Aktuálna generácia modelu SH125i je na trhu od roku 2020. Pre modelový rok 2024 si pre nás výrobca pripravil pár decentných zmien. Málokto tuší, že niektoré menšie skútre japonskej značky Honda sa už dlhé dekády vyrábajú v Taliansku a model SH125i tiež. eSH-čko má však jedno prvenstvo. Je prvým modelom z talianskej továrne, ktorý spĺňa normu Euro5+. To v praxi znamená účinnejší katalyzátor, ale upravená je vlastne celá výfuková sústava, ktorá je mierne tichšia.
Vetro Green
Toto označenie si zapamätajte, najmä ak chcete, aby vaše eSH-čko vyčnievalo z davu. Nie je to len jeden odtieň z nových farieb, je to jedinečná technika výroby plastov. Honda priniesla čiastočne priehľadné kapotáže prelakované zelenou farbou. Toto riešenie nielenže je štýlové a cool, ale pri výrobe produkuje o 10 % menej emisií než štandardné farebné vyhotovenia. Pre aktuálny modelový rok je príznačné aj to, že všetky farebné kombinácie majú tmavé disky. Vetro Green má ešte jednu dizajnovú vymoženosť a tou je čierny lesklý predný blatník, ostatné verzie ho majú vždy vo farbe kapotáže.
Malý diabol
SH125i je taký malý univerzál na veľkých 16-palcových diskoch. O bezpečnosť sa nemusíte báť, vpredu aj vzadu sú kotúčové brzdy s ABS, k tomu kontrola trakcie, a tak ani pri výlete po šotoline sa nemusíte obávať. K tomu si prirátajte veľmi komfortný podvozok, vzadu s dvomi tlmičmi po stranách. Jediné, čo mi pri dlhšej jazde chýbalo, bolo o trochu širšie sedadlo. To je, mimochodom, príjemne mäkké. Všetky dôležité informácie vrátane spotreby či tripu vidíte na dvoch LCD displejoch. Jednoduché, prehľadné, avšak za protislnka sa horšie odčítajú hodnoty, aj keď to ja osobne nepovažujem za nejaký veľký nešvár.
Staršie modely eSH mali skrytú výklopnú odkladaciu skrinku pod riadidlami. Na aktuálnej generácii výrobca zmenil usporiadanie. Pod riadidlami nenájdeme nič, akurát presunuté plniace hrdlo sedemlitrovej nádrže. S ňou je akčný rádius zhruba 300 km. Konektor USB sa presunul pod sedadlo, takže všetky príručné zariadenia, ktoré si chcete nabíjať, si budete musieť schovávať tam. Zmestí sa tam aj prilba? Nejaká menšia skútrovská áno, moja vyklápačka ani náhodou. Preto som extrémne rád za rozmerný externý kufor topbox. S ním sa už maličký skútrik stáva hotový mestský univerzál.
Čo treba uznať
- Zelené číre plasty sú netradičným eko-riešením.
Čo nám chýbalo
- Širšie sedadlo jazdca.
Čo nás prekvapilo
- Príjemne komfortný podvozok.
Honda SH125i Smart Topbox MY24
Motor
- Kvapalinou chladený jednovalec/4V, zdvihový objem valcov 124,5 cm3, max. výkon 9,2 kW (12,5 k) pri 8 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 11,4 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 50 g/km.
Jazdné výkony
- Pohotovostná hmotnosť 136,5 kg, vmax= ~98 km/h, spotreba výrobca/test 2,42/2,38 l/100 km.