Presne pred rokom Bratislava na nábreží pri galérii opravovala chodník. Oprava prebiehala nie celkom v zmysle plánov a harmonogramu, ale už to je jedno, potrebovali to spraviť, tak sa robilo. To ústilo ku kolapsu individuálnej automobilovej dopravy a linky MHD bežne stáli po Trnavské mýto. Už to malo dať jasný signál Magistrátu hlavného mesta, že odseknutie jedného jazdného pruhu na mestskom okruhu nebude robiť dobrotu. A aj tak sa nepoučili a išli bez hlavo do nezmyslu v podobe cyklopruhov.
Priebežne upravujú
… ale nie k dobrému. Nezmyselné nové striedanie jazdných pruhov od Mlynských nív v smere na nábrežie, kedy si z priebežného pruhu zrazu v odbočovacom, nerobí vôbec dobrotu. Najmä keď jasne presvitá staré značenie, jazda za zníženej viditeľnosti je skutočne peklo. K tomu amatérske osadenie reflexných stĺpikov na obrubníky vyzerá presne v štýle rozprávky „ A je to!“. Vysoké obrubníky, pri ktorých nie je žiadna vodiaca čiara za zníženej viditeľnosti splývajú s vozovkou a vytvárajú nebezpečné situácie pre všetkých účastníkov cestnej premávky. Rozbité disky, vane, padnutí motorkári… Naozaj tieto škody stoja Magistrátu za to, aby si honili ego spolu s cyklo fanatikmi?
Úprava signálnych plánov situáciu nerieši. Električky stratili na križovatke svoju preferenciu, teda aj tak stoja. Autobus vychádzajúci z Eurovei v smere k mostu SNP zablokuje v špičke celú križovatku, lebo keby sa nevopchal, tak ho nikto nepustí. BUS pruhy navrhnuté úplne zle…
A ešte sa magistrát pochváli, že linky MHD majú v špičke maximálne zdržanie 5 minút. Áno, lebo autobusy jazdia proti predpisom, po električkových koľajniciach!
Dopravní policajti s výmyslom od začiatku nesúhlasia, dokonca poslali písomnosť, v ktorej žiadajú uvedenie do pôvodného stavu.
Hlavné mesto už avizuje zvýšenie viditeľnosti obrubníkov, ktoré budú mať nový reflexný náter. Vyriešiť by sa mal tiež problém so šírkou pruhov v úseku pred Slovenskou národnou galériou. Problém nastal po tom, ako bola výkresová dokumentácia síce v súlade s normami, avšak priestor bol fyzicky chybne zameraný. Vypracovaný bol preto opravený projekt organizácie dopravy, no zrealizovaný bude za vhodných poveternostných podmienok.
Najnovší nezmysel
Mesto sa rozhodlo, že na ulici Štúrovej v smere k Mostu SNP osadí semafor, ktorý má zvýšiť plynulosť premávky v hlavnom smere a teda úsek Landererová – Most SNP. Pre ilustráciu poviem, že je to križovatka, ktorá umožňuje odbočiť len doprava, a po celý čas svojej existencie úplne postačovalo jej prirodzené korigovanie hlavným semaforom od Karadžičovej v smere na Vajanského nábrežie, ktorí bol prispôsobený prejazdu električiek.
Mesto to na skúšku vyšperkovalo tak, že tam v poobedných hodinách tento týždeň poslalo hliadku mestskej polície, aby regulovali premávku na prechode pre chodcov. Realita? Ešte horšie, ako to bolo. Autá stáli minimálne po križovatku s ulicou Medenou, ak nie až s Dunajskou.
Ja chápem, že autá od Nám. SNP využívajú situáciu, ktorá vzniká, keď prechádzajú električky, a pchajú sa v húfoch na Vajanského nábrežie, čo v konečnom dôsledku znamená porovnateľnú priepustnosť s hlavným ťahom, ale semafor tomu takmer určite nepomôže.
Ostatné ulice dostávajú zabrať
Mesto sa zastavilo aj na miestach, kde doteraz stálo, ale stálo oveľa menej. Ľudia hľadajú alternatívne trasy, napr. cez 29. augusta v smere na Kollarko. O mestom určených náhradných trasách cez napr. Landerorovu hovoriť nemá zmysel.
Vallo chce zakázať kamióny na Einsteinovej
Ja viem, že rozpočet hlavného mesta je na tom veľmi zle. Mesto aj prostredníctvom parkovacích politík mesačne vyzbiera kvantum peňazí, a zdá sa, že jej to je málo. Preto sa v internetovom videu pán primátor vyjadril že nákladná doprava dnes používa Einsteinovú bezplatne, a v budúcnosti za ňu bude musieť platiť, preto budú tlačiť na to, aby nákladná doprava bezplatne využívala diaľnicu D4. Ako toto myslí vážne? Veď to je do neba volajúci nezmysel, čo povedal.
Excel rozhoduje
Pán Vallo argumentuje, že za posledné 2 roky na križovatke Galvaniho x Ivánska je nárast áut o viac ako 20%. Áno, lebo porovnáva obdobia kovidovej doby, kedy bolo áut naozaj menej a navyše s dobou, kedy je ulica Vajnorská (blízka výpadovka) pol roka rozkopaná! A k tomu nech sa zamyslí, prečo je áut viac? Žeby preto, lebo tam vyrástla ďalšia polyfunčkná budova, ale tiež ešte viac dodrbali MHD v Bratislave? Pán Vallo tvrdí, že v meste sa dá pohybovať pešo, bicyklom, MHD a autom. Posledné dve, najvyužívanejšie, však posúva na vedľajšiu koľaj a strpčuje život ľudom.
Mýtna x Vazovová
A rovnako aj Palisády. Dopravné nezmysly a.k.a relaxačných zón v podobe osadenie bariér, obrubníkov, farebných zvýraznení… Už priznali, že to budú opäť prerábať. Tak na čo to je dobré, keď dotknuté inštitúcie majú od začiatku veľké výhrady?
24 metrový trojelbus
Alebo ďalší nápad storočia? Neviem ako vy, ale už vidím, ako to dopadne, keď sa tento trolejbus zvesí z trolejov v strede frekventovanej križovatky. 24 metrový trolejbus je síce nový, ale nesie so sebou veľmi veľa rizík, ktoré pre rôzne média potvrdil aj odborový predák Dopravného podniku Bratislava.
Zarážajúce praktiky
To, že mesto ignoruje stanoviska policajtov ma už mesiace neprekvapuje. Celkom ma však prekvapila informácia, v ktorej sa mestský poslanec a súčasne aj podpredseda Komisie dopravy a informačných systémov vyjadril, že keď sa začali stavať cyklopruhy na Vajanského nábreží, tak sa o tom dozvedel zo sociálnych sietí. príliš štandardné. Dobré, nie?
Mesto skúša
… podľa mňa mesto skúša, čo všetko si môže dovoliť voči svojim obyvateľom. Lenže ľuďom pomaly praskajú nervy, takže možno je najvyšší čas sklopiť uši a povoliť zo svojich ambicióznych plánov.