Lexus LBX nedávno debutoval ako malý crossover, ktorý je v skutočnosti luxusnejšou verziou Toyoty Yaris Cross. Poháňa ho 136-koňový hybrid. Medzitým sa Lexus a Akio Toyoda rozhodli, že charakter auta by sa mal a mohol mierne zmeniť. Výsledok? Mestské LBX bolo vybavené 1,6-litrovým motorom G16E-GTS pochádzajúcim priamo z GR Yaris, ktorý vyladil sám Toyoda. Okrem toho sa špeciálna verzia LBX nazývala prezývkou, pod ktorou prezident predstavenstva a zástupca riaditeľa súťaží v rally a pretekoch, t. j. Morizo.
Lexus LBX RR Morizo Concept bol predstavený počas aktuálneho autosalónu v Tokiu. Okrem spomínaného motora využíva športový crossover aj novú 8-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá sa objavila v GR Yaris pri facelifte. LBX má tiež stály pohon všetkých štyroch kolies a 3-valcový motor bol posilnený – ponúka 305 HP a 400 Nm , čo znamená nárast o 20 HP a 10 Nm. Toyoda urobila príslušné zmeny aj na podvozku. Odpruženie bolo znížené o 10 mm a a všetky kolesá boli vybavené ventilovanými kotúčovými brzdami. Karoséria sa tiež rozšírila o 20 mm a podbehy teraz vypĺňajú 19-palcové disky.
Športové tendencie LBX Morizo RR Concept sú viditeľné aj v žltých brzdových strmeňoch, dvojitom výfuku a ďalších nárazníkoch a maske chladiča. Vo vnútri vodič nájde okrové čalúnenie a žlté bezpečnostné pásy. Všetko to vyzerá naozaj dobre a vzhľadom na to, ako dobre GR Yaris jazdí, by ste očakávali, že aj LBX bude mať vysoký štandard.
Bohužiaľ, ako už názov napovedá, máme dočinenia s konceptom. Či sa auto dostane do výroby, nie je známe – Lexus o tom nepovedal ani slovo. Pri pohľade na ďalšie projekty spoločnosti si však myslím, že uvedenie auta na trh je len otázkou času. Tajne s tým počítam.