Takto “na priamo” nám to síce počas svetovej premiéry v Dolních Břežanech pri Prahe nikto nepovedal, no zdá sa, že zatiaľčo Volkswagen sa už naplno venuje elektromobilite a modelom ID., Škoda naďalej verí aj obľúbenému Superbu, popri ktorom sa viac-menej zviezol aj vývoj nového Passatu. Spomínanú zmenu v hierarchii naznačuje tiež fakt, že kým nová Škoda Superb prichádza tradične v dvoch karosárskych verziách liftback a kombi, nový Passat si už môžete kúpiť iba vo verzii Variant. Zaujímavosťou pritom ostáva, že vlajková loď značky Škoda sa bude po prvý raz vyrábať v závode na Slovensku.
Citlivé vylepšenia
Superb tretej generácie, ktorého dizajn navrhol Slovák Jozef Kabaň, bol a stále je mimoriadne vydareným autom, takže Škoda nepotrebovala radikálne meniť zovňajšok. Dizajnéri k novej generácii pristúpili citlivo a hoci je karoséria štvrtého Superbu zbrusu nová, opticky akoby plynule nadväzovala na predchodcu. Výrazne sa nezasahovalo ani do jej rozmerov, liftback je v porovnaní s minulou generáciou iba o 43 milimetrov dlhší (verzia kombi o 40 mm) a novinka je tiež o 11 mm vyššia, avšak o 15 mm užšia. Dĺžka rázvoru ostala identická, hoci nový Superb už stojí na platforme MQB Evo. Predné svetlá sa môžu hrdiť označením Matrix a o 40% lepšou svetelnou účinnosťou. Zároveň vedzte, že v každom svetlomete sú dva bi-LED moduly a až 36 diód. V zadných svetlách opäť nechýba odkaz na český kryštál a treba tiež spomenúť, že nový Superb si môžete nechať postaviť na disky vo veľkosti od 17 do 19 palcov.
V súlade s dobou
V interiéri môžete vidieť celý rad zásadných zmien, keďže nový Superb musí kráčať s dobou. Mimoriadne chválime, že na rozdiel od nového Passatu má Superb krásny samostatný panel klimatizácie s multifunkčnými ovládačmi Smart Dials. Veľká centrálna obrazovka môže mať až 13-palcovú uhlopriečku, v nižšich výbavách má veľkosť 10-palcov. Rovnako 10-palcový je aj digitálny kokpit pre vodičom, no a Superb sa konečne dočkal aj head-up displeja. Trochu rozporuplne pôsobí premiestnenie voliča automatickej prevodovy pod volant, ale zrejme to bude iba vec zvyku. Výborné je, že vo verzii kombi má po novom kufor až o 30 dm3 väčší objem.
Labutia pieseň
Štvrtá generácia Superbu má byť poslednou so spaľovacími motormi, no ešte nesmúťte. V ponuke totiž nateraz ostáva benzínový štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW aj silnejší 2,0 TSI s výkonom buď 150 alebo 195 kilowattov a pohonom všetkých kolies. V ponuke bude dokonca aj naftový štvorvalec 2,0 TDI s výkonom 110 alebo 142 kW. Ak siahnete po plug-in hybride, dostanete motor 1,5 TSI (komb. výkon 150 kW), 6-st. DSG prevodovku, 25,7 kWh batériu, 45 l nádrž a elektrický dojazd až do 100 kilometrov. Veľká pochvala za 11 kW palubnú nabíjačku a možnosť nabíjanie jednosmerným prúdom pri výkone až 50 kW.
Test: ŠKODA Superb 2,0 TSI 206 kW 4×4 Style – To najlepšie na záver