TOP 5 čínske značky na Slovensku

Na európsky trh v ostatnom období vstúpilo viacero automobiliek s pôvodom v Číne. Aj na Slovensku sa čínske autá udomácňujú, nejde pritom len o elektromobily.

Automobilový svet sa najmä v Európe zásadne mení, platia čoraz prísnejšie emisné limity, postupne sa lúčime so spaľovacími motormi a budúcnosť odovzdávame do rúk elektromobilite. Na túto zmenu intenzívne reagujú čínske automobilky, ktoré sa európskej konkurencii môžu konečne vyrovnať, elektrické autá totiž robiť vedia!

MG

Začíname značkou, ktorú zrejme poznáte a ani neznie veľmi čínsky. Pôvodne totiž značka MG vznikla vo Veľkej Británii, v Birminghame ju v 20-tych rokoch minulého storočia založil istý Cecil Kimber. Písmená M a G sú skratkou z Morris Garage a anglický výrobca sa špecializoval na športovo ladené modely. Značke sa však postupom času prestalo dariť a v roku 2005 predala väčšinový podiel v spoločnosti čínskej automobilke Nanjing. V roku 2011 sa automobilka Nanjing dostala pod krídla koncernu SAIC, dnes štvrtého najväčšieho producenta áut v Číne. MG, už ako čínska značka, sa do Európy nedávno vrátila a u nás aktuálne predáva modly ZS, HS, EHS, MG4 a MG5.

Volvo

Automobilka Volvo bola založená v roku 1927 v Göteborgu a vždy bola na svoj švédsky pôvod hrdá. Na európskom trhu sa autá značky Volvo začali dostávať do povedomia až po druhej svetovej vojne, dovtedy ich poznali viac-menej len na domácom trhu. V Európe malo švédske Volvo dlhé roky výborné meno, ľudia tieto autá milovali pre ich bezpečnosť a kvalitu. V roku 1999 odkúpila väčšinový podiel v automobilke Volvo americká spoločnosť Ford Motor, aby ho v roku 2010 predala ďalej číňanom. Volvo dnes patrí čínskej holdingovej spoločnosti Zheijang Geely Holding Group.

 

Dongeng

Čínska značka Dongfeng sa u nás objavila iba nedávno, no v ponuke už má mnoho modelov – osobných aj úžitkových. Teda takto, Dongfeng Motor Corporation je vlastne čínsky koncern, ktorý združuje viacero samostatných značiek. Je to trochu mätúce, pretože číňania používajú iný systém označovania áut, v podstate trojstupňový – koncern, značka, model. Pri prihlasovaní áut do evidencie v európskych štátoch tak často vznikajú rôzne kotrmelce v názvosloví. Na našich cestách ako aj v testoch AM ste si už možno všimli značky, resp. modely ako Fengon, Glory či Seres.

Voyah

Značka Voyah síce patrí pod koncern Dongfeng, no zároveň je príkladom toho, o čom sme písali v predchádzajúcom odstavci. Má totiž vlastné logo aj spôsob označovania modelov a na materský koncern sa v názve, na rozdiel od sesterských značiek, nijak neodkazuje. Voyah je v podstate prémiovou divíziou koncernu, značka sa špecializuje na výrobu luxusných áut, na našom trhu je zatiaľ k dispozícii len SUV Voyah Free, ktorého cena sa môže vyšplhať až na 90-tisíc eur.

Geely

Automobilka Geely je podobne ako Dongfeng skôr koncernom a práve do jej portfólia patria aj značky Volvo či Polestar. Do nášho regiónu automobily značky Geely dováža spoločnosť Grand Automotive Central Europe, dohodu s číňanmi podpísali približne pred rokom. Medzitým vzniklo viacero dizajnérskych a výskumných centier, napríklad vo Frankfurte, ktoré majú značke Geely pomôcť v boji so zabehnutou európskou konkurenciou. U nás by sa mal už onedlho začať predávať model Geometry C.

 

TOP 5 – Naše vysnívané autá

Čínske autáčínske znakčy
Komentáre (0)
Pridať komentár