Verzia Sport je druhým modelom z radu 700 CL-X, ktorý máme v redakcii na test. Ten prvý 700 CL-X Heritage sme mali vlani a zanechal v nás veľmi pozitívne pocity. Na verziu Sport som sa preto tešil ešte trochu viac. Pri pohľade spredu zaujme predné LED svetlo, ktoré je doplnené denným svietením so štyrmi malými vystúpenými rožkami v tvare písmena X. To je rovnaké pre všetky model 700 CL-X. Čo je však dizajnovo iné na verzii Sport? V porovnaní s verziou Heritage môžete obdivovať zadné brutálne agresívne „odseknuté“ partie. Vyzerajú, akoby boli odseknuté mačetou a to s chirurgickou presnosťou. Štandardne je verzia Sport jednomiestna, namiesto sedadla spolujazdca je tam kryt. V opcii však môžete mať aj sedadlo spolujazdca. Sedadlo jazdca je tvarované športovejšie a je o 5 mm nižšie ako na modeli Heritage.
Športovejšie zameranie motorky potvrdzujú aj nižšie položené riadidlá, ktoré sú delené a ktoré vás ťahajú do hlbšieho náklonu, ešte však nie nepríjemnému. K tomu pridajte malé okrúhle spätné zrkadlá na koncoch riadidiel a máte zabezpečené, že budete stredobodom pozornosti všade, kde sa zjavíte. Športový štýl podčiarkuje aj rúrkový rám z chróm-molybdénovej ocele, ktorý váži len 16,5 kg, a odlievaná zadná kyvná vidlica, na ktorej je uchytený držiak TEČ a maličký blatník. Tie sú však rovnaké aj pre verziu Heritage. Takže si to zapakujme, verziu Sport charakterizuje zakryté sedadla spolujazdca a delené a nižšie posadení riadidlá a okrúhle zrkadlá s krátkymi ramienkami na konci riadidiel. A nespomenul som ešte jednu vec a hoci je práve ona asi najdôležitejšia zo všetkých, dostanem sa k nej až neskôr.
Caferacer
Už pri prvom uchopení riadidiel som si uvedomil charizmu motorky, ktorej domovinou bude mesto a kľukaté okresky. Mašina má vynikajúce predispozície tešiť vás v oboch spomínaných dvoch typoch ekotopu. Lenže mňa čakala hneď na úvod 200 km cesta do Bratislavy a vzhľadom na časovú tieseň som musel upaľovať diaľnicou. Komfortne sa to dalo dlhodobejšie do 120 km/h. A to je presne rýchlosť, pokiaľ funguje aj tempomat.
Mimochodom, radový dvojvalcový motor s objemom 693 cm3 točil pre rýchlosti okolo 120 km/h 4 500 až 5 000 ot.min-1 a mal príjemný zvuk. Naplno však začne žiť po prekročení hranice 5 500 ot.min-1 a malé zázraky stvára pri prepnutí jazdného režimu z Eco na Sport tlačidlom na ľavom združenom ovládači. Vtedy sa zvýrazní charakter motora a zmení sa aj zvuk. Z pokojného uličníka, ktorý vie splynúť s davom, sa razom stáva drsný odvážny gangster.
Stavili na overené
Na podvozku CFMOTO rozhodne nešetrilo. Tlmiče dodáva spoločnosť KYB, brzdy zasa Brembo a aj v rámci ponuky tejto talianskej značky sa CFMOTO rozhodlo pre top produkt – vpredu radiálne montované štvorpiestikové strmene Brembo Stylema, samozrejme, s dvoma kotúčmi s priemerom 320 mm a vzadu taktiež Brembo Stylema s 260 milimetrovým kotúčom. A práve brzdy Brembo Stylema s dvoma kotúčmi vpredu sú najväčšou zmenou a zároveň najväčšou devízou verzie Sport voči verzii Heritage. Tie brzdy skutočne hryzú, no zároveň sú dobre dávkovateľné. Koniec-koncov, brzdy Brembo Stylema používajú superšportové alebo agresívne ladené motocykle. Samozrejmosťou je ABS od spoločnosti Continental. Dodávam, že vpredu je obrátená vidlica s priemerom 41 mm s nastaviteľným predpätím a tuhosti pri kompresii a odskoku, vzadu je výkyvná vidlica s centrálnou jednotkou s nastaviteľným predpätím a tuhosťou tuhosti pri odskoku. Na rozdiel od Heritage má verzia Sport vpredu aj vzadu 17-palcové kolesá, a to znamená lepší kontakt predku motocykla s vozovkou a lepšiu agilitu.
CFOMOTO 700 CL-X Sport, ale aj zvyšné dve verzie Heritage a Adventure, majú atraktívny agresívny dizajn, veľmi slušné spracovanie, parádne jazdné vlastnosti a 5-ročnú záruku. To sú argumenty, ktoré vyzývajú „do boja“. A my v redakcii držíme tejto značke palce.
Čo treba uznať
- Ostrý agresívny dizajn.
Čo nám chýbalo
- Nižšia spotreba paliva.
Čo nás prekvapilo
- Tempomat na motorke typu caferacer.
CFMOTO 700CL-X Sport
Cena a záruka
7 749 / 7 749
Záruka: 5 rokov alebo 40 000 km.
Motor
Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 693 cm3, max. výkon 50,9 kW (69,7 k) pri 8 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 61 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 n.ú g/km.
Jazdné výkony
Pohotovostná hmotnosť 198 kg, vmax= 180 km/h, spotreba výrobca/test n. u./5,4 l/100 km.