Vrcholnú verziu 500h spoznáte podľa špecifickej prednej masky a v prípade testovaného auta doslova bila do očí aj farba laku. Lexus ju v cenníku označuje za medenú, väčšina ľudí ju však v realite považovala skôr za ružovú. Nech je, ako chce, vďaka nej je toto SUV neprehliadnuteľné. Mne osobne sa farba páčila najmä v kombinácii s čiernymi 21-palcovými diskami kolies.
V interiéri ponúka Lexus RX už tradične špičkový komfort doplnený o vysokokvalitné materiály. Spolu s najvýkonnejšou verziou 500h, ktorá je v ponuke v dvoch variantoch výbavy F Sport, dostávate okrem iného perfektné športové sedadlá.
Silný a smädný
Prevratnou novinkou pri verzii 500h je pohonné ústrojenstvo. Prvý raz má hybridné SUV od Lexusu pod kapotou 2,4-litrový benzínový štvorvalec s turbom, navyše kombinovaný so 6-stupňovým meničovým automatom. Špecifický je tiež pohon všetkých kolies DIRECT4, pretože zadné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 76 kW, ktorý je integrovaný do zadného diferenciálu. Lexus tento nový systém označuje ako eAxle. A aby toho nebolo málo, vlajková loď disponuje aj technológiou natáčania kolies zadnej nápravy o 4 stupne. Kombinovaný výkon hybridnej sústavy je slušných 277 kW (371 k) a krútiaci moment vrcholí pri 550 Nm, takže dynamika autu rozhodne nechýba.
K pocitu sily ešte prispieva adaptívny podvozok v kombinácii so syntetickým zvukovým podmazom v športovom režime. Za bežných okolností vás podvozok nechá užívať si plavnú jazdu, ale pri chúťkach po športovosti a dynamickej jazde sa nenechá dlho presviedčať. Verzia 500h má väčšie a výkonnejšie brzdy a testovaný kúsok sa mohol spoľahnúť aj na pneumatiky Michelin Pilot Sport. Auto má pri priamej akcelerácii tendenciu „dvíhať nos“, čo je znakom, že zadný elektromotor má dosť sily, avšak v zákrutách sa akoby tá sila strácala. RX-ko má nedotáčavý charakter a správa sa skoro ako čistá prednokolka, čo je škoda. Tiež ma mrzelo, že prevodovka často nechcela poslúchať moje pokyny, aj keď som radil manuálne pádlami pod volantom, často si preraďovala podľa seba a neskoro. Z celkového pohľadu ide o mimoriadne vydarené a potentné veľké SUV, no nie ako alternatíva k verziám BMW M, Mercedes-AMG…
Čo treba uznať
- Auto budí rešpekt výzorom aj výkonom.
Čo nám chýbalo
- Volič zmeny jazdného režimu – ide to len cez dotykový displej.
Čo nás prekvapilo
- Spotreba paliva na úrovni 10 litrov.
Lexus RX 500h DIRECT4 F SPORT PERFORMANCE
Cena (základ//test) 71 900/98 100 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 2 393 cm3, max. výkon 202 kW (271 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 460 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Predný elektromotor, max. výkon 65 kW (87 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment 292 Nm pri n. u. Zadný elektromotor, max. výkon 76 kW (103 k) pri n. u., Max. krútiaci moment 169 Nm pri n. u. Kombinovaný výkon: 276 kW (371 k) pri 6 000 ot.min-1. Max. kombinovaný krútiaci moment 550 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 182 – 189 g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 6,0 s, vmax=209 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 8,2 – 8,5 /10,0 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – áno
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 14”
- Batožinový priestor: 461 dm3