Renault Master: Vízia efektivity v praxi

Úžitkový model Master bol svetu prvý raz predstavený v roku 1980 a veľmi rýchlo sa stal hviezdou svojho segmentu. Veď Renault za uplynulých vyše 40 rokov predal viac ako 3 milióny kusov týchto obľúbených dodávok v troch generáciách. Zaujímavé je, že tak ako všetky doteraz, aj najnovšia generácia sa bude vyrábať vo francúzskej obci Batilly na východe krajiny.   

Funkčný dizajn

Renault o novom Masteri hovorí, že každodenným povinnostiam svojho majiteľa dodáva výraznú identitu. Myslí sa tým zrejme masívna predná maska s novým logom automobilky či Full-LED svetlomety v tvare písmena C – podobný tvar svetiel majú aj súčasné osobáky od Renaultu.

 

V ponuke je 7 základných farieb laku karosérie v až 300 rôznych odtieňoch. Francúzi si dali mimoriadne záležať na lepšej aerodynamike karosérie (kratšia kapota, väčší sklon čelného skla, tvar spätných zrkadiel, užšia zadná časť…) čím dosiahli zníženie odporu vzduchu o 20 % v porovnaní s predchodnom. Výsledkom je menej hluku v kabíne, nižšie emisie spaľovacích motorov a vyšší dojazd elektrickej verzie. 

Moderná kancelária

Pohľad do interiéru už omnoho viac pripomína osobné vozidlá, dominantný je najmä 10-palcový stredový displej. V kabíne sa nešetrilo na kvalite materiálov ani na objeme úložných priestorov, veď 135 litrov je o 25% viac ako ponúkal predchodca. Interiér sa po sklopení stredného operadla dokáže premeniť na mobilnú kanceláriu a sedadlá majú zosilnené bočnice. Renault spolu s novým Masterom predstavil aj systém, ktorý zabezpečuje rovnakú citlivosť brzdového pedálu bez ohľadu na zaťaženie vozidla.

K tomu pribudne 20 asistenčných systémov, multimediálny systém OpenR Link s integrovanými aktualizáciami od Google či aplikácia My Renault. Nový Master je vybavený funkciami Vehicle-to-Load (V2L) a Vehicle-to-Grid (V2G) čo znamená, že umožňuje nabíjanie elektronických zariadení zo zásuvky v kabíne aj v nakladacom priestore. Priamo z batérie sa potom dajú nabíjať aj doplnkové zariadenia ako chladenie či nezávislé kúrenie. Elektrická verzia je schopná dodávať energiu z akumulátora do siete (V2G) prostredníctvom obojsmernej nabíjačky. 

Široká ponuka pohonov

K dispozícii budú naftové agregáty Blue dCi s výkonom od 105 do 170 koní, zníženou spotrebou aj emisiami. Kombinovať sa budú dať tak s manuálnou prevodovkou, ako aj s 9-stupňovým automatom s hydrodynamickým meničom. V prípade elektrickej verzie budú v ponuke dva typy elektromotorov s výkonom buď 130 alebo 145 koní. Krútiaci moment 300 Nm majú oba elektromotory rovnaký. Rozdiel je aj vo vysokonapäťových batériách, jedna má kapacitu 40 kWh a druhá 87 kWh. Čo sa týka dojazdu, je to 180 resp. 410 kilometrov. 

Nový Renault Master je navrhnutý tak, aby v budúcnosti mohol byť vybavený aj vodíkovým pohonom a palivovými článkami. Prevádzkovým nákladom, rozmerom a nosnosťou sa budeme bližšie zaoberať v redakčnom teste.

Renault Master – Viac než evolúcia

dodávka renaultnový masterRenaultrenault masterrenault master 2024
Komentáre (0)
Pridať komentár