Honda CR-V 2024 – Žeby ďalšie dokonalé rodinné auto?

Šiesta generácia modelu Honda CR-V, celosvetovo najpredávanejšieho modelu spoločnosti, debutuje s odvážnejším, sebavedomejším vzhľadom a výnimočnou úrovňou praktickosti, bezpečnosti, konektivity a komfortu.

Obľúbené SUV segmentu C sa bude ponúkať buď s plne hybridným pohonom (e:HEV), alebo po prvýkrát v európskom modeli Honda s plug-in hybridným pohonom (e:PHEV), ktorý poskytuje dynamický výkon a účinnosť v celom rozsahu. Tento rozšírený rad pohonných jednotiek predstavuje viaccestný prístup spoločnosti Honda k elektrifikácii a ponúka zákazníkom širokú škálu produktov.

Známe hnacie ústrojenstvo e:HEV bolo pre nové CR-V prepracované a aktualizované a teraz obsahuje energeticky úspornejšiu, zmenšenú batériu a účinnejší motor, zatiaľ čo úplne nové e:PHEV s väčšou batériou ponúka dojazd na čisto elektrický pohon až 82 km.

Špičková úroveň aktívnej bezpečnosti v segmente bola dosiahnutá vďaka prvej európskej aplikácii systému Honda SENSING 360, komplexného všesmerového bezpečnostného systému a asistenta vodiča, ktorý pokrýva aj mŕtve uhly okolo vozidla a ďalej prispieva k predchádzaniu kolíziám.

2023 Honda CR-V

Úplne nový model CR-V si zachováva svoju známu siluetu, ale s dizajnovým vývojom, ktorý umocňuje jeho pôsobenie na ceste. Začína to agresívnejším, definovaným dizajnom vpredu s veľkým otvorom a štylizovanou mriežkou chladiča, kde sa varianty e:HEV a e:PHEV odlišujú vlastným dizajnom.

Vzadu je kombinácia vertikálneho brzdového svetla a smerovky inteligentnou evolúciou okamžite rozpoznateľného dizajnu zadných svetiel modelu, pričom účelné osvetlenie LED vytvára nový, rozvinutý svetelný podpis na zadnej časti vozidla.

S dlhším rázvorom a širším postojom teraz CR-V ponúka priestrannosť porovnateľnú s SUV segmentu D. Väčšie rozmery modelu poskytujú cestujúcim na zadných sedadlách nielen najlepší priestor na nohy vo svojej triede, ale aj väčší batožinový priestor a zvyšujú stabilitu pri vyšších rýchlostiach.

e:HEV

Model e:HEV bude vybavený najpokročilejšou iteráciou oceňovaného plne hybridného pohonu Honda, pričom benzínový motor sa bez problémov spája s novo vyvinutou verziou ľahkej automatickej prevodovky s dvoma elektromotormi.

2023 Honda CR-V

V tejto najnovšej iterácii sú hnací motor a generátor umiestnené na samostatnej osi, čo umožňuje zvýšiť krútiaci moment o 6,5 % na 335 Nm. Maximálna rýchlosť prvého sa zvýšila o 1500 otáčok za minútu na 14 500 otáčok za minútu, čo znamená o 7 % vyššiu maximálnu rýchlosť.

Ďalšie úpravy prevodovky zahŕňajú pridanie druhého prevodového stupňa, keď je motor priamo pripojený ku kolesám. K existujúcemu vysokému prevodovému pomeru pribudol nový nízky prevodový pomer – oba boli optimalizované pre čo najširší rozsah scenárov jazdy, čím sa v konečnom dôsledku zlepšila hnacia sila na nízkych otáčkach a celková maximálna rýchlosť bez potreby zvyšovať fyzické otáčky motora.

Revízie hybridného hnacieho ústrojenstva dopĺňa kompaktnejšia riadiaca jednotka výkonu (PCU) a inteligentná výkonová jednotka (IPU). Oba boli zmenšené a prepracované tak, aby si zachovali podobnú energetickú hustotu a účinnosť a zároveň znížili celkovú hmotnosť a fyzické rozmery.

Zvýšenie výkonu v porovnaní s predchádzajúcim modelom CR-V znamená istejší pocit z akcelerácie a lepšiu odozvu, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 9 sekúnd pri modeloch s pohonom 2WD a 9,4 sekundy pri modeloch s pohonom všetkých kolies a potom dosiahne maximálnu rýchlosť 194 km/h pri modeloch s pohonom 2WD a 187 km/h pri modeloch s pohonom všetkých kolies.

2023 Honda CR-V

Napriek zvýšeniu výkonu ponúka systém e:HEV aj vyššiu úroveň účinnosti a zníženie emisií s kombinovanými emisiami CO2 na úrovni 134 g/km a len 5,9 l/100 km pre modely s pohonom 2WD a 151 g/km a 6,7 l/100 km pre modely s pohonom všetkých kolies.

e:PHEV

Na základe osvedčeného základu pohonného ústrojenstva Honda e:HEV je plug-in e:PHEV vybavený podstatne väčšou 17,7 kWh batériou a ľahkou, vysoko výkonnou palubnou elektrickou nabíjačkou. Táto zvýšená elektrická asistencia znamená, že otáčky motora môžu byť oveľa nižšie ako predtým, čo ďalej zlepšuje hladinu hluku, kultivovanosť a spotrebu paliva pri rôznych rýchlostiach. Umožňuje tiež dojazd 82 km len na elektrický pohon.

Vďaka zvýšenej elektrickej asistencii, ktorú ponúka plug-in hybridný systém, sú hodnoty účinnosti a spotreby len 18 g/km a 0,8 l/100 km s plne nabitou batériou. Aj po úplnom vybití batérie sa tieto hodnoty zvýšia len na 139 g/km a spotreba 6,2 l/100 km.

Dômyselné balenie elektrických komponentov a batéria umiestnená pod podlahou umožnili dosiahnuť objem batožinového priestoru 587 l. To bolo možné vďaka optimalizácii veľkosti chladiacich komponentov jednotky, čo umožnilo zmenšiť jej fyzické rozmery, zatiaľ čo rozsiahle použitie hliníka v plášti a konštrukcii sa tiež postaralo o zníženie hmotnosti jednotky napriek zvýšeniu hustoty energie.

2023 Honda CR-V

Nabíjací port sa nachádza na ľavom prednom blatníku a otvára sa stlačením krytu nabíjacieho portu. Pri e:PHEV umožňuje nabíjací výstup rýchle zahriatie batérie, aby sa lepšie vyrovnala s chladnejším prostredím. Pri teplote batérie 25 stupňov dosiahne najnovší model CR-V 100 % stav nabitia vďaka nabíjačke s výkonom 6,8 kW len za 2,5 hodiny.

V rámci prepojených služieb ponúkaných v modeli s e:PHEV si používatelia môžu pri nabíjaní zvoliť celý rad funkcií predklimatizácie a klimatizácie, ktoré ďalej zvyšujú efektivitu, znižujú náklady a zvyšujú komfort za každého počasia. Tieto funkcie zahŕňajú časovač, ako aj nastavenie teploty a času prevádzky, čo znamená, že majitelia CR-V si môžu naplánovať nabíjanie na najlacnejší a najvhodnejší čas a nechať si vozidlo automaticky nastaviť na požadovanú teplotu skôr, ako vyjdú z domu k vozidlu. 

 Interiér prémiovej kvality a najvyššia priestrannosť vo svojej triede

V celej kabíne nového modelu CR-V sú použité kvalitnejšie textúrované materiály s hmatovými spínačmi a ovládacími prvkami, ktoré sú ľahko pochopiteľné a ovládateľné, čo vo vozidle vytvára luxusný zážitok, ktorý sa vyrovná vozidlám SUV prémiového segmentu.

Vpredu je čistá, prehľadná a nízko posadená prístrojová doska s výduchom vzduchu po celej šírke, centrálne umiestnenou 9,0″ obrazovkou infotainmentu a veľkým 10,2″ digitálnym ciferníkom umiestneným za volantom – všetko je usporiadané s cieľom čo najviac zlepšiť výhľad.

Modely e:PHEV aj e:HEV sa odlišujú individuálnymi štýlovými prvkami, pričom prvý z nich, aby mal prémiovejší a športovejší vzhľad, má na stredovej palubnej doske vrátane výduchu ventilácie exkluzívny kovový voštinový vzor.

Spoločnosť Honda zvolila jednotný prístup k farebnému prevedeniu interiéru, v rámci ktorého sa na prístrojovej doske a v celom interiéri používajú čierne farby, ktoré pôsobia prémiovo. Sedadlá sú štandardne potiahnuté čiernou jemnou pravou kožou s výraznými prešívanými akcentmi, ktoré pôsobia jednotne a prémiovo.

Vyhrievané predné sedadlá sú súčasťou štandardnej výbavy a vo výbave Advance sú vetrané, čo zvyšuje komfort na dlhých cestách.

V zadnej časti dosahuje CR-V priestrannosť SUV segmentu D s najlepším priestorom pre nohy vzadu vo svojej triede – o 16 mm viac ako v predchádzajúcom modeli – zatiaľ čo sklon zadných sedadiel sa oproti predchádzajúcemu modelu CR-V zvýšil o 10° so 16 voliteľnými možnosťami.

Intuitívne usporiadanie interiéru je všestranné, vrátane držiaka na poháre, odkladacích priehradiek a veľkokapacitnej schránky medzi prednými sedadlami. Elegantný a ergonomický elektrický volič prevodových stupňov s prepínačmi režimov, ktoré sú optimálne umiestnené pre jednoduché ovládanie, zabezpečuje vodičovi jednoduchý prístup ku všetkým dôležitým funkciám počas jazdy, zatiaľ čo novo navrhnutá stredová lakťová opierka je teraz tiež poloautomatická, automaticky sa otvára do 60 stupňov a ďalších 30 stupňov manuálne.

Nové úrovne praktickosti, ktoré vyhovujú rôznym aktívnym životným štýlom 

Najnovšie CR-V zvyšuje latku z hľadiska praktickosti batožinového priestoru a funkčnosti interiéru a podporuje aktívny životný štýl. Typickým znakom je jeden z najväčších zadných batožinových priestorov v triede, pričom modely e:HEV ponúkajú 587 litrov batožinového priestoru.

Zadné sedadlá sa posúvajú dopredu až o 190 mm, čo je o 40 mm viac ako v predchádzajúcom modeli, čo umožňuje jednoduché nakladanie dlhších predmetov bez nutnosti sklápať sedadlá, zatiaľ čo nízka výška podlahy batožinového priestoru a rovná, široká jednodielna podlaha uľahčujú nakladanie nákladu.

K tomu prispievajú aj modernizované zadné dvere, ktoré boli vyvinuté s novým, tichším modulom elektrického zdvíhania, ktorý skracuje čas obsluhy. Možné je aj ovládanie bez použitia rúk, s automatickým zatváraním pri odchode a voliteľným uzamknutím vozidla pri zatvorení.

Športový výzor

Silueta najnovšieho modelu CR-V, ktorý je teraz o 10 mm širší a o 80 mm dlhší ako jeho predchodca, vyzrela do podoby dobre tvarovaného a športového SUV. Vďaka tomuto väčšiemu pôdorysu umožnila konštrukcia posunúť A-stĺpiky viac dozadu a predĺžiť kapotu, čím sa dosiahol dynamickejší vzhľad. V kombinácii s výraznými horizontálnymi líniami a o 40 mm dlhším rázvorom je to stále CR-V, ale s moderným nádychom.

Odvážnejší a agresívnejší štýl tohto modelu charakterizuje predná mriežka chladiča, ktorej nový vzor mriežky je väčší a je v klavírnej čiernej farbe. Verzie e:HEV a e:PHEV sa tak odlišujú vlastným individuálnym dizajnom, ktorý zodpovedá ich charakteru, pričom verz

ia e:HEV sa vyznačuje širšími, otvorenejšími šesťuholníkovými tvarmi pre agresívnejší a športovejší vzhľad.

Prvá jazda: Honda ZR-V – Stvorená pre generáciu Z

Komentáre (0)
Pridať komentár