Na úvod sa odrazím od faktu, že Subaru Outback je parťák do nepohody už sám osebe. Je to síce kombík, avšak s funkčným tvarovaním lemov blatníkov, ochrannými plastmi na prahoch a spodnej časti dverí, s ochrannými prvkami na prednom aj zadnom nárazníku a so svetlou výškou podvozka až 213 mm. Keď siahnete po dobrodružnej verzii Adventure, dostanete navyše látkové čalúnenie sedadiel polyuretánovou vodoodpudivou látkou, tmavú masku chladiča či kryty spätných zrkadiel, alebo tiež 18-palcové disky kolies taktiež s tmavou povrchovou úpravou. Viete, čo mi takéto Subaru pripomína? Popradčana alebo Horehronca v Bratislave. Snaží sa síce zapadnúť medzi mestskú spoločnosť, ale jeho turistické nohavice a nepremokavá bunda svietia široko-ďaleko. No práve k takému človeku sa hodí, ak na chrbte nesie ruksak s kempingovou výbavou a keď má k ruksaku pripnutý aj stan, viete, že ostatnú noc strávil skôr niekde v lese než na Pohode. Je autentický a ďalšie dobrodružstvo chcete zažiť spolu s ním – presne ako so Subaru.
Zvládne to, čo nikto iný – odpúšťa nám naše viny
Outback má už tradične v sériovej výbave permanentný pohon všetkých kolies Symmetrical AWD, takže hnacia sila sa neustále rovnomerne rozdeľuje na všetky kolesá. Aktuálna šiesta generácia sa dokonca môže pochváliť systémom aktívneho smerovania hnacej sily na jednotlivé koleso, čo ešte viac zlepšuje stabilitu. Mimoriadne chválim geniálne nastavenie podvozka – komfortný a tichý na asfalte, sebavedomý a pevný v teréne. Práve do terénu je určená aj možnosť voľby jazdného režimu X-Mode.
Okrem normálneho režimu si môžete zvoliť aj režim Sneh/Terén alebo Hlboký sneh/Bahno. Outback vďaka tomu zvládne aj také drsné podmienky, nad akými väčšina dnešných SUV ani len neuvažuje. Čo sa týka pohonu, kombi sa stále drží klasickej Subaru koncepcie. Benzínový 2,5-litrový atmosférický boxer pod prednou kapotou a CVT prevodovka s ôsmimi virtuálnymi stupňami. Výkon 124 kW, najvyšší krútiaci moment 252 Nm a normovaná spotreba podľa WLTP 8,6 litra. Mimochodom, ja som mal v meste spotrebu o 3 dl vyššiu, kolegovi sa na okreskách podarilo papierový údaj podliezť.
Spolupráca, ktorá dáva zmysel
V spolupráci so spoločnosťou Visionx Outdoors ponúka značka Subaru jedinečné strešné stany, ktoré sú, samozrejme, vhodné aj pre iné autá. Ich najväčšou výhodou je, že sú kompaktné, dajú sa rýchlo rozložiť a odolajú aj zlému počasiu. Subaru vám k verzii Adventure sériovo dodá strešné lyžiny, priečniky si treba dokúpiť. Pri vykladaní stanu na strechu je dobré mať poruke 2-3 pomocníkov, vcelku totiž model Family XL váži približne 75 kg a Outback s lyžinami je vysoký 1,7 metra.
Následné rozloženie stanu je už rýchlovka, po pár pokusoch ho rozložíte za 2-3 minúty. Nosnosť strechy auta v našom prípade bola 318 kg, keď sme odpočítali hmotnosť stanu, ostalo nám necelých 250 kg na spiacu posádku. Testovaný model stanu je podľa výrobcu vhodný až pre štyri osoby, no vzhľadom na rozmer podlahy (210 × 210 cm) a hmotnostný limit je to skôr pre dvoch, nanajvýš troch dospelých. Ak pre štyroch, tak len s priemernou hmotnosťou asi 60 kg. Výrobca si za takýto stan pýta 2 190 €. V ponuke má aj iné modely, no takmer všetky stoja približne 2 000 eur.
Stručne
Čo treba uznať
- Outback má fantastický podvozok.
Čo nám chýbalo
- Väčšia ponuka motorizácií.
Čo nás prekvapilo
- Schopnosti kombíka v terénnych podmienkach.
Subaru Outback 2,5i Lineartronic CVT Adventure
Cena (základ/test) 41 250/45 000 €
Záruka 5 rokov alebo 200 000 km
Test: Subaru Outback 2,5i-T CVT ES Premium – Vernosť nadovšetko
Motor
- atmosférický zážihový B4/16V , zdvihový objem valcov 2 498 cm3, max. výkon 124 kW (169 k) pri 5 000 – 5 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 252 Nm pri 3 800 ot.min-1. Emisie CO2 193 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 10,2. s, vmax = 193 km/h, spotreba WLTP/test 8,6 / 8,7 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 220 V – nie
- AUX – áno
- USB-A – 3 ×
- USB-C – 1×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 11,6´´
- Batožinový priestor: 522 dm3