Nový Peugeot 5008 stojí na podvozkovej platforme STLA Medium, ktorú už využíva aj o triedu menší model 3008. Jedinečná platforma je vytvorená najmä pre elektromobily, no nie výhradne. Na tento základ dokáže výrobca postaviť aj verziu so spaľovacím motorom. V príde modelu 5008 je to mild-hybrid a plug-in hybrid.
S menším súrodencom majú veľa spoločného
Konštruktéri z Peugeotu hovoria, že vďaka rovnakej platforme má väčšia 5008-čka viac-menej rovnakú prednú časť, ako menšia 3008-čka. Rozdiel vzniká od B-stĺpiku smerom dozadu, túto časť karosérie už majú súrodenecké modely rozdielnu. Je to logické, keďže nový model 5008 má dĺžku karosérie až 4 790 mm, rázvor kolies natiahnutý na 2 890 milimetrov a obúvať si môže aj 20-palcové disky kolies. Práve vďaka zväčšenej karosérii má nový Peugeot 5008 až 7 miest na sedenie a za tretím radom sedadiel aj pomerne veľký kufor.
Ak sa v aute povezie iba piati, môžete si užiť plnú kapacitu kufra 748 litrov. Ak pôjdete na dovolenku celá rodina a využijete tretí rad sedadiel, stále bude mať batožinový priestor kapacitu príjemných 259 litrov + ďalších 80 litrov je k dispozícii pod sedadlami v treťom rade.
Vylepšený i-Cockpit
Nebol by to Peugeot, ak by nepokračoval v prudko originálnom poňatí palubnej dosky, ktoré už niekoľko rokov poznáme pod označením i-Cockpit. Po novom je dominantným prvkom zdvojená obrazovka so zakrivením a celkovou uhlopriečkou až 21 palcov.
Výrobca nezabudol ani na ovládací panel i-Toggles, vďaka ktorému má vodič rýchly prístup k základným funkciám, spolu si ich tam vie navoliť až desať. Sme zvedaví, či Peugeot zásadne zapracoval na ergonómii, pretože mnoho ľudí si za malým volantom doteraz nevedelo nájsť komfortnú pozíciu.
V ponuke ako elektromobil
Už v úvode sme spomínali, že nový Peugeot 5008 si budete môcť kúpiť v čisto elektrickej verzii. Ak vám bude stačiť pohon predných kolies, potom si budete môcť vybrať medzi verziou s výkonom 157 resp. 170 kW. Ak si potrpíte na štvorkolku, môžete sa tešiť na kombinovaný výkon 237 kW – 157 kW predný elektromotor, 80 kW zadný elektromotor.
Trakčný akumulátor s chemický zložením na báze prvkov nikel, mangán a kobalt je integrovaný v podlahovej platforme. K dispozícii bude v dvoch veľkostiach, s kapacitou 73 kWh a 98 kWh. Tento akumulátor sa dokáže nabíjať výkonom 160 kW, nezabudlo sa ani na 11 kW palubnú nabíjačku.
Maximálny dojazd bude závisieť od veľkosti batérie a spôsobu pohonu. Ak si ale vyberiete verziu s pohonom predných kolies v kombinácii s väčšou batériou, dojazd na vyšplhá na 660 kilometrov. Štvorkolka s rovnako veľkou batériou prejde maximálne 500 kilometrov.
Mild hybrid s trojvalcom
V ponuke bude aj mild hybridná verzia, ktorej základ tvorí 1,2-litrový trojvalec pracujúci v Millerovom cykle. Motor spolupracuje so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, do jej skrine je pritom integrovaný aj elektromotor.
Výkon 100 kW možno nie je práve očarujúci, no Peugeot sľubuje, že mild hybrid bude mať kombinovanú spotrebu paliva iba 5,7 litra. Plug-in hybridná verzia by mala ponuku obohatiť neskôr a zatiaľ o nej nemáme bližšie informácie. Nateraz nepoznáme slovenskú cenu, no dovolíme si odhadnúť, že elektrická novinka bude štartovať na sume približne 50-tisíc eur. Mild hybrid by mohol byť o asi 10-tisíc eur lacnejší.
Test: Peugeot 408 1,2 PureTech 130k EAT8 GT – Šteká, ale nehryzie