Test: SEAT Ateca 1,0 TSI 6MT – Opäť vodičom

SEAT Ateca vo výbave Reference Family mi dal to, čo som už v autách dávno nezažil.

Začnem tým, že vysvetlím, čo je výbava Reference Family. Reference je základná výbava SEATu Ateca, môžete ju mať s motormi 1,0 TSI ECO 110 a 2,0 TDI 115, v oboch prípadoch s manuálnou prevodovkou. Reference Family je zvýhodnená základná výbava. Má všetky esenciálne bezpečnostné prvky ako ABS, ESP, ASR, Front Assit s funkciou City Brake, elektronická parkovacia brzda s funkciou Autohold, 7 airbagov a systém automatického volania pomoci v núdzi eCall, ale nemá tie otravné – nemá stráženie jazdných pruhov so zásahom do riadenia, varovanie na prekročenie rýchlosti, prepínanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami, automatické stierače atď. Nemusel som žiadne prvky vypínať.

Vďaka tomu som sa po dlhých rokoch opäť cítil ako vodič. A myslím tým ako skutočný vodič, auto totiž nielenže nejazdilo samo, ale ani za mňa neurobilo vôbec nič. Pritom som sa cítil veľmi dobre, pretože podvozok, riadenie, brzdy, prevodovka fungovali dokonale. Vyzdvihol by som práve výborný pocit na volante – rýchle a presné reakcie kolies, dobrú spätnú väzbu a výborne trafený účinok posilňovača. Mimochodom, ten sa mení v závislosti od rýchlosti. A čo motor? Litrový trojvalec je skutočne dobrý, má dobrý výkonový aj akustický prejav. Na to, aby šiel pekne kultivovane, síce potrebuje otáčky – v závislosti od prevodového stupňa a zaťaženia  zhruba 1 800 – 2 100 otáčok, ale prechodovo zvládne bez výraznejšieho odvrávania aj oveľa nižšie otáčky.

Pri silnejšej akcelerácii má pekný dravý zvuk a pocitovo sa javí dostatočne silný. Ja osobne by som si však ten pocit toho, že šoférom som len a len ja, auto nejazdí za mňa samo a ani ma neotravuje zbytočnosťami, chcel užiť s poriadnym motorom. Buď 1,5-litrovým benzíniakom TSI 150, ktorý je k dispozícii vo vyšších stupňoch výbavy, alebo dvojlitrom 2,0 TSI 190, ktorý však v SEATe Ateca v ponuke nie je, môžete ho mať iba v Cupre Ateca. Na druhej strane chápem, že pre mnohých tento motor postačuje. V reálnych podmienkach vás nijako nehendikepuje, bez problémov s ním viete držať tempo s premávkou. Pre tých, ktorí jazdia typicky mestské krátke trasy, ho dokonca odporúčam, pretože vzhľadom na svoju veľkosť skôr zahreje. Pri úspornej jazde som vedel jazdiť za 5,5 l/100 km, ale celotýždňový test bol za 6,3 l/100 km.

Testované auto malo navyše zopár príplatkových prvkov, ktoré z neho robili presné také, aké by som si nakonfiguroval ja. Mám na mysli cúvacie senzory, alarm, Winter Pack s vyhrievanými sedadlami a volantom, nastavenie bedrovej opierky sedadiel a Reference Pack s dvojzónovou klimatizáciou, tempomatom, bluetoothom a systémom SEAT Full Link. Všetko sú to veci, ktoré reálne využijete. Jednu jedinú vec by som chcel, ktorú testovaná Ateca nemala – varovanie na auto v mŕtvom uhle.

 

SEAT Ateca vo výbave Reference Family je auto, ktoré som po dlhej dobe šoféroval a nemusel som si predtým povypínať milión zbytočností. Škoda, že táto výbava nie je dostupná s inými benzínovými motormi.

 

 

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Nemá zbytočné bezpečnostné prvky.

Čo nám chýbalo

  • Kombinácia motora 1,5 TSI 150 alebo 2,0 TSI 190 s touto výbavou.

Čo nás prekvapilo

  • Výborný pocit „na volante“.

SEAT Ateca 2,0 TDI 150k 4Drive – Hola Pedro!

SEAT Ateca 1,0 ECO TSI 110 Reference Family

Cena (základ/test)                                         22 520/23 121 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 134 – 154 g/km.

 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 11,4 s, vmax=180 km/h, spotreba WLTP/test 5,9 – 6,8/6,3 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,25
  • Batožinový priestor: 510 dm3

 

Komentáre (0)
Pridať komentár