Mám rozpočet do 35 000 eur a chcem nové, no zároveň tradičné auto, bez akejkoľvek elektrifikácie s manuálnou prevodovkou. Zároveň nechcem skúšať nové značky, ktoré sa pokúšajú presadiť a navyše na pravidelné servisné prehliadky nechcem jazdiť ďaleko. Možno práve základný Tiguan s pár príplatkovými prvkami bude tým zaujímavým kompromisom, ktorý tieto kritériá určite spĺňa.
Jednoduchý a prehľadný
Aj my v redakcii vieme, že displeje a plne digitálne interiéry s modernými krivkami nie sú pre každého. Orientuje sa v nich občas veľmi ťažko. Najmä starší ľudia, ale aj ľudia, čo už nemajú 100 % zrak, určite ocenia prehľadnosť a intuitívne ovládanie jednoduchého interiéru s tradičnou stavbou palubnej dosky základného Tiguanu. Navyše, z bežného používateľského hľadiska mi nič nechýbalo. Parkovacia kamera, vpredu síce len senzory, USB-C konektory, vyhrievané sedadlá… no s prehľadom som sa v konfigurátore zmestil do ťažko zarobených 35 000 eur. A tu mi ešte niečo ostalo.
V interiéri ma milo prekvapilo, že aj vzhľadom na charakter výbavy si môžu nastaviť klimatizáciu aj cestujúci na zadných sedadlách, čiže je štandardne trojzónová. Zamrzelo ma len, že v kufri pod koberec nič nedáte. Žiadnu povinnú či doplnkovú výbavu a pod kobercom je len jednoduchý plech. Všetko viac či menej potrebné budete mať na očiach na koberci kufra a bude to asi aj lietať.
Evolúcia pokračuje
Pod kapotou priadol motor 1,5 TSI Evo2. Konštrukčne ide len o modernizáciu pôvodnej 1,5-ky Evo, čo už sám osebe bol zážihový motor so zameraním na nízku spotrebu a adekvátny jazdný prejav. Hlavnou zmenou je nový trojcestný katalyzátor, ktorý je spolu s časticovým filtrom OPF súčasťou jedného celku a je bližšie k motoru. Výrobca sľubuje, že nový motor má byť ešte ekonomickejší a ja to môžem potvrdiť. Na testovacom okruhu sa mi podarilo dosiahnuť spotrebu 7,5 l/100 km. Na porovnanie, s adekvátnym rozmerovým konkurentom MG HS s manuálnou prevodovkou som jazdil v rovnakých podmienkach za 9 litrov, dokonca viac mi žrala aj 3008-ka s menším motorom 1,2 PureTech.
Podotýkam, TSI Evo2 je bez mild-hybridnej technológie, akurát s vypínaním 2 valcov, teraz označovanej ako ACT+, o ktorej ani neviete, že je v aute. Priebeh zmeny zo štvorvalca na dvojvalec a späť necítite. Tiež si pripomeňme, že aj 1,5 TSI už má plazmou upravený povrch valcov, čo vedie k zníženiu trenia. VW tvrdí, že v dvojvalcovom režime vykazujú deaktivované valce takmer nulový odpor a vďaka tomu je úspora paliva ešte väčšia.
Čo treba uznať
- Výborný kultivovaný chod motora.
Čo nám chýbalo
- Možno len pár prvkov výbavy.
Čo nás prekvapilo
- Motorový priestor vrátane hrán blatníkov pod kapotou v čiernej základnej farbe.
Volkswagen Tiguan 1,5 TSI Evo2 110 kW 6ºMT
- Cena (základ/test) 27 390/32 280 €
- 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 148 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,9 s, vmax = 203 km/h, spotreba WLTP/test 7,0/7,5 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0x
- USB-C – 3×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8
- Batožinový priestor: 615 dm3