Nie je žiadnym tajomstvom, že Mazda má od roku 2022 dve dvojky. Jednu vlastnú s benzínovým, resp. mild hybridným motorom a jednu od Toyoty s hybridným pohonom. Tá je dizajnovo aj technicky prakticky identická s Toyotou Yaris. A práve v týchto dňoch Mazda – prakticky v rovnakom čase ako Toyota predstavuje facelift svojho Yarisa – uvádza na trh faceliftovanú verziu hybridnej dvojky. Ja som sa s ňou zašiel zoznámiť do Španielska, do okolia Barcelony.
A musím povedať, že slovo „zoznámiť“ v tomto prípade sedí ako tá povestná zadnica na šerbeľ, pretože Mazda dávala dôraz na spojenie tváre a mena – presne ako pri ľuďoch. Pri zoznamovaní s ľuďmi, ale aj pri vybavovaní si známych, si totiž tvár a oči danej osoby okamžite a celkom automaticky spájame s jeho menom, ale platí to aj opačne, teda, že ku každému menu si okamžite vybavíme tvár a oči dotyčného. Aj v prípade Mazdy2 Hybrid sa preto dizajnéri snažili vytvoriť vlastnú tvár, ktorá by hybridnú dvojku okamžite priradila k Mazde. Dvojka preto dostala päťuholníkovú masku, ktorá je pre Mazdu typická, inak tvarované postranné náduchy a inakšiu spodnú časť predného nárazníka… Vďaka tomu je teraz novú hybridnú dvojka okamžite identifikujete ako Mazdu. A keby náhodou nie, tak v hornej časti masky chladiča je výrazné logo Mazda.
Čo sa týka techniky, Mazda ponúka iba slabšiu verziu hybridného pohonu Toyoty Yaris, teda verziu so systémovým výkonom 85 kW (116 koní), aj tá však dodáva autu slušnú dynamiku, takže v meste budete môcť udávať tempo a nestratíte sa ani na okreskách. Pritom maximálna rýchlosť je až 175 km/h, takže ani diaľničné presuny nebudú nepríjemným trpením. Najdôležitejšia je ale spotreba a tá sa pohybuje na úrovni 3,8 l/100 km. Dodávam, že táto hodnota nie je z ríše snov, ale celkom reálne dosiahnuteľná. Samozrejmosťou je sofistikovaná technológia bezpečnostných a asistenčných systémov, vrátane čítania dopravných značiek, adaptívneho tempomatu s udržiavaním v jazdnom pruhu, predkolízny systém s automatickým brzdením, sledovanie mŕtveho uhla.
Nová Mazda2 Hybrid je k dispozícii v piatich stupňoch výbavy. Už aj tá základná Prime-Line, ktorá je dostupná od 20 690 eur, má 9-palcový dotykový displej s bezdrôtovým zrkadlením Android Auto a Apple CarPlay, adaptívny tempomat či cúvaciu kameru a pokročilé bezpečnostné systémy. Centre-Line pridáva štipku elegancie v podobe 15-palcových kolies, strešného spojlera, koženého volantu, ale aj kúsok komfortu v podobe automatických stieračov či elektrického ovládanie všetkých štyroch okien. Už Exclusive-Line má napríklad bezkľúčový systém, 16-palcové kolesá, Homura má už dvojzónovú klimatizáciu, bezdrôtové nabíjanie telefónu, LED ambientné osvetlenie interiéru, 17-palcové kolesá, zatmavené zadné okná, športové sedadlá a Homura Plus, ktorá stojí 28 590 eur, má už 12,3 palcový digitálny prístrojový štít, 10,5 palcový stredový displej a tiež farebný Head-up displej, hlasové ovládanie, navigáciu a panoramatické strešné okno. Je len na vás, ktoré z nich si vyberiete.
Test: Mazda CX-60 3,3 e-Skyactiv D254 AWD Homura – Arigato Mazda!