Nestáva sa často, aby príchod novej generácie akéhokoľvek modelu znamenal takú zásadnú zmenu paradigmy. Mám na mysli fakt, že Kona je v druhej generácii omnoho väčšia, priestrannejšia a vyspelejšia. Až sa mi zdá, že celkom nenápadne opustila segment mestských crossoverov, svoje miesto prepustila modelu Bayon a prestúpila do vyššej ligy. Navyše zaujímavým spôsobom, pretože sa snaží kombinovať prednosti súrodeneckých modelov. Z dizajnového hľadiska sa v rámci prednej časti inšpirovala Stariou, z profilu si ju ľahko pomýlite s Tucsonom a koncepcia interiéru pripomína Ioniq 6. Športová verzia N Line pritom najlepšie dokazuje, že Kona je sebavedomá oprávnene.
Smelo do boja
Isté je, že Konu druhej generácie čaká ťažký boj, pretože konkurencia v segmente je obrovská, no práve najvyššia verzia N Line by mohla predstavovať silnú zbraň. Má totiž agresívnejší dizajn, lemy blatníkov vo farbe karosérie aj dvojitú chrómovú koncovku výfuku. V interiéri nájdete kovové pedále, športový volant, sedadlá s kombináciou EcoAlcantary (65 % z recyklácie PET) a kože, červené doplnky aj kontrastné prešívanie.
K tomu pocit čistoty a jednotnosti, ktorý vytvára dvojica veľkých displejov, najmodernejšie technológie a množstvo úložných priestorov – mne sa najviac páčil priestranný stredový panel. Z môjho pohľadu je výborná aj ergonómia, nakoľko takmer všetky funkcie majú svoje fyzické tlačidlo – to sa v dnešnom svete len tak nevidí. Radosť z jazdy mi však miestami kazili až príliš citliví asistenti, ktorí sledovali, kam sa pozerám a ako rýchlo jazdím, takže pri mojom jazdnom štýle auto prakticky neustále pípalo.
Má aj uzávierku!
Priamovstrekový preplňovaný benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi s výkonom 145,6 kW je známy už z predchádzajúcej generácie, naďalej spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Pri verzii s pohonom všetkých štyroch kolies (dokonca s možnosťou uzamknúť medzinápravový diferenciál) sú dynamické parametre pohonnej jednotky skôr priemerné – zrýchlenie na stovku za 8,1 sekundy a maximálna rýchlosť 210 km/h. Auto síce dokáže jazdiť rýchlo a zábavne, no nemôžete čakať ultimatívneho športovca, toho nájdete až neskôr vo verzii N. Verzia N-Line je skôr o dizajne, výbave a pocite, že máte to najlepšie z ponuky.
Stručne
Čo treba uznať
Veľký medzigeneračný skok dopredu.
Čo nám chýbalo
Pokoj pri jazde, stále niečo pípa.
Čo nás prekvapilo
Spotreba paliva ostáva pomerne vysoká.
Hyundai Kona 1,6 T-GDi 4×4 N Line+
Cena (základ/test): 24 090/36 690 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia km
Motor
preplňovaný zážihový R4/16V , zdvihový objem valcov 1 598 cm 3 , max. výkon 145,6 kW (198 k) pri 6 000 ot.min -1 , max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 600 – 4 500 ot.min – 1 . Emisie CO 2 151 – 162 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
0 – 100 km/h za 8,1 s, v max = 210 km/h, spotreba WLTP/test 6,7 – 7,1/ 8,5 l/100 km.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 0 ×
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie: áno
Uhlopriečka: 12,3´´
Batožinový priestor: 466 dm3
Hyundai Bayon – Štýlové SUV s prvotriednou praktickosťou prešlo modernizáciou