Predné svetlá dostali celkom nový podpis denných svetiel po vzore Tonale, pričom spomínané denné svetlá zároveň plnia funkciu dynamických smeroviek. Svetlá ako také sú LED-kové a po novom majú okrem iných aj funkciu vykrývania premávky. Ono to nefunguje tak dobre ako v BMW či Mercedese, ale akékoľvek vykrývanie je lepšie ako nič. Zadné skupinové svetlá majú číre krycie sklo a nič iné sa vlastne nijako zásadne nezmenilo. Ostala maska Trilobo, dva veľké náduchy vzduchu v prednom nárazníku aj excentricky umiestnená tabuľka EČV. Akurát vnútorná mriežka masky a náduchov sa zmenila. Náš model mal navyše nádhernú príplatkovú farbu modrá Misano a famózne typické „alfa style“ disky, spod ktorých čneli červené strmene bŕzd. Mimochodom, kolesá sú dvojrozmer – vpredu 225/40 R19, vzadu 255/35 R19. Pre mňa je Giulia jedno z najsexi áut súčasnosti a najviac sa mi na nej páči, že doslova sedí na zemi, a to opticky aj fyzicky.
Sedí na zemi
Ako to myslím? Keď sa na to auto trochu zahľadíte, uvedomíte si, že má nízku svetlú výšku, blatníky sú mierne vytiahnuté a veľké kolesá ich dokonale vypĺňajú v každom smere – v priemere aj na šírku. K tomu predok mierne navážený k zemi. Skrátka je na pohľad ako jedno telo s vozovkou. Oveľa dôležitejšie však je, že je dokonale spojené s vozovkou aj za jazdy – ako sa hovorí: sedí ako priklincované. Prvá vec, čo vás dostane, je rýchlosť reakcií kolies na riadenie. Vďaka extrémne strmému prevodovému pomeru riadenia Giulia ide do zákrut tak rýchlo a tak ochotne ako žiadne iné auto v danej kategórii. Jednoducho pohnete volantom a Giulia zatočí. Zatočí presne tam, kam chcete. Nechytá sa na ňu ani Audi, Mercedes a dokonca ani vychýrené BMW. Zároveň vám Gliulia vo volante poskytuje absolútne bezkonkurenčnú spätnú väzbu.
Nie je to však iba strmé riadenie, čím Gliulia vyniká vo svojej triede, ale všetko, čo sa týka podvozka – počnúc geometriou, ktorá zabezpečuje vynikajúce vyváženie gripu predných a zadných kolies, cez tuhosť pruženia až po filtráciu prenosu rázov do karosérie a odhlučnenie. V tom všetkom vyniká. A najkrajšie na tom je, že pri jasne športovej orientácii naladenia podvozka je Giulia vďaka kvalite tlmičov a filtrovaniu nerovností komfortnejšia než mnohé oveľa mäkšie vozidlá. A nesmiem zabudnúť na brzdy, ktoré v ničom nezaostávajú za kvalitou podvozka. Sú silné, odolné voči „fadingu“ a dobre dávkovateľné.
Keď sa láme chlieb
A práve vzhľadom na kvality podvozka by u mňa bola voľba číslo jeden benzínový dvojliter s 206 kW (280 k). Ale keď príde na lámanie chleba, tak rozhoduje spotreba a tu moju voľbu prebíja 2,2-litrový dieselový motor so 154 kW (210 k). A poviem vám, vôbec sa nečudujem tým, ktorí si ho zvolia namiesto benzínového. A nielen kvôli spotrebe – mimochodom, ja som dosiahol priemer 5,8 l/100 km – ale ten motor je skvelý aj v iných parametroch. V prvom rade je po zahriatí mimoriadne tichý. Pri bežných rýchlostiach a ustálenej rýchlosti ho vlastne absolútne nepočujete. A ani jeho vibrácie necítite. Okrem toho má veľmi dobrý dynamický prejav. Pri pokojnej jazde krásne potiahne z nízkych otáčok, najsilnejší je, samozrejme, za hranicou 2 000 ot.min-1 a v prípade potreby potiahne až ku 5 000 ot.min-1. Motor spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá radí fajnovo. Vyzdvihnúť musím gigantické kovové pádla manuálneho radenia pod volantom, načisto ako vo Ferrari. Hnacia sila sa prenáša na všetky štyri kolesá a to je tiež jedným z nástrojov, vďaka ktorému Gliulia jazdí ako bohyňa.
Dobrá v posteli
Alfa Romeo Giulia je jazdecky dokonalé auto. Poteší vás pri jazde do práce a domov, resp. pri vybavovaní každodenných povinností, na dlhých diaľničných presunoch a najviac vtedy, keď sa dostanete k poriadne zatočeným cestám a začnete si to užívať. A áno, polomer otáčania sa aj po facelifte blíži k hodnote, akú dosahujú autobusy, a vzadu je extrémne málo miesta, ale kašľať na to. Tie dve veci vás absolútne nemusia trápiť. Giulia nie je rodinné auto. Nie je ako manželka a matka detí, ale sexi frajerka a u nej absolútne nezáleží na tom, či vie variť alebo nie. Dôležité je, že je krásna a že je dobrá v posteli. A aby som vám toho „chrobáka v hlave“ zavŕtal ešte hlbšie, tak zdôrazním, že Alfa poskytuje záruku 5 rokov alebo 200 000 km. Raz a navždy teda zabudnite na pošramotené renomé značky. Dnes je všetko inak.
Stručne
Čo treba uznať
- Božský podvozok.
Čo nám chýbalo
- Lepší „rajd“.
Čo nás prekvapilo
- Mimoriadne tichý a kultivovaný motor.
Test: Alfa Romeo Tonale 1,5 e-Hybrid Veloce – Sara Perche Ti Amo
Alfa Romeo Giulia 2,2 Turbo Diesel 210 k Q4 Veloce
Cena (základ/test) 48 990/60 130 €
Záruka 5 rokov alebo 200 000 km
Motor
- Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 143 cm3, max. výkon 154 kW (210 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 470 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 141 – 152 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 6,8 s, vmax=235 km/h, spotreba WLTP/test 5,4 – 5,8/5,8 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – 1×
- USB-A – 3×
- USB-C – 1×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,8
- Batožinový priestor: 480 dm3