Faber Moto – Na toto sa tento rok budeme všetci tešiť!

Ako mnohí viete, Faber Moto na Slovensku zastupuje značky ako Vespa, Piaggio, Aprilia a Moto Guzzi. Za uplynulý rok s počtom 558 predaných kusov obsadili tretie miesto medzi predajcami motocyklov na Slovensku.

Chceš si vyskúšať niektorú z týchto noviniek? Zablúď na stránku chcemtalianku.sk a dohodni si testovaciu jazdu na niektorej z týchto nových mašín!

A na toto sa môžeme tešiť v roku 2024!

Moto Guzzi V85 2024

Cestovné enduro V85 TT Guzzi predstavili v roku 2019. Nedávno ukázali jeho facelift pre sezónu 2024. Modernizácia prebehla vo vnútri v použitej technike oveľa výraznejšie ako zvonku v dizajne mašiny. Vonkajší vzhľad Guzzi V85 sezóny 2024 sa mení skutočne minimálne. Svoje dve okrúhle predné svetlá si mašina zachovala, rovnako ako celkovú siluetu. Nádrž má trochu iný tvar, ale zachovala si svoj pôvodný objem 23 litrov, takže s ňou stále prejdete až 400 kilometrov na jedno tankovanie. Najviditeľnejšou zmenou na prvý pohľad sú držiaky predných svetiel. Nie sú z oceľových rúrok ako u pôvodnej generácie, ale namiesto toho ide o odliatok zo zliatiny hliníka. Rovnako tak sú novo odliate aj zadné madlá pre spolujazdcov.

Továreň modernizovala motor, výsledkom nasadenia variabilného časovania ventilov je silnejší záťah od spodných otáčok, nárast maximálneho výkonu o 4 kone a zníženie spotreby paliva. Moto Guzzi V85 2024 je vybavená 5“ farebným TFT displejom a má nové ovládače na riadidlách, oboje prevzala z Guzzi V100 Mandello. Vylepšená je aerodynamika mašiny, továreň ju ladila v počítačových simuláciách a vo vlastnom veternom tuneli. Moto Guzzi V85 má nový plexi štít nastaviteľný manuálne do piatich polôh v rozsahu 7 cm. Verzia V85 Travel má okrem vyššieho predného štítu nové bočné deflektory pri nádrži. Guzzi V85 TT a Travel majú väčšie blastre na riadidlách, oboje lepšie kryjú jazdcov pred vetrom. Nová je elektronika v mašine, šesťosová riadiaca jednotka rozšírila jej výbavu o náklonové ABS vo verziách V85 TT a V85 Travel.

Pozdĺžne uložený vidlicový dvojvalec s objemom 853 cm3 stále chladí vzduch a olej, novo je vybavený variabilným časovaním ventilov. Riadiaca jednotka hýbe s časovaním otvárania a zatvárania ventilov, čo znamená silnejší priebeh výkonovej krivky v nízkych a stredných otáčkach. Maximum krútiaceho momentu 83 Nm prichádza v 5 100 otáčkach za minútu. Už v 3 500 otáčkach je k dispozícii 90 % tejto hodnoty. Maximálny výkon motora narástol z existujúcich 76 koní na rovných 80 koní, dosahovaných pri 7 750 otáčkach. Nad rámec toho má motor nové čidlá klepanie a prepracované mazanie. Pohon kardanovým hriadeľom zostáva bez zmien, je umiestnený na pravej strane mašiny.

Moto Guzzi V7 Stone Ten

Špeciálny vzhľad vychádza z loga The Clan a obsahuje čierno-biely kockovaný pás s červeným okrajom pozdĺž hornej časti palivovej nádrže, ktorý je lemovaný čiernou farbou. Červené detaily, ako sú tlmiče a prešívanie sedadiel, dodávajú nádych agresivity, pričom červená je použitá aj pre nezameniteľného orla na bokoch palivovej nádrže a nápis Moto Guzzi na kanáloch ráfika. V neposlednom rade je tento motocykel označený ako špeciálnu edíciu odznakom na stúpačke riadidiel.

Výfuk Arrow posúva výkon Moto Guzzi V7 Stone Ten o stupeň vyššie, zvyšuje výkon zo 48 na 49 kW (66,5 konských síl) pri 6700 ot./min a maximálny krútiaci moment, ktorý sa zlepšuje zo 73 na 75 Nm pri 4900 ot./min. Výfuk Arrow verzie Ten je tiež dostupný ako voliteľná výbava pre všetky biky z rodiny Moto Guzzi V7.

Aprilia RS 457

Model Aprila RS 457 poháňa kvapalinou chladený dvojvalcový motor s dvojitým časovaním vačkového hriadeľa a štyrmi ventilmi na valci, ktorý dosahuje výkon 35 kW. To je maximálny výkon pre moto, na ktorej je možné jazdiť s vodičským oprávnením A2. Pomer výkonu a hmotnosti modelu Aprilia RS 457 je vďaka jeho suchej hmotnosti 159 kg jednoducho bezkonkurenčný.

Model RS 457 prichádza v troch farbách, ktoré oslavujú samotnú podstatu modelu RS. Kontrast červených detailov na tmavom pozadí variantu Prismatic Dark je poctou fascinujúcej histórii značky Aprilia. Racing Stripes s ikonickou kombináciou červenej, čiernej a fialovej farby, zakončená poklonou RS-GP v podobe nápisu “Aprilia” v prednej časti, je zasa jasne inšpirovaná MotoGP. A nakoniec, revolučná a okamžite rozpoznateľná Opalescent Light skrýva vrodený agresívny postoj RS pod elegantným bielym odtieňom.

 

Vespa GTV (300 ccm)

Nová Vespa GTV 300 má full LED svetlomety a digitálny prístrojový panel poskytujú bohaté informácie o jazde. S voliteľným príslušenstvom Vespa Mia môžeš sledovať svoje dáta aj na smartfóne. Bezkľúčové zapaľovanie a USB port sú súčasťou štandardnej výbavy, čo robí GTV praktickým motocyklom pre každodenné používanie.

Silný motor HPE (High Performance Engine) s objemom 300 cm3 v jednom valci zabezpečuje silné emócie. Štvorventilové časovanie, chladenie kvapalinou a elektronické vstrekovanie paliva poskytujú výkon až 17,5 kW (23,8 k), čím sa stáva najvýkonnejším motorem v histórii Vespy GTV.

Farby Vespy GTV zahŕňajú matné čierne doplnky a kontrastnú oranžovú grafiku na bokoch. Dostupné sú v odtieňoch Nero Convinto a matná Avvolgente Beige.

Aprilia SR GT Replica (125 ccm)

Matnú čiernu farbu modelu Aprilia SR GT Replica zvýrazňuje tá istá červená a fialová grafika, ktorá je charakteristická pre stroje Aprilia RS-GP továrenského tímu Aprilia Racing. Ide o jeden z najstarostlivejšie navrhnutých a technologicky najmodernejších prototypov na štartovom rošte MotoGP, s charakteristickým logom Aprilia, ktoré sa tiahne diagonálne pozdĺž bočného a stredového tunela. Tie, ako aj madlo spolujazdca, sú teraz tiež vyhotovené v matnej čiernej farbe. Presne ako na motorkách MotoGP navrhnutých v Noale sú ráfiky kolies lakované čiernou farbou a na kanáli predného kolesa vynikne červený detail. V súlade s pretekárskou dušom stroja obsahuje balík výbavy aj pneumatiky so športovým pouličným dezénom namiesto mierne “terénnych” pneumatík, ktoré sú charakteristické pre pôvodné verzie Aprilia SR GT a SR GT Sport.

Moto Guzzi V100 Mandello

Moto Guzzi V100 Mandello je prvým motocyklom na svete, ktorý využíva adaptívnu aerodynamiku, ktorá znižuje tlak vzduchu na jazdca nastavením polohy deflektorov v závislosti od rýchlosti a zvoleného jazdného režimu. Súčasťou je tiež nastaviteľné čelné sklo, ktoré sa aktivuje tlačidlami na riadidlách, čo umožňuje znížiť tlak vzduchu až o 22% a optimalizovať jazdné vlastnosti za všetkých podmienok.

 

Verzia V100 Mandello S, ktorá posúva typické vlastnosti strojov typu Touring a Roadster na hranici možností, sa vyznačuje špeciálnymi povrchovými úpravami, rozsiahlejšou sériovou výbavou a radom technologických vychytávok, ktoré majú zaistiť bezpečnejšiu, živšiu a podnetnejšiu jazdu. Vychádza z viac ako storočí inovácií značky Moto Guzzi a predstavuje čistý pôžitok z jazdy na dvoch kolesách.

Moto Guzzi Stelvio

Stelvio je moderný adventure tourer od Moto Guzzi, navrhnutý tak, aby sprevádzal na cestách bez hraníc. Príťažlivým štýlom a s modernými technologickými prvkami, posúva zážitok z jazdy na vyššiu úroveň. Názov je poctou mohutnému Stelviu, najvyššiemu horskému priesmyku v Taliansku. Cesta, ktorá ho pretína, obsahuje 48 zákrut a je súčasťou moto tradície, ktorú motorkári považujú za synonymum zábavy, objavovania a dobývania.

Moto Guzzi Stelvio disponuje najnovšou technológiou, ktorá sa dokonale hodí k jeho štýlovému vzhľadu. Obsahuje pokročilé funkcie, ako napríklad náklonové ABS a trakčnú kontrolu, Full LED svetlá, tempomat, 5″ plnofarebný displej a päť prispôsobiteľných jazdných režimov. Nový revolučným systém PFF Rider Assistance Solution, je inovatívnym asistenčným systémom jazdy, ktorý využíva technológiu 4D Imaging Radar a výrazne prispieva k bezpečnosti a komfortu jazdy.

Stelvio ti umožní naplno si užiť každú jazdu a rozšíriť obzory. To všetko vďaka výkonnému motoru V-Twin “Compact Block” s objemom 1 042 cm3, 21-litrovej nádrži s dojazdom viac ako 400 km a dizajnu, ktorý kladie veľký dôraz na bezpečnosť a pohodlie. Od rušných mestských ulíc až po nezmapovaný terén, Stelvio je pripravené sprevádzať jazdca kdekoľvek.

Komentáre (0)
Pridať komentár