Väčší komfort a ešte viac štýlu: výročná edícia
Výročná edícia, vyrobené v slovenskom závode Kia, odštartuje svoje uvedenie na európsky trh koncom septembra a postupne sa rozšíri na všetky trhy. Prinesie množstvo vylepšení, ktoré posúvajú pozoruhodný luxus a dizajn tohto modelu ešte ďalej.
Výlučne v rámci výročnej edície sa objavia kontúry bočných okien a spojlera vo vysokolesklej čiernej úprave, ako aj nové dekoračné prvky s tmavým chrómovým povrchom vpredu, vzadu a na bokoch, ktoré dodajú vozidlu ešte noblesnejší vzhľad.
Aj tónované sklá, nové športové 19-palcové zliatinové disky vo vysokolesklej čiernej úprave a nájazdové kryty s tmavým chrómovým povrchom pomáhajú zvyšovať atraktivitu exteriérového dizajnu. Napokon ponúkne výročná edícia úplne novú farbu – sivú Wolf Grey. Okrem toho máte na výber aj ďalšie farby karosérie, ako je biela Deluxe White a Casa White, čierna Pearl Black, kovová Penta Metal či zelená Experience Green, pričom všetky verzie sú k dispozícii vo voliteľnom dvojfarebnom vyhotovení so strechou v čiernej Pearl Black.
Precízne spracované sedadlá čalúnené semišom a umelou kožou vyvolávajú u vodiča a cestujúcich pocit vysokej kvality interiéru. Prispieva k nemu aj elektrické ovládanie predných sedadiel, vyhrievanie sedadiel a volantu či voliteľné náladové osvetlenie. Atraktívny interiér dotvárajú dva 12,3-palcové displeje a funkcie inteligentného kľúča. Výročná edícia ponúka nový balík špeciálnych interiérových prvkov v zelenom odtieni Midnight Green, ktorý dodáva modelu Sportage ešte prémiovejší nádych.
Cesta k dokonalosti: päť generácií modelu Kia Sportage
V istom zmysle predstavuje výročná edícia vrchol tridsaťročného pokroku a inovácií modelu Kia Sportage. Jeho úplne prvá generácia sa predstavila v roku 1993 a od samého začiatku išlo o priekopnícky model. Zvolil iný prístup než väčšina SUV danej doby a etabloval sa ako kompaktné SUV, ktoré kombinuje veľký interiér tradičných SUV so športovými jazdnými vlastnosťami sedanu. V tomto ohľade sa stal priekopníkom nového trhového segmentu ako prvé naozaj mestské SUV.
Kia Sportage 1,6 T-GDi Hybrid 230 k 4×4 GT Line – To, čo u nás ešte neodznelo
Pre druhú generáciu (2004) boli prioritou kvalita a bezpečnosť. K obrovskému úspechu druhej generácie prispelo predstavenie modernej platformy so samonosnou karosériou, vďaka čomu sa z nej predalo vyše dvojnásobne viac kusov než z predošlej generácie.
Po dôraze na jazdné vlastnosti, kvalitu a bezpečnosť sa tretia generácia modelu Sportage (2010) zamerala na dizajn a získala si osobitnú pozornosť vďaka zavedeniu masky chladiča v tvare tigrieho nosa.
Následne po dizajnovej revolúcii sa štvrtá generácia modelu (2015) sústredila na zvýšenie pohodlia, ako aj vylepšenie bezpečnostných prvkov. V tejto oblasti došlo k integrácii najnovších pokročilých asistenčných systémov vodiča (ADAS). Súčasným zavedením motorov s nižším objemom sa modelu Sportage podarilo rozšíriť svoju zákaznícku základňu v segmente SUV nižšej strednej triedy. Počnúc touto generáciou až do súčasnosti si Sportage drží pozíciu najpredávanejšieho vozidla značky Kia.
Piata generácia modelu Sportage (2021) priniesla tomuto stredne veľkému SUV väčšie proporcie a vďaka zavedeniu viacdielnej konštrukcie karosérie opäť raz vylepšila už i tak pôsobivé bezpečnostné prvky vozidla. Vizuálny pôvab modelu Sportage sa zasa podarilo zvýšiť prijatím dizajnovej filozofie „zjednotenie protikladov“, pomocou ktorej Kia nanovo zadefinovala pútavý vzhľad tohto vozidla. Pribudli ďalšie možnosti elektrifikovaného pohonu (napr. hybrid a plug-in hybrid navyše k predtým uvedenému mild-hybridu), ktoré priniesli modelu Sportage široké uznanie a pomohli mu pokračovať v tradícii inovácií a pokroku.
Stále vpred: nikdy nezaspať na vavrínoch
A hoci na túto tradíciu môžu byť právom hrdí, spoločnosť Kia ani model Sportage zďaleka nezaspali na vavrínoch. Výročná edícia je poctou tejto tradícii a jej oslavou, pričom sa však stále sústredí na ešte svetlejšiu budúcnosť.
Vďaka preukázateľným úspechom pri pretváraní dizajnu, vylepšovaní a skúšaní nových vecí sa tento model stal stelesnením novej značky Kia. Je presvedčivým dôkazom toho, čo možno dosiahnuť vďaka odhodlaniu prinášať nové zážitky, inšpirovať k dobrodružstvám na cestách – a stanovovať ešte vyššie ambície do budúcnosti.