Test: Hyundai i20 1,0 T-GDI 7DCT Style – Svieža smelosť

Hyundai i20 zmodernizovali. A čo je nemenej dôležité, nebáli sa ho osviežiť výraznými farbami.

Nie každý začiatočník sa učí jazdiť na starších autách. Kvantum ľudí rozmýšľa, aké nové auto zaobstarať svojim skoro dospelým potomkom, neskúseným manželkám, priateľkám… aby sa naučili jazdiť prevažne v meste. Takže kritériá sú: menšie rozmery, parkovacie systémy, ideálne automat, aby auto dobre vyzeralo, disponovalo konektivitou a bolo bezpečné. Výkon nehrá až takú rolu, ale ak môže dať aj nejaké emócie či spätnú väzbu, bude to len plus. A i20-ka to všetko spĺňa.

 

Žiarivá limetka

i20-ka s príchodom modernizácie dostala novú, do očí bijúcu zeleno-žltú farbu. K tomu modernizované nárazníky, maska, svetlá, nový dizajn kolies a autíčko vyzerá dravo a roztomilo zároveň. Som veľmi rád, že Hyundai nenechal limetkovú farbu len v exteriéri. V konfigurátore si môžete navoliť pár akcentov, ako sú napr. lišty na držadle dverí, prešívanie volantu a sedadiel, tlačidlá klimatizácie alebo mriežky kúrenia v tejto hravej farbe.

Moderné autá musia byť bezpečné. i20-ka má systém núdzového brzdenia s detekciou chodcov a cyklistov, systém sledovania a udržiavania v jazdnom pruhu, sledovanie únavy vodiča či čítanie dopravných značiek, resp. rýchlostných limitov. Ak však vypnete akustické upozornenie na prekročenie rýchlosti, automaticky stratíte aj systém čítania značiek, čo je veľká škoda. Kombinácia USB-A a dva USB-C vrátane bezdrôtového nabíjania a zrkadlenia určite spríjemní život.

S dvoma tvárami

Litrový preplňovaný motor s tromi valcami svoju konštrukciu po naštartovaní nezaprie. Po studenom štarte duo motora a DCT prevodovky je trochu ťažkopádnejšie, ale už po iekoľko sto metroch fungujú oveľa lepšie a príjemnejšie. i20-ka s automatom má aj jazdné režimy, pričom rozdiely sú priepastné. V eko režime je motor výrazne utlmený, no pre vodiča začiatočníka je tento režim len plus.

Tým, že je i20-ka menej citlivá na plyn, tak vodič bude jazdiť plynulejšie a bez trhania, takže posádka si ani nevšimne, že v pravej nohe ešte nemá vybudovaný cit profesionála. Normálny režim preskočím, ja som sa našiel v športovom režime. S pootvoreným oknom a celkom fajn zvukom od výfuku som si opakovane užíval podraďovanie automatu s medziplynmi! Viem, čísla zrýchlenia neoslnia, ale pocitovo je to oveľa lepšie. Spotreba? Mimo mesta 5,0 l/100 km, diaľnice v záťaží za 7,0 l/100 km a týždenný priemer 6,2 l/100 km.

Čo treba uznať

  • Dobré malé auto nielen do mesta.

Čo nám chýbalo

  • Cenovka „full-ky“ pod magických 20-tisíc.

Čo nás prekvapilo

  • Prevodovke nie sú cudzie medziplyny.

Hyundai i20 1,0 T-GDI 7DCT Style

Cena (základ/test) 14 240/20 340 €

Záruka: 5 rokov bez obmedzenia km.

Motor

  • preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 74,5 kW (100 k) pri  4 500 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1.  Emisie CO2 121 – 127 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 11,4 s, vmax = 185 km/h, spotreba WLTP/test 5,3 – 5,6/6,2 l/100 km.

Hyundai i20 N – Juniorské eNko

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Objem kufra: 352 dm3
Komentáre (0)
Pridať komentár