RS 457 je pre značku Aprilia historickým krokom, a to nielen z technologického hľadiska. Nový dvojvalcový športový motocykel Aprilia totiž oslovuje nové ciele a trhy, aby uspokojil rastúci celosvetový dopyt po jednoduchých, ale zábavných, technologicky a štýlovo priekopníckych motocykloch zameraných na široké segmenty trhu.
Michele Colaninno – CEO Piaggio Group
„V posledných rokoch značka Aprilia zažila intenzívnu obnovu, ktorá bola podporená aj neustálym pokrokom v závodnom svete. Nedávne predstavenie rodiny 660, najprv RS a Tuona a neskôr Tuaregu, rozšírilo jej cieľovú skupinu a vytvorilo plnohodnotnú a konkurencieschopnú ponuku. Teraz sme pripravení urobiť ďalší krok smerom k budúcnosti s týmto úžasným motocyklom vyvinutým výhradne v Noale, ktorý dokáže povzbudiť a nadchnúť mladých ľudí a otvoriť im obrovský potenciál na nových trhoch, blízkych aj vzdialených. Je to krok bližšie ku globalizácii značky, ktorá mala vždy vo svojej DNA dokonalú kombináciu technológie, zábavy a pohľadu do budúcnosti.”
Skratka RS predstavuje športové poňatie značky Aprilia. Tieto motocykle sú navrhnuté tak, aby ohromovali, a ich inovácie vychádzajú z dlhej a úspešnej závodnej histórie, ktorá formovala jedinečnú motocyklovú kultúru značky Aprilia. Aprilia sa tak stala vysnívaným objektom celých generácií, vrátane mladších jazdcov s výnimočnými motocyklami.
Súčasne je Aprilia popredným hráčom vo svete pretekov a dominuje v kategóriách dvojtaktných motocyklov. Potom, čo potvrdila svoju technologickú prevahu víťazstvom v pretekoch SBK, sa presadila aj v MotoGP. Teraz sa Aprilia vracia k svojmu základnému poslaniu s projektom pre novú generáciu motocyklistov, ktorý spája znalosti nazhromaždené na tratiach po celom svete.
Obrovský úspech modelu Aprilia RS 660 (najpredávanejšieho športového motocykla v Európe) spôsobil od roku 2020 revolúciu vo svete športových motocyklov strednej triedy a vytvoril nový segment.
Rovnaký víťazný vzorec sa opakuje aj pri modeli Aprilia RS 457, ktorý začal ako úplne nový projekt, koncipovaný a vyvíjaný tam, kde vznikajú všetky motocykle Aprilia, vrátane motocyklov MotoGP. Nová Aprilia je ideálnym spojovacím článkom medzi prvými 125 motormi a RS 660. Dopĺňa rodinu RS, do ktorej patria výkonné superbiky V4 a technologicky najvyspelejší RS-GP, víťazný model MotoGP.
Aprilia RS 457 hovorí jazykom mladších jazdcov, ľudí, ktorí chcú začať jazdiť na kapotovaných motocykloch, a využíva všetky skúsenosti spoločnosti pri navrhovaní a konštrukcii skutočného športového stroja. Prednosťou tejto novinky je ľahkosť s najvyšším možným pomerom výkonu a hmotnosti pri motocykli, ktorý je možné riadiť s vodičským preukazom A2, ľahká ovládateľnosť a technologická výbava. Model RS 457 je navrhnutý tak, aby sprevádzal motocyklistov pri ich pokrokoch na ceste aj na okruhu. Ergonómia prinášajú clip-on riadidlá namontované nad hornými okuliarmi, čo je riešenie pre závodné stroje poskytujúce najlepší kompromis medzi športovým charakterom a jazdným komfortom.
Štýl nového modelu RS 457 nadväzuje na legendárny rad RS, superšportové motocykle, ktoré sa zapísali do histórie, počnúc dvojitou prednou kapotážou a končiac tlmičom výfuku a výfukom 2 v 1.
Predný full LED svetlomet sa chváli svetelným podpisom typickým pre väčšie superšportové motocykle Aprilia, zatiaľ čo predné smerovky sú integrované do svetelného podpisu predného svetlometu. Prístrojová doska využíva elegantný a praktický 5-palcový farebný prístrojový panel TFT, zatiaľ čo ovládacie prvky na riadidlách sú podsvietené.
Aprilia RS 457 je poháňaná najmodernejším, kvapalinou chladeným paralelným dvojvalcovým motorom s dvojitým časovaním vačkového hriadeľa a štyrmi ventilmi na valec, ktorý dosahuje výkon 35 kW, čo je maximálny možný výkon pre motocykel s vodičským oprávnením A2. Okrem údaja o čistom výkone je tu aj hmotnosť motocykla: 159 kg suchá hmotnosť, ktorá sa zvyšuje na 175 kg s prevádzkovými kvapalinami. Pomer výkonu a hmotnosti motocykla Aprilia RS 457 je jednoducho bezkonkurenčný, pretože konštruktéri v Noale sa zamerali na maximum možného a to dosiahli. Všetky uvedené čísla sa počas cestného vývoja v sídle spoločnosti Aprilia v Noale tiež premietli do čistého výkonu.
Nový motor je spojený s pevným hliníkovým rámom, vďaka čomu je Aprilia RS 457 vo svojom segmente jedinečná. Do tohto riešenia boli vložené všetky konštrukčné skúsenosti značky Aprilia, zdokonalené počas desaťročí víťazstiev na všetkých svetových závodných tratiach. Kľuková skriňa funguje ako nosný prvok, čo je riešenie prevzaté z modelu RS 660, ktoré zaisťuje nízku hmotnosť, dynamické vlastnosti a potešenie z jazdy, ktoré značku preslávili.
Vidlica s priemerom 41 mm má zdvih 120 mm a nastaviteľné predpätie. To isté platí pre monoshock, ktorý pracuje na oceľovej kyvnej vidlici s nastaviteľným predpätím a so zdvihom 130 mm. Brzdový systém je vybavený predným kotúčom s priemerom 320 mm s radiálnym štvorpiestkovým strmeňom ByBre. Vzadu brzdí strmeň ByBre oceľový kotúč s priemerom 220 mm. Tomu všetkému napomáha dvojkanálový systém ABS s dvojakou mapou použitia, na oboch kolesách alebo iba na prednom. Na 17-palcových športových ráfikoch sú obuté pneumatiky s rozmermi 110/70 vpredu a 150/60 vzadu, čo sú ideálne rozmery pre vynikajúcu priľnavosť pri zachovaní agility.
Elektronická výbava motocykla Aprilia RS 457 zodpovedá skutočnému športovému motocyklu, ktorý je určený pre široké spektrum motorkárov a je úplne verná tradícii značky Aprilia. Systém Ride by Wire – ktorý Aprilia ako prvá zaviedla ako v MotoGP s futuristickým modelom RS Cube, tak v sériovej výrobe – riadi motor pomocou troch jazdných režimov, ktoré zasahujú do priebehu výkonu a krútiaceho momentu a kontroly trakcie, nastaviteľné v troch úrovniach a ktoré je možné tiež vypnúť. Quickshifter sa dodáva ako príslušenstvo.
Aprilia RS 457 je k dispozícii v troch farebných variantoch: Racing Stripes, Prismatic Dark a Opalescent Light.