Pozrel som si reklamný klip na Apriliu Tuareg 660 a ihneď som sa zahanbil. Ja neviem jazdiť tak rýchlo v teréne, ak sa mi podarí lenivý šmyk zadného kolesa na štrku tak prežijem menší orgazmus, ale ak by som mal Tuarega hodnotiť v teréne, tak vás asi sklamem. Respektíve neohodnotím ju tak, ako by ju správny a schopný motorkár mal. Osobne som si vybehol jeden šotolinový kopec, absolvoval už spomínaný mini drift a zajazdil si na poľnej ceste, stretol dvoch kolegov, pozdravil sa a tešil sa z toho, že aspoň vnútorná strana zadného blatníka chytila nejaké blato. A zabával som sa pritom s jemne stisnutými perami, ak poznáte pocit neistoty z tancujúceho predného kolesa, viete o čom píšem.
Pritom sa však Aprilia Tuareg chovala stabilne a isto a ja som našťastie odolal pokušeniu stlačiť prednú brzdu. A priznám sa, že tento zážitok ma celkom motivoval absolvovať toho viac, ale už aj predtým som sa na nej zabával. Na asfalte, kde bola stabilná a mimoriadne ľahko jazditeľná motorka v hustej premávke, kde ma v podstate limitovali iba dva kufre na bokoch, pre ktoré som nie vždy vedel prejsť pomedzi autá.
Pozícia sedenia, ako aj široké riadidlá a mimoriadne komfortné pruženie vás na slovenských cestách určite nesklamú. Máte všetko, čo pre komfortnú jazdu potrebujete vrátane nízkej hmotnosti, ktorá sa v tomto prípade pohybovala na úrovni 204 kilogramov. Motor je identický s tým, ktorý nájdete v modelu Tuono 660 roadster, či superšport RSV 660. Tu je však naladený na príjemných 59 kW (80 k) a 70 Nm maximálneho krútiaceho momentu, čo je stále viac ako ponúka Yamaha 700 Téneré. Hoci len o osem koní. Motor má unikátny zvuk aj napriek tomu, že je to dvojvalec a konštruktéri menili aj olejové čerpadlo. Je plytšie a svetlá výška tak mohla dosiahnuť hodnotu 240 milimetrov.
To som nevyužil, na druhej strane ani nebolo treba, lebo zábavy ponúka Aprilia Tuareg viac ako dosť aj na našich cestách. Môžete ju bez strachu naklopiť a to aj na drapákových pneumatikách Pirelli Scorpion Rally STR, ktoré majú dostatok gripu aj na asfalte a v teréne sa dokážu chytiť. Či mi niečo vadilo? Nuž príliš mäkký predný tlmič, ktorý sa pri ostrejšom brzdení výrazne ponáral a tým pádom ste museli s prednou brzdou narábať opatrne.
Inak to bola čistá radosť z jazdy a ľahkosti ovládania, ktorá podľa mňa nemá veľa konkurencie. Najmä ak vám Aprilia umožní plne nastaviť si motorovú mapu, motorovú brzdu, trakčný systém, ABS ako cítiť sa ako profesionál. Len pre úplnosť, ajzdil som väčšinou v režime Urban. Lebo som taký mestský typ!
Stručne
Čo treba uznať
Perfektne vyladená motorka na cesty aj do terénu.
Čo nám chýbalo
Trocha nižšia cena.
Čo nás prekvapilo
Zvuk motora a grip aj na terénnych pneumatikách.
Aprilia Tuareg 660
Cena (základ/test): 12 199/12 899 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Motor
Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 659 cm3, max. výkon 59 kW (80 k) pri 9 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 70 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 99 g/km.
Jazdné výkony
Pohotovostná hmotnosť 204 kg, vmax= ~190 km/h, spotreba výrobca/test 4,0/4,8 l/100 km.