Škoda Kamiq a Scala sú po facelifte krajšie

Škoda Scala a Kamiq patria medzi najobľúbenejšie modely a niet sa čomu diviť. Pre mnohých symbolizujú prístupný formát. Toto je päť najdôležitejších zmien.

Dizajn

Začnime Kamiqom. Malý crossover sa osviežili po dizajnovej stránke v detailoch, konečný efekt je však extrémne vydarený. Ak sa vám doteraz Kamiq páčil, po novom sa vám bude páčiť ešte viac. Dôvodom je výraznejšie a ostrejšie spracovaná predná a zadná časť. Najmä nová maska chladiča a väčší hlavný svetlomet s najmodernejšou svetelnou technikou a ostrá hrana prechádzajúca stredom reflektoru vytvárajú dojem robustnejšieho auta. Podobne aj imitácia nájazdového plechu v spodnej časti nárazníka sa postará o požadovaný efekt. To isté platí pre zadnú časť. Prídavná hmlovka v zadnom nárazníku je väčší, ako integrácia kontrastných prvkov v zadnom nárazníku je dôvodom efektu robustného auta. Kamiq tak budete vnímať ako väčšie auto.

 

Naopak, v prípade modelu Scala bolo cieľom zvýraznenie šírky, čo v podstate znamená, že Scala bude na vás pôsobiť športovejšie. Užšie predné svetlomety, výraznejšie „nasávacie“ otvory vpredu ako aj nová LED hmlovka či krídelka pôsobia sa skutočne podarili. Opäť vzadu úraduje nový tvar zadných hmloviek, ostrejší dizajn zadného nárazníka ako aj imitácia difúzora v prípade verzie Monte Carlo. Je to proste vydarený facelift.

Matrix-LED svetlomety

Oba modely majú v základnom prevedení LED svetlomety, za príplatok je k dispozícii aj Matrix-LED technológia s takzvaným vyrezávaním protiidúcich áut a takisto pred vami idúcich vozidiel. Funguje to efektívne a konštruktéri pridali aj segment pre zvýšenie dosvitu diaľkových svetiel, ktoré tak svietia ešte o pár metrov ďalej, čím sa zvyšuje komfort jazdy počas noci. Číselne vyjadrené, Scala zvýšili svoj svetelný výkon až o 50 percent, v prípade Kamiqu to je 40 percent.

Motory

Pod kapotu smeruje najnovšia generácie motorov – trojvalec 1,0 TSI s dvoma úrovňami maximálneho výkonu. Slabší poskytuje maximálny výkon na úrovni 70 kW (95 k) a druhý silnejší variant si prilepšil o štyri kilowatty. Jeho celkový výkon je teraz 85 kW (115 k). Čo sa technológií týka, tak turbodúchadlá majú variabilnú geometriu lopatiek, nechýba variabilné časovanie sacích a výfukových ventilov, vstrekovacie jednotky majú desať otvorov a vstrekovací tlak až 350 barov a motor funguje v Millerovom cykle, ktorý zvyšuje úsporný charakter motora.

Vrcholom ponuky ostal štvorvalcový motor 1,5 TSI s technikou vypínania valcov ACT a maximálnym výkonom 110 kW (150 k). S manuálnou prevodovkou viete kombinovať všetky motory a pre silnejší trojvalec a pre štvorvalec je k dispozícii aj sedemstupňový automat DSG.

Interiér

Priestorové pomery sa nemenili, preto len zopakujeme, že mladé rodiny sa môžu spoľahnúť na kombináciu dostatočne veľkého batožinového priestoru s príjemnou priestorovou ponukou. Komfort sedadiel ostal zachovaný, verzia Monte Carlo sa spolieha na športový dizajn sedadiel spolu s atraktívnejším čalúnením. Takisto sú výduchy klimatizácie obohatené o červené rámiky. Ich spracovanie vás skutočne poteší. Na palubnej doske sa v niektorých verziách ocitne látkové čalúnenie, celkovo sa v interiéri zmenili materiály k lepšiemu. Nesmú chýbať USB-C porty s maximálnym výkonom 45W a v prípade vyšších verzií je k dispozícii aj bezdrôtové nabíjanie s maximálnym výkonom 15W a prídavným chladením pre obmedzenie prehrievania sa. Potešíme aj fanúšikov klasického ovládania klimatizácie, po novom môžete ovládať všetko prostredníctvom tlačidiel vrátane intenzity ventilácie. Palec hore za toto riešenie. Nezabudlo sa ani na rôzne praktické riešenia a využitie recyklovaných, respektíve prírodných materiálov, čím získava Kamiq aj Scala body u ekologicky orientovaných vodičov.

Virtuálny kokpit a pedál

Klasické prístroje už v interiéri nenájdete. Buď dostanete malý 8“ virtuálny kokpit so zjednodušenou grafikou, alebo si priplatíte za lepší 10“ prístrojový panel s množstvom konfigurácií a skutočne vydarenou grafikou. Čo sa infotainmentu týka, tak k dispozícii bude menší 8“ dotykový displej s konektivitou Apple Carplay/Android Auto a klasickými ovládačmi hlasitosti ako aj zoomovania navigácie. Niektorí vodiči uprednostnia práve tento systém. Väčšia 9“ navigácia prináša plnú konektivitu s hlasovou asistentkou Laurou a výlučne dotykovým ovládaním.

Virtuálny pedál je novinka! Vo vyšších verziách vybavenia a v prípade elektrického ovládania kufra sa môžete spoľahnúť na takzvaný virtuálny pedál, ktorý vám kufor otvorí automaticky, bez nutnosti stlačiť ovládač kufra.

Jazda

Škoda Kamiq aj Scala majú veľmi podobné jazdné vlastnosti. Podvozok je naladený komfortne, no s dostatočnou rezervou pre športovú jazdu. Presne tak ako to v tejto kategórii má byť. Ponúka vynikajúci kompromis medzi komfortom a športovými jazdnými vlastnosťami. Nie nevtiahne vás do deja a ani to nebude hltač zákrut, ale veľmi príjemný spoločník, ktorý vás dostane do cieľa a ak treba dokáže vás trocha aj pobaviť. Riadenie je príjemné, obratnosť dobrá a formátom sa oba modely hodia do akéhokoľvek prostredia. Ostáva už uviesť iba cenu.

Cenník.

Oba modely ponúkajú štartovaciu cenu pod hladinou 20 tisíc eur. Paradoxne väčšia Škoda Scala začína na 18 230 eur za model Scala 1.0 TSI Essence s výkonom 70 kW (95 k), naopak najdrahšia verzia Scala 1.5 TSI 7° DSG Top Selection s výkonom 110 kW (150 k) stojí 26 800 eur.

Škoda Kamiq 1.0 TSI Essence s výkonom 70 kW (95 k) stojí o 1 190 eur viac, konkrétne 19 420 eur a maximálny verzia 1.5 TSI 7° DSG Top Selection vás výjde na 28 280 eur, čo je o 1 480 eur viac ako v prípade Scaly.

cenníkcenycrossoverKamiqScalaŠkoda
Komentáre (0)
Pridať komentár