mladíckych vrások. Zmena mu určite prospela!

Je všeobecne známe, že Tivoli, či už to krátke a menšie bez akéhokoľvek prívlastku, alebo dlhé kombi Grand, je auto s veľmi dobrým pomerom ceny k protihodnote. Od prvého momentu sa mi preto tak veľmi páči. S faceliftom dizajnéri zachovali základné línie, no detailmi úplne zmenili výzor auta.

Dravší predný nárazník, hladká zablendovaná maska chladiča, z ktorej zmizlo logo automobilky, decentné farebné akcenty a názov Tivoli na na pravej strane zablendovanej masky pôsobia moderne. Je to taká silná zmena, že totálne mení prvý dojem z malého-veľkého kombi crossoveru. Len škoda, že z farebnej ponuky zmizli niektoré výraznejšie farby, napr. skôr testovaná bordová metalíza.

V interiéri sa však dizajnéri ani inžinieri pri modernizácii nijako neuvoľnili a nechytili sa príležitosti možnej revolúcie. Zahodili len pôvodný hardvérový panel klimatizácie a namiesto neho pod displej infotainmentu zakomponovali novučičký dotykový panel dvojzónovej klimatizácie s haptickými tlačidlami. Trochu zasiahli aj do ďalších dôležitých funkcií a ovládaní tak, aby boli jednoduchšie a intuitívnejšie. Ja si však myslím, že mohli ísť ešte o riadny kus ďalej, a používateľské menu či palubný počítač oveľa viac upraviť na európsku nôtu.

Po technickej stránke nedošlo k zmenám. Pohon všetkých kolies Tivoli Grand, bohužiaľ, nemôže mať, teší sa z neho len krátke Tivoli. Známy 1,5-litrový preplňovaný zážihový motor má ten istý výkon a je naďalej bez mild-hybridného systému. O automatickú zmenu prevodových stupňov sa stále stará prevodovka 6-stupňová prevodovka Aisin s hydrodynamickým meničom. Na dnešné pomery je táto kombinácia možno trochu zastaraná, ale za to na jazdu o to príjemnejšia.

Stručne

Čo treba uznať

  • Výborný pomer ceny a protihodnoty.

Čo nám chýbalo

  • Viac USB portov, nižšia spotreba.

Čo nás prekvapilo

  • Plasty po bokoch kufra sa rýchlo poškriabu.

Ssangyong Tivoli Grand 1,5 Turbo 6ºAT Style+

Cena (základ/test)                                          19 590 /24 380 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 175 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za n. ú. s, vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 7,77 / 8,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 0×
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 720 dm3

SsangYongu sa na Slovensku darí, prečo mení meno?

Komentáre (0)
Pridať komentár