„Je to výborná správa, dosiahli sme významný míľnik. To, že sa dokončili práce na sekundárnom ostení znamená, že sa môžu začať práce na vozovke a inštalácii technológií,“ vyjadril sa minister dopravy Jozef Ráž ml.
Okrem spomínanej betonáže pokračujú práce na odvodnení tunela, sekundárnom ostení v prepojkách tunela a zároveň sa ukladajú vrstvy vozovky. Minister so štátnymi tajomníkmi si okrem tunela pozreli aj stavbu rôznych oporných múrov, ktoré sa museli vybudovať kvôli zosuvom. Tie v minulosti spôsobili, že časť diaľnice vrátane tunela sa musela preprojektovať.
„Do budúcna bude treba viac pozornosti klásť na geologické prieskumy a na prípravnú fázu. Ukazuje sa, že šetrenie na príprave, ktoré je v stovkách tisíc eur, pre nás na konci dňa znamená predraženie v stovkách miliónov,“ zhodnotil minister dopravy.
Na stavbe pracuje denne približne 500 robotníkov. Okrem tunela sa na trase budúcej diaľnice dokončujú práce na oporných a zárubných múroch. Pracuje sa na kruhových objazdoch a násypoch pod budúcou vozovkou, upravujú sa svahy, tiež sa pracuje na konštrukčných a živičných vrstvách vozovky, žľaboch a protihlukových stenách. Na mostoch sa pripravuje položenie obrusnej vrstvy, zároveň sa realizujú práce na mostnom príslušenstve, osadení zábradlia, zvodidiel a mostných záveroch.
Zdroj: Mindop
foto: archív
Ďalší dôvod na navýšenie ceny obchvatu Ružomberka aspoň o 100 mil. Eur a predĺženie termínu ukončenia asi tak do roku 2028. Chybu spôsobili OCTK, NAKA , SIS. Namiesto sledovania a odpočúvanie všelijakých opic a Kyblov sa bolo potrebné venovať NDS.
Dnes som cestoval cez Ružomberok, skutočne práce výrazne pokročilí. Kolóny áut a čakanie oboma smermi. DAKUJEME NDS. Takže ukončenie o dva roky. Ešte raz vďaka a veľa miliónov eur zo štátnej kasy pre Vás a dodávateľa.