Kymco Agility 125: Mestský pohoďák (test)

Kymco Agility 125 16+ je cenovo dostupný skúter nielen pre mladých či začínajúcich jazdcov.

Na úvod prezradím, že som si slnečný týždeň v sedle mestského skútra náramne užíval, pretože mi trochu pripomenul moje tínedžerské obdobie. Ako 16-17 ročný som totiž jazdil na Honde NSR 125 a hoci som motorku vlastnil asi len dva roky, pamätám si, že som na nej vtedy najazdil viac ako 10-tisíc kilometrov. Ale poďme späť k testovanému skútru.

Mne sa Kymco dizajnovo celkom páči, je elegantný, moderný a pritom celkom nenápadný. Modro-čierna farebná kombinácia mu dokonca pridáva aj trochu hravosti. Vpredu som si všimol halogénový svetlomet, čo je v tejto cenovej kategórií štandard. Keďže ide o malý skúter určený do mesta a na krátke presuny do práce či do obchodu, bol som zvedavý na veľkosť úložných priestorov. Tu treba povedať, že v cene 2 799 eur už máte zahrnutý aj uzamykateľný zadný kufrík, čo je super. Viete si do neho odložiť prilbu JET alebo odviesť menší nákup.

Pomerne priestranný úložný priestor sa nachádza aj pod sedadlom – na prilbu, lekárničku, reflexnú vestu a podobne.  A maličká skrinka je aj pred kolenami, no do tej si odložíte nanajvýš kľúče od domu. Skúter je ľahučký, má suchú hmotnosť len 131 kg a vyniká perfektnou manévrovateľnosťou.. Na pohon slúži vzduchom chladený štvortaktný jednovalec s výkonom 6,4 kW a najvyšším krútiacim momentom 8,6 Nm. Na začiatku ma tento údaj dosť prekvapil, veď moja 125-ka mala výkon 11 kW, čo je skoro dvojnásobok. Po čase som ale zistil, že do mesta aj nižší výkon stačí, brzdou premávky som rozhodne nebol. Tiež ma prekvapili brzdy, sú fakt ostré. Skúter je navyše vybavený kotúčovým brzdením CBS, takže môžete po celý čas používať len prednú brzdu a v prípade krízového brzdenia sa automaticky pripojí aj zadná.

Rátať môžete so spotrebou okolo 2,5 litra, pričom nádrž na benzín má objem 7 litrov. Mne osobne prekážalo iba to, že skúter nemá plexištít a vo vyšších rýchlostiach by som ocenil ochranu aj od pása vyššie, no keďže skúter jazdí 99% času v mestskej premávke, nie je to nič kritické. Kymco Agility 125 16+ ma milo prekvapil, na krátke trasy do mesta by som si ho aj sám kúpil. Za 2 799 eur už aj s kufríkom sa to skutočne oplatí.

Čo treba uznať

Nízka hmotnosť, výborná manévrovateľnosť 

Čo nám  chýbalo

Predný plexi štít 

Čo nás prekvapilo 

Výkon 6,4 kW do mesta stačí 

 

Kymco Agility 125 16+ 

Cena (základ/test) 2 799/2 799 € 

Záruka 3 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Vzduchom chladený štvortaktný jednovalec , zdvihový objem valcov 125 cm3, max. výkon 6,4 kW (9 k) pri 7 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 8,6 Nm pri 7 000 ot.min-1. Emisie CO2 95,8 g/km.

Jazdné výkony a spotreba

pohotovostná hmotnosť: 138 kg

  • 0 – 100 km/h za n.ú. s, vmax = 100 km/h, spotreba WLTP/test 2,5 / 2,5 l/100 km.

Test: Kymco AK 550 Premium ma veľmi príjemne prekvapil

KYMCOkymco agility 125
Komentáre (0)
Pridať komentár