Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: Na stovke za 2,8 sekundy!

Dvakrát preplňovaný osemvalec, elektromotor nad zadnou nápravou a kombinovaný výkon vyše 800 konských síl. Dámy a páni, toto je majstrovské dielo!

Plug-in hybridné monštrum z Affalterbachu je vôbec najrýchlejšie zrýchľujúcim Mercedesom v histórii. O pohon sa tu stará 2 × preplňovaný 4,0-litrový V8 s výkonom 450 kW (612 k) v spolupráci s elektromotorom umiestneným v zadnej časti. Ten má výkon 150 kW (204 k) a jeho umiestnenie jasne naznačuje, že Mercedes-AMG GT 63 S E Performance sa môže pýšiť prívlastkom 4Matic.

Aký je teda maximálny kombinovaný výkon plug-in hybridnej sústavy? Teraz sa podržte! Výsledné parametre sú  600 kW (816 k) / 1 420 Nm. V praxi to znamená zrýchlenie z nuly na stovku za 2,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 320 km/h! Pohon všetkých kolies AMG Performance 4Matic+ sme už spomínali, no zaujímavá je aj prevodovka. Ide totiž o 9-stupňovú automatickú prevodovku AMG Speedshift MCT 9G, ktorá je navyše doplnená o dvojstupňovú prevodovku pre elektromotor. Chýbať, samozrejme, nesmie mechanicky samosvorný diferenciál medzi zadnými kolesami.

Aby boli jazdné vlastnosti auta dokonalé, Mercedes už do tohto modelu sériovo montuje systém natáčania zadnej nápravy a tiež systém aktívneho vyrovnávania náklonov karosérie. Vráťme sa však ešte k pohonu, keďže je to plug-in hybrid, potrebuje trakčný akumulátor. Konštruktéri použili lítium-iónovú batériu s kapacitou 6,1 kWh čo by modelu GT 63 S E Performance malo vystačiť na elektrický dojazd 13 kilometrov.

Kedy presne novinka príde na trh zatiaľ nevieme, Mercedes však hovorí o najbližších mesiacoch. Ak by GT 63 S E Performance uviedli už počas jesene, určite budeme zvedaví aj na jeho cenu. Čo myslíte, bude to menej ako 250-tisíc eur?

 

Test: Mercedes-AMG SL 63 4Matic+ bez strechy a bez slov

MercedesMercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCEMercedes-AMG GT 63 S
Komentáre (0)
Pridať komentár