Digitálne spätné zrkadlá. Pre niekoho blbosť a pre mnohých indikátor malých zmien pod kapotou, ktoré prináša IONIQ v modelovom ročníku 2023. Integrácia digitálnych zrkadiel naznačuje, že sa s nimi na začiatku nerátalo. Na druhej strane pasujú k dnešnej digitálnej dobe. Ak by sme hľadali aerodynamické argumenty pre ich použitie, tak je pravdou, že takéto spätné zrkadla dokážu ušetriť isté množstvo energie, takže v konečnom dôsledku predĺžia dojazd. Na druhej strane sa bavíme o mimoriadne malých rozdieloch, takže, ak sa vám lepšie pozerá do klasických zrkadiel, tak si pokojne objednajte IONIQ 5 s nimi.
Z praktického hľadiska si však na digitálne veľmi rýchlo zvyknete. Orientácia je ľahká, odhad vzdialenosti za vami idúcich vozidiel je presný, a po chvíli ich považujete za normálne.
Dizajn nestratil ani milimeter zo svojej výnimočnosti a aj naďalej dokáže zaujať. Najmä vďaka novému lakovaniu, ktoré nesie označenie: Digital Teal-Green Pearl.
Matematika zlepšenia
Začnime batériou. Tá si pripísala presne +4,8 kW, čo znamená, že maximálna kapacita vzrástla na 77 kWh, maximálny dojazd sa v kombinácii s krajšími, čiže väčšími, 20” kolesami pohybuje na úrovni 454 kilometrov. To je porcia, s ktorou vystačíte jazdiť celý týždeň aj v prípade, že do práce dochádzate zo satelitnej dedinky. Ak sa bavíme o odchýlke od reálneho dojazdu, tak tá je minimálna, štyri stovky kilometrov dáte na tomto aute bez problémov a pred nabíjaním ostane v batérii rezerva.
Nami testovaná verzia AWD poskytovala kombinovaný výkon 239 kW (325 k), čo je o 14 kW (19 k) viac ako doteraz. Spomínaný nárast sa postaral aj o vylepšenie dynamiky – z 0 na 100 km/h zrýchli IONIQ 5 za 5,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 191 km/h, čo naznačuje posun aj v tejto oblasti. Rozdelenie výkonu jasne favorizuje zadnú nápravu, tá disponuje výkonom 165,4 kW (225 k), predný elektromotor má maximálny výkon 73,9 kW (101 k). Zaujímavosťou je fakt, že v prípade režimu ECO je predný elektromotor vypnutý. Šetrí sa tak spotreba.
Priestor je pointa
Stále platí, že IONIQ 5 musíte vidieť naživo, aby ste pochopili, že je to skôr crossover a nie hatchback, najmä ak ho porovnáte s full-size SUV. Znamená to, že vnútri je nielen dostatok priestoru, ale vo verzii Premium máte všetko. A ak sme spomenuli digitálne vonkajšie spätné zrkadlo, tak musíme dodať, že aj to vnútorné je digitálne. Okrem toho v špičkovej verzii nechýba ani relaxačné sedadlo, odkladacích priestorov je dostatok a špičková verzia poskytne aj silnejšie Full LED svetlomety. Viac-menej žiadne z vašich motoristických želaní neostane nesplnené. Jediné čoby ste si mohli želať, je nižšia cena, verzia s maximálnym výkonom 325 koní stojí v základe 64 990 eur. Hoci musíme dodať, že táto cena je akciová a vy ušetríte 1 500 eur.
Čo treba uznať
IONIQ dokáže stále zaujať na ceste svojím dizajnom.
Čo nám chýbalo
Trocha nižšia cena
Čo nás prekvapilo
To, ako rýchlo sme si zvykli na digitálne spätné zrkadlá.
Hyundai Ioniq 5 239kW/77kWh 4×4 Premium
Cena (základ/test) 64 990/67 450 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km
Záruka na VN akumulátor 8 rokov/160 tis. km
Motor
zadný synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 165,4 kW (225 k) pri n. u. ot.min-1, predný elektromotor, max. výkon 73,9 kW (100 k) pri n. u. ot.min-1. Systémový max. výkon 239 kW (325 k) pri n. u. ot.min-1, systémový najvyšší krút. moment 560 Nm pri n. u. ot.min-1. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 77,4/74,0 kWh.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 5,1 s, vmax=185 km/h, dojazd vo WLTP/test 454/420 km, spotreba WLTP/test 19,1/20,2 kWh/100 km
Bluetooth – áno
Wi-fi – áno
AUX/USB – nie/áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 2×12,3
Batožinový priestor: 527 dm3