Tretia generácia kompaktného MPV z dielne nemeckej automobilky sa začala predávať už v roku 2019, teraz jej Mercedes doprial facelift. Iba drobný a to preto, že auto nepotrebovalo výrazné vylepšenia, stačilo len doladiť detaily. Omnoho dôležitejšie pre mňa je, že B-éčko nestratilo nič zo svojich praktických vlastností a že je to auto, pri ktorom dáva plug-in hybridný pohon absolútny zmysel.
Zvýšená kvalita
Ak si Mercedes-Benz triedy B kúpite v plug-in hybridnej verzii, musíte sa zmieriť s o niečo menším batožinovým priestorom, konkrétne budete mať k dispozícii 405 dm3, pričom verzie s čisto spaľovacím motorom majú 455 dm3. Dôvod je jednoduchý, v priestore pod kufrom sa pri plug-in hybride nachádza akumulátor s kapacitou 15,6 kWh. Našťastie zvyšok interiéru zostáva priestranný a štyria dospelí sa v B-éčku odvezú maximálne komfortne.
Osobne chválim spracovanie interiéru a fakt, že výrobcovi sa podarilo odstrániť nepríjemné vŕzganie na exponovaných miestach. V tomto smere teda modernizácia splnila účel a to je výborné. V rámci interiéru nastala ešte jedna malá zmena a to, že z priestoru pred lakťovou opierkou zmizol touchpad, namiesto ktorého je teraz malinký úložný priestor napríklad na parkovací lístok. Multimediálny systém teda po novom môžete ovládať buď cez dotykové tlačidlá na volante, priamo prostredníctvom dotykového displeja, alebo hlasom.
Denné potreby bezemisne
Keď je reč o plug-in hybridoch, zaujímajú ma prioritne tri parametre: dojazd v elektrickom režime, rýchlosť nabíjania batérie a spotreba pri vybitej baterke. Hlásim, že Mercedes vyniká vo všetkých troch oblastiach. Papierový dojazd 77 kilometrov sa mi síce nepodarilo dosiahnuť, no v meste sa dá bez emisií prejsť okolo 60 kilometrov a to väčšine ľudí na denné jazdenie stačí. Spotreba elektrickej energie sa pohybuje na úrovni okolo 18 kWh, na diaľnici, samozrejme, rastie.
Keď je batéria prázdna, dokáže sa nabiť výkonom slušných 22 kW, teda v prípade nabíjania na DC nabíjačke jednosmerným prúdom. Opäť palec hore. No a aj v prípade, že budete často jazdiť s vybitou batériou, môžete sa spoľahnúť, že B-éčko v priemere nespotrebuje viac ako 6 litrov benzínu na sto kilometrov, čo je takisto výborné. Mimochodom, v elektrickom režime dokáže Mercedes uháňať rýchlosťou až 135 km/h, takže aj keď dochádzate do práce po diaľnici, spaľovací motor nemusíte vôbec zobúdzať. Ak by to predsa len bolo potrebné, tak vedzte, že pod kapotou pracuje 1,3-litrový štvorvalec s výkonom 120 kW (163 k) a o radenie ôsmich prevodových stupňov sa stará dvojspojkový automat.
Čo treba uznať
- Elegantný prémiový dizajn.
Čo nám chýbalo
- Klasické tlačidlá na volante.
Čo nás prekvapilo
- Spotreba do 6 litrov aj pri vybitej batérii.
Mercedes-Benz B 250e
Cena (základ//test) 36 912/60 000 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor:
- Preplňovaný zážihový R4/16 + PHEV, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 620 – 4 000 ot.min-1, elektromotor 80 kW (109 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri n. u. ot.min-1, kombinovaný výkon: 160 kW (218 k), max. krútiaci moment sústavy 450 Nm. Emisie CO2 (vážený priemer) 20 – 27 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 7,6 s, vmax = 223 km/h, spotreba benzínu výrobca/test 0,9 – 1,2/5,6 l/100km, spotreba elektromotora 15,4 – 17,4/18,0 kWh/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,25”
- Batožinový priestor: 40 dm3