Trieda GLC sa predáva ako teplé rožky. Vedeli ste, že v Nemecku si SUV s karosériou kupé zvolí každý štvrtý zákazník, no napr. v susednom Poľsku až každý druhý? Verzia GLC 220 d kupé so zvažujúcou sa zadnou časťou je zameraná na veľmi špecifického zákazníka, ktorý chce kvalitu, štýl a imidž, ale zároveň ide tvrdo po prevádzkových nákladoch a pritom všetkom mu nevadí zmenšenie vnútorného priestoru – samozrejme, na úkor vyššie spomenutého štýlu. Ale nebojte sa, ani pasažieri s výškou do 180 cm nebudú vzadu trpieť. Vyšším už bude prekážať prudší sklon strechy. Aby som bol úprimný, GLC kupé vnútri na mňa po celý čas testovania pôsobilo stiesnenejším dojmom vzhľadom na vonkajšie rozmery. Povedzme si však na rovinu, tieto typy áut nikdy neboli vo vnútri extrémne priestranné, no vždy boli tak akurát.
Od predchodcu je kupé o 2 cm dlhšie a o 0,6 cm vyššie, rázvor konštruktéri natiahli o 1,5 cm. Vo výsledku je viac miesta na nohy pre pasažierov vzadu, ale aj trochu priestrannejší kufor.
Potenciál sa pozná
Mercedes-Benz si je dobre vedomý potenciálu štvorvalcových motorov ‘d’ a testované GLC 220 d to len potvrdzuje. Vznetový motor zo Stuttgartu je na jazdu skutočne veľmi príjemný. Má tichý chod, slušnú dynamiku, ale to nie je všetko. Na kolená ma dostala minimálna spotreba nafty – 5,6 l/100 km v zmiešaných podmienkach. Vyzdvihol by som však, že trasu z Bratislavy do Ostrihomu a späť som absolvoval so spotrebou iba 4,9 l/100 km. V „obyčajnej“ triede C by to so mnou asi nič nespravilo, ale pri tomto pomerne veľkom aute som tou spotrebou naozaj pozitívne šokovaný. Vďačiť za to môžeme aj mild-hybridnej technológii, ktorú reprezentuje elektromotor s výkonom 17 kW (23 k) a jeho stimul cítiť aj pri jazde.
Ako si nakonfiguruješ…
… tak budeš mať. Popravde, väčšina majiteľov mercedesu chce, aby ich auto bolo na ceste žiarivou hviezdou. Testovanému kupé malo exteriérový balík AMG Line, a to rovno vo vyššej úrovni Premium. Ten zahrňuje optický športovejší zovňajšok, 19-palcové disky, športový podvozok bez vzduchového pruženia, ale aj silnejšie predné brzdy s väčším priemerom kotúčov. Interiér šiel v podobnom duchu AMG Line a tu za zmienku stoja izolačné sklá, vďaka ktorým je cestovanie aj vo vyšších rýchlostiach extrémne tiché. A stavím sa, že keby som vás posadil dovnútra, zaviazal vám oči, tak by ste zďaleka nepovedali, že sedíte v naftovom SUV kupé. Zarazilo ma, že napriek rozsiahlym príplatkom v interiéri aj v exteriéri, testovaný kus nedisponoval USB-C konektormi pre zadných cestujúcich.
Čo treba uznať
- Priaznivá spotreba.
Čo nám chýbalo
- USB konektory vzadu (jedine za ďalší príplatok).
Čo nás prekvapilo
- Cena – podvedome som, neviem prečo, čakal viac.
Mercedes-Benz Triedy E All-Terrain – Všestranná inteligencia v atraktívnom kabáte
Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic kupé AMG Line
Cena (základ/test) 64 460/80 616 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.
Motor
- preplňovaný vznetový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 993 cm3, max. výkon 145 kW (197 k) pri 3 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 440 Nm pri 1 800 – 2 800 ot.min-1. Emisie CO2 141 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax = 225 km/h, spotreba WLTP/test 5,4/9,3 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 3×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 11,9
- Objem kufra: 545 dm3