Foto: Marek Pauco
Tento model je pre Suzuki veľmi dôležitý. Po dlhých rokoch prichádza s kompletne novým naháčom do triedy, ktorá je extrémne preplnená a záleží na každom malom detaile. Hneď na úvod bolo jasné, že nástupca „Banditu“ dostane horúceho konkurenta od Hondy – Hornet. Večný súboj teda pokračuje ďalej, Suzuki si však v tomto prípade neuzurpuje tabuľkové víťazstvo. Skôr naopak, je o dvanásť kíl ťažšia a o deväť koní slabšia. Problém? Ani náhodou, lebo pointa GSX-8S je niekde úplne inde.
Pointa je v strede otáčok motora. Tam sa ukrýva takzvaný „sweet-spot“, teda centrum rozkoše jazdy. Od 3 500 otáčok za minútu máte k dispozícii dostatok pary na to, aby ste sa začali bezpečne zabávať. Suzuki GSX-8S si okamžite obľúbite a bude vám stačiť hoci aj „kolečko“ na parkovisku, alebo pár kilometrov. Ak k tomu pridáte pár zjazdov z obchvatu, jedno kľučkovanie medzi autami a ľahké zaparkovanie kamkoľvek, zistíte, že konštruktéri sa nesnažili obsadiť výkonový trón v danej kategórii, ale sústredili sa na zážitok. Podobne ako 911 GT3 je pomalšia než 911 Turbo, no je to práve atmosférická verzia, ktorá vám poskytne viacej radosti. Užiť si tento model môžu začiatočníci aj pokročilí. Profíci v tomto smere pokukujú po litrových naháčoch, no ak by sa previezli, uznanlivo by pokývali hlavou.
Bez zahrievania
Istota za volantom sa dostaví hneď, budete mať dojem, že na túto motorku si nemusíte zvykať, rovno budete jazdiť. Balans výkonu a jazdných vlastností je zvládnutý na jednotku. Je to priama čiara, bež nutnosti zvykania si na motorku. Kritika neexistuje, veď čo sa vybavenia týka, tak motorka má takmer všetko vrátane obojsmerného quickshifteru. Štandard, ktorý táto motorka poskytuje je veľmi vysoký a akákoľvek kritika, by bola aspoň v mojich očiach silená. Áno, pre profíka bude táto motorka slabá, pre niektorých možno až príliš subtílne, pre vyššie postavy nízka a pre detailistov bude trocha skromná a možno poukážu aj na opticky asi nie práve najmodernejšie spätné zrkadlá. Asi toľko.
Jazda je stabilná, v tomto smere využíva motorka svoju hmotnosť dobre a svoje pridáva aj fakt, že 8S má aj najdlhší rázvor osí kolies. Napriek tomu, že podvozok je tuhý, nebude vám vadiť, skôr naopak. Ľahkosť s akou preklopíte z jednej strany na druhú vás poteší natoľko, že podvedome budete hľadať zábavu aj tam, kde by ste sa inak len z povinnosti vozili.
Motor je vynikajúci. Je to opäť len dvojvalec, no s 270° odstupom zážihu tak, aby imitoval dvojvlace do V poskytuje maximálny výkon 61 kW (83 k) pri 8 500 ot./min. a 78 Nm maximálneho krútiaceho momentu pri 6 800 ot./min., pričom už od 2000 ot./min: cítiť záťah pričom sa charakter motora nemení až po hranicu 7 500 ot./min. Prejav motora si môžete nastaviť od lenivého v režime „C“ až po najostrejší v režime A. Ten je však stále dostatočne kultúrny a dokážete s ním žiť aj v prípade, že sa zrovna neženiete hore babou. Takže naše odporúčanie – režim A v prípade, že neprší, v daždi si zvoľte „B“, alebo „C“, podľa toho ako ste na tom so skúsenosťami za riadidlami.
Nebude vám chýbať nič. Suzuki GSX-8S má farebný päťpalcový TFT displej, obojsmerný quickshifter, trakčnú kontrolu, ABS, otočenú prednú vidlicu. V rámci kategórie naháčov je to proste fullka, no osobne si myslím, že predajným argumentom bude aj tak mimoriadne prijateľný a priateľský handling, ktorý vás poteší aj v prípade, že cieľ vašej cesty je robota.
Stručne
Čo treba uznať
- Perfektne vyladený podvozok pre začiatočníkov aj skúsených.
Čo nám chýbalo
- Výraznejší zvuk dvojvalca a opticky trocha väčší výfuk..
Čo nás prekvapilo
- Dospelý charakter napriek objemu motora.
Suzuki GSX-8S
Cena (základ/test) 8 390/8 390 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 776 cm3, max. výkon 61 kW (83 k) pri 8 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 78 Nm pri 6 800 ot.min-1. Emisie CO2 99 g/km.
Jazdné výkony
- Pohotovostná hmotnosť 202 kg, vmax= výr. neudáva km/h, spotreba výrobca/test 4,2/4,5 l/100 km.