Po prvýkrát bude MG3 k dispozícii zákazníkom v celej Európe, keďže doteraz sa ponúkal len vo Veľkej Británii. Pri uvedení na trh budú v Európe k dispozícii tri špecifikácie, pričom všetky budú mať spoločnú úplne novú pohonnú jednotku Hybrid+. MG na tomto hybridnom systéme pracuje s väčšou batériou a výkonnejším elektromotorom, čím stanovuje nové štandardy v segmente B.
Hatchback segmentu B je priestrannejší ako odchádzajúci model, pričom si zachováva kompaktné rozmery, vďaka ktorým je MG3 v Spojenom kráľovstve takým obľúbeným modelom, najmä pre tých, ktorí jazdia najmä po meste. MG3 Hybrid+ sa môže pochváliť vysokou úrovňou vnútornej výbavy a priestoru – zodpovedajúcou najlepším v triede – a ponúka zákazníkom praktickosť aj efektívnosť. Hodnotu vozidla ďalej zvyšuje štandardná sedemročná záruka MG/150 000 km.
MG3 na prvý pohľad
- Pokročilé hybridné pohonné ústrojenstvo ponúka zákazníkom úspornosť, kultivovanosť a výkon
- Najrýchlejšie akcelerujúci hybridný hatchback segmentu B prináša výhody výkonu v reálnom svete
- Väčšia kapacita batérie ako u konkurentov umožňuje dlhšiu prevádzku bez emisií
- Všestranný hybridný systém zahŕňa samostatný generátor, ktorý umožňuje viacero hybridných režimov
- Rozsah úrovní výbavy ponúka zákazníkom možnosť výberu a výnimočnú hodnotu
- Interiér s dvoma obrazovkami zvyšuje pocit špičkovej technológie v MG3
- MG iSMART a MG Pilot ponúkajú konektivitu a zvýšenú bezpečnosť
Najmodernejšie pohonné ústrojenstvo Hybrid+
MG Hybrid+technológia hnacieho ústrojenstva debutuje v úplne novom modeli MG3 a je prvým konvenčným, non-plug-in hybrydným systémom použitým v MG modeloch. Jadrom úplne nového systému Hybrid+ je päť kľúčových prvkov – motor, prevodovka, batéria, elektromotor a generátor.
Napriek tomu, že sa elektrifikovaná technológia zameriava na účinnosť, prirodzene prináša vynikajúce výkonové výhody. Vďaka pohonnej sústave Hybrid+ je MG3 najrýchlejšie akcelerujúcim hybridným modelom segmentu B v triede s časom šprintu z 0-100 km/h za 8,0 sekundy. Zrýchlenie na diaľničnú rýchlosť – z 80 na 120 km/h – je rovnako pôsobivé, len 5,0 sekundy.
S kombinovaným výkonom 143 kW dosahuje MG3 Hybrid+ hodnoty spotreby 4,4 l/100 km a 100 g/km CO2*. K tomu prispieva batéria s kapacitou 1,83 kWh, ktorá umožňuje dlhý dojazd len na elektrický pohon, čo výrazne zvyšuje účinnosť.
Úplne nový MG3 je vybavený 1,5-litrovým benzínovým motorom s výkonom 75 kW a 100 kW elektromotorom, ako aj samostatným generátorovým motorom, ktorý umožňuje širokú škálu prevádzkových režimov pohonu. Vďaka tomu dosahuje nielen najlepšie hodnoty výkonu v triede pre hybridný hatchback segmentu B, ale umožňuje aj flexibilnú prevádzku bez ohľadu na jazdné prostredie.
MG3 tak môže jazdiť v nasledujúcich jazdných režimoch, pričom každý z nich automaticky zvolí systém Hybrid+:
- EV – jazda len na elektrický pohon tak dlho, ako to umožňuje nabíjanie
- Sériový – motor beží cez generátor, ktorý poháňa elektromotor na pohon
- Series and Charge (Sériová jazda a nabíjanie ) – Sériová jazda plus dobíjanie batérie pri nízkom zaťažení
- Pohon a nabíjanie – motor poháňa kolesá a zároveň nabíja batériu cez generátor
- Paralelné – motor aj elektromotor poháňajú kolesá
Štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,5 litra s Atkinsonovým cyklom dosahuje výkon 75 kW (102 k) a ponúka výnimočne vysokú tepelnú účinnosť 41 %. V kombinácii s elektromotorom s výkonom 100 kW (136 k) poskytuje systém Hybrid+ široký rozsah výkonu v celom rozsahu otáčok.
S inštalovaným výkonnejším motorom sa veľká časť jazdy pri vysokom zaťažení – napríklad zrýchľovanie – môže vykonávať na elektrický pohon, pričom benzínový motor ho pri vyšších rýchlostiach plynule podporuje alebo preberá jeho úlohu.
Motor je spojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá umožňuje efektívnu a zároveň príjemnú jazdu. Rozhodujúce je, že MG3 ponúka citlivú akceleráciu a zároveň hladké a kultivované radenie.
S použitým výkonnejším motorom sa môže veľká časť jazdy pri vysokom zaťažení – napríklad zrýchľovanie – vykonávať na elektrický pohon, pričom benzínový motor môže plynulo podporovať alebo preberať riadenie pri vyšších rýchlostiach.
Motor je spojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá umožňuje efektívnu a zároveň príjemnú jazdu. Rozhodujúce je, že MG3 ponúka citlivú akceleráciu a zároveň hladké a kultivované radenie.
Vodič si môže prispôsobiť reakcie MG3 výberom z troch jazdných režimov – Eco, Standard a Sport. Režim Eco je kalibrovaný na optimálnu úsporu paliva a poskytuje vodičom jemnú odozvu na plyn, zatiaľ čo režim Standard poskytuje kombináciu medzi hospodárnosťou a výkonom a dobre sa hodí na väčšinu typov ciest. V režime Sport je kalibrácia citlivejšia a kombinovaný výkon sa využíva čo najlepšie, čím sa dosahujú jedny z najlepších výkonových hodnôt v triede hybridných hatchbackov segmentu B.
Dynamické ovládanie a kultivovanosť
Úplne nový MG3 ponúka dynamické jazdné vlastnosti, ako aj vysokú úroveň komfortu vďaka spolupráci inžinierov MG v Európe aj Číne, ktorí vyladili podvozok a odpruženie pre rôzne trhy.
Vďaka kompaktným proporciám a agilnému nastaveniu ponúka MG3 kultivovanú jazdu, ale v jadre si zachováva étos “zábavy z jazdy” značky MG. Ťaží z použitia nových komponentov podvozku s veľmi vysokou tuhosťou, zatiaľ čo prvky odpruženia boli navrhnuté tak, aby znížili hmotnosť a zlepšili priľnavosť pre dynamické ovládanie a pohodlnú jazdu.
Okrem toho, že úplne nový MG3 ponúka ideálne vyvážené nastavenie medzi komfortom a dynamikou, a to aj vďaka novému hybridnému pohonu so schopnosťou krátkodobej prevádzky na elektrický pohon, prináša aj nové vrcholy v oblasti kultivovanosti a potlačenia hluku. Inžinieri sa zamerali na uloženie motora a odpruženia, materiály pohlcujúce zvuk a konštrukciu prevodovky s cieľom znížiť hluk, vibrácie a hlučnosť a poskytnúť tak prvotriedny zážitok z jazdy.
Vynikajúca technológia a výbava
Úplne nový MG3 prichádza s tromi derivátmi pre európskych zákazníkov – Standard, Comfort a Luxury. Každá z nich je nastavená tak, aby vyzvala na súboj ostatné modely segmentu B, pokiaľ ide o technológie a štandardne ponúkanú výbavu.
Výrazným prvkom pre zákazníkov je kokpit s dvoma obrazovkami. Vodiči majú k dispozícii 7″ digitálnu obrazovku prístrojov, ako aj 10,25″ centrálny informačno-zábavný systém. Inžinieri MG vylepšili grafiku a odozvu dvoch plávajúcich obrazoviek a na stredovej konzole zostala zachovaná banka prepínačov s “piano” tlačidlami, aby sa maximalizovala bezpečnosť a pohodlie počas jazdy.
Satelitná navigácia je súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako integrácia smartfónu prostredníctvom Apple CarPlay/Android Auto. MG iSMART poskytuje zákazníkom MG3 také úrovne konektivity a funkcií, ktoré by sa bežne spájali skôr s prémiovými modelmi.
Medzi ďalšie prvky výbavy patrí klimatizácia, audio systém s pripojením Bluetooth, štyri porty USB a zadné parkovacie senzory a kamera. Vyššie stupne výbavy pridávajú kožené čalúnenie, bezkľúčový vstup, vyhrievané predné sedadlá , volant a 360-stupňovú kameru.
MG3 využíva aj najnovšie pokročilé asistenčné systémy vodiča (ADAS). Zvýšenú bezpečnosť zabezpečuje technológia MG Pilot, ktorá zahŕňa asistent udržiavania v jazdnom pruhu so systémom varovania pred vybočením z jazdného pruhu, adaptívny tempomat, varovanie pred čelnou zrážkou a asistent pre jazdu v dopravnej zápche.
Nový a moderný vzhľad
Od základu nový MG3 je dlhší aj širší ako model, ktorý nahrádza, čím sa uvoľnilo viac vnútorného priestoru pre cestujúcich a zároveň ponúka najväčší batožinový priestor v hybridnej triede segmentu B.
Úplne nový MG3, ktorý navrhlo štúdio MG v Šanghaji, má na výber celý rad štýlových prvkov vrátane zliatinových kolies, LED svetlometov a novej palety farieb.
Pre európskych zákazníkov je k dispozícii sedem farebných variantov: York White, St Moritz Blue, Flaming Red, Morning Yellow, Pearl Black, Blade Silver a Hampstead Grey.
Technické údaje
MG3 Hybrid+ | |
Powertrain | Conventional Hybrid |
Engine | 1.5-litre Atkinson-cycle four-cylinder petrol |
Engine power (kW) | 75 (max) |
Engine torque (Nm) | 128 (max) |
Electric motor power (kW) | 100 (max) |
Electric motor torque (Nm) | 250 (max) |
Combined output – power (kW) | 143 (max) |
Transmission | Three-speed automatic |
Battery capacity | 1.83kWh – 350V |
Driven wheels | Front |
Max speed (km/h) | 170 |
0-100km/h (seconds) | 8.0 |
80-120km/h (seconds) | 5.0 |
CO2 (g/km) | 100* |
Fuel economy (l/100km) | 4.4* |
Height (mm) | 1,502 |
Length (mm) | 4,113 |
Width (mm) | 1,797 |
Wheelbase (mm) | 2,570 |
Kerb weight (kg) | 1,285 |
Boot capacity (litres) | 293 |
No. of seats | 5 |