Fanúšikovia rely už niekoľko desaťročí žiadajú návrat skupiny B. Chcú tak zvýšiť atraktivitu športu vďaka vysokej sile áut. Od sezóny 2022 na WRC dominovali autá skupiny Rally1 s výkonom cez 500 koní a neporovnateľne lepším odpružením ako v autách ikonickej skupiny B. Efekt zavedenia hybridných pohonov so 100 kW elektromotorom bol najmä jeden – zvýšenie nákladov. Silnejšie autá, vyššie rýchlosti a teda pôsobivé jazdy dali viac fanúšikom, ktorí sa o tento motoršport vždy zaujímali. Pracovná skupina špecialistov na WRC preto načrtla novú pracovnú mapu majstrovstiev sveta v rely na najbližšie dva roky.
K prvej veľkej zmene dôjde v sezóne 2025 , keď autá kategórie Rally1 prídu o hybridné systémy. Zostane len spaľovací motor a karosérie budú približne o 100 kg ľahšie, takže autá budú rovnako rýchle ako doteraz. Budú však lacnejšie. Autá kategórie Rally2 budú rýchlejšie vďaka novej aerodynamike a vylepšeným systémom prenosu pohonu. To má za cieľ priblížiť autá Rally1 a Rally2 k sebe z hľadiska výkonu. Teoreticky, samozrejme.
V sezóne 2026 budú autá týchto dvoch kategórií k sebe ešte bližšie. Majú mať spoločný pohon obmedzený na približne 330 koní. Autá najvyššej skupiny Rally1 budú mať jednotnú štruktúru, na ktorú budú výrobcovia dávať karosérie. Takéto štruktúry si budú môcť kúpiť súkromné tímy. Autá sa o niečo zväčšia, čo výrobcom umožní propagovať viac svojich nových modelov. Môžu to byť dokonca koncepčné autá. Náklady na auto triedy WRC nesmú presiahnuť vraj 100 000 eur.
V sezóne 2026 budú môcť súťažiť vozidlá so špecifikáciami 2025 a 2026. Tieto dva roky budú prechodným obdobím. V sezóne 2027 štartujú len autá s novou špecifikáciou , jednotnejšie a z veľkej časti založené na aktuálnych Rally2 autách.
Odteraz budú mať zainteresovaní výrobcovia pripravené predpisy na výrobu elektrického súťažného vozidla. Jeho výkon bude podobný ako pri spaľovacom motore. Môže sa stať, že v roku 2027 alebo 2028 uvidíme v jednej triede súťažiť spaľovacie a elektrické autá WRC.