Aj keď v civilnom automobilovom priemysle sa elektrine venuje najväčšia pozornosť zo všetkých alternatívnych palív, dominancia elektriny v prípade motoristického športu nie je taká zjavná. Samozrejme, nemožeme zabudnúť na Formulu E či triedu v majstrovstvách sveta v rallycrosse, no čoraz viac sérií sa pozerá priaznivo na využitie vodíka v blízkej budúcnosti.
Okrem iného sa pozitívne na vodík pozerá séria DTM, či preteky 24 hodín Le Mans. Vyhlásil to Pierre Fillon, prezident Automobile Club de l’Ouest – asociácie, ktorá je organizátorom 24 hodín Le Mans . Podľa Fillona budú od roku 2030 autá najvyššej triedy využívať vodíkové palivo.
V skutočnosti sú na zváženie dve možnosti. Prvým je použitie palivových článkov, ktoré premieňajú vodík na elektrinu používanú na pohon auta. Druhým, ktorý sa oveľa viac zaujíma medzi nadšenými fanúšikmi automobilového a motoristického športu, je použitie klasického spaľovacieho motora, ktorý je prispôsobený na prevádzku s vodíkom. V prípade druhej menovanej vývojovej cesty je Toyota absolútnym globálnym špecialistom, ktorý práve predstavil GR H2 Racing Concept – koncepčný automobil, ktorý v sebe skrýva spaľovací motor poháňaný vodíkom.
Toyota sa už môže pochváliť pretekárskym autom, ktoré využíva práve takúto technológiu. Ide o vodíkovú Corollu, ktorá od roku 2021 súťaží vo vytrvalostných pretekoch a tento rok prvýkrát štartovala ako auto poháňané tekutým vodíkom, namiesto plynného vodíka.