Test: DACIA Duster 1,3 TCe 150 MT 4×4 Extreme – Na detailoch záleží

Dacia Duster Extreme vám principiálne nedá nič navyše. A predsa...

Technicky je verzia Extreme taká istá ako každý iný Duster. Motory, prevodovky, pohon 4×4, pneumatiky, svetlá výška, ochrana motora a karosérie… Všetko je také isté, ako majú ostatné Dustery, ale dá vám pocit výnimočnosti. Dá vám pocit outdoorovosti, chlapskej surovosti, chlapského génu objavovať neznáme. A to sa počíta.

Exteriérovými prvkami, ktoré definujú verziu Extreme, sú detaily inšpirované topografickými mapami ako symbol zdolávania výšok a medené kryty zrkadiel, medené nápisy Duster na strešnom nosiči a Dacia na veku kufra a tiež medené logá DC na dekore predného blatníka a na stredových krytkách kolies. A k výbave Extreme patrí tiež anténa v tvare žraločej plutvy, za ktorú sa inak pripláca. Principiálne môžete mať verziu Extreme v rôznych farbách, no najviac sa jej hodí príplatková metalická zelená Cèdre, ktorú mala aj testovaná verzia. Stojí len 560 eur, takže sa oplatí. V interiéri vám zasa výnimočnosť verzie Extreme pripomenú lemy výduchov klimatizácie, lem prevodovej páky, prešitia sedadiel, manžety prevodovej páky a čalúnenia dverí v medenej farbe, čalúnenie sedadiel v kombinácii látky a špeciálneho odolného materiálu MicroClud, plus gumené koberčeky s motívom vrstevníc topografických máp. Čo sa týka výbavy, verzia Extreme vychádza z vyššieho stupňa a pridáva 360-stupňový kamerový systém Multiview, handsfree kartu pre bezkľúčový systém a 2 USB vstupy pre pasažierov sediacich vzadu.

Ultrakrátka jednotka

Na výber máte benzínovú verziu TCe 150 4×4, dieselovú Blue dCi 115 4×4 a plynovú ECO-G 100, všetky s manuálnou prevodovkou. Ja som si na test vybral benzínovú verziu. Ide o dnes už po všetkých stránkach overený preplňovaný štvorvalec s výkonom 110 kW (150 k). Testovaný Duster so svojou hmotnosťou 1 328 kg patrí k ľahším SUV a  to má priaznivý vplyv na dynamiku, no motor ako taký – odhliadnuc od prirodzenej nelinearity reakcií spôsobenej preplňovaním – má nie príliš lineárnu charakteristiku. Motor TCe 150 sa dodáva aj s EDC prevodovkou, no v spojení s pohonom 4×4 – a tá je vo verzii Extreme, okrem verzie ECO-G 100, štandardom – si musíte vystačiť s manuálnou prevodovkou. Tá má príjemný chod páky aj spojky, samotná prevodovka je vo finále odstupňovaná na dlho a medzi jednotlivými stupňami má pomerne veľké odstupy. Akurát jednotka je ultrakrátka a dvojka ešte tiež kratšia ako obvykle. To zabezpečuje prejazdnosť v teréne bez toho, aby ste museli pracovať so spojkou a páliť obloženie. Pohon 4×4 má tri režimy – 2WD, Auto a Lock – k dispozícii máte aj asistenta zjazdu z kopca, ktorý funguje veľmi dobre a na centrálnom displeji si môžete nechať zobraziť off-roadové informácie a výškomer, plus môžete využiť služby 360-stupňového kamerového systému.

Dacia Duster je parádne auto za dostupné peniaze a verzia Extreme pridáva pocit výnimočnosti. A ten pocit vás v porovnaní s najbližšou výbavou Journey stojí iba 850 eur.

Stručne

Čo treba uznať

  • Nadštandardná prejazdnosť v teréne.

Čo nám chýbalo

  • Možnosť voľby EDC prevodovky.

Čo nás prekvapilo

  • Príplatok za verziu Extreme iba 850 eur.

Test: Dacia Duster TCe 150 EDC Journey – Nová identita, staré hodnoty

Dacia Duster TCe 150 4×4 Extreme

Cena (základ/test)                                          15 790/24 190 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 250 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 700 – 3 250 ot.min-1. Emisie CO2 153 – 154 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,4 s, vmax=174 km/h, spotreba WLTP/test 6,8/6,6 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 4×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 411 dm3
DACIA Duster 1.3 TCe 150 MT 4x4 Extremerecenzia fotoskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár