Japonský hatchback brázdi svetové cesty už 50 rokov, o jeho masovej obľúbenosti teda niet pochýb. Keď si však v mysli predstavíte, ako vyzeral európsky Civic vo svojej ôsmej, deviatej a desiatej generácii, iste mi dáte za pravdu, že dizajnovo nedokázal presvedčiť každého (pravdepodobne ani nechcel). To sa však príchodom jedenástej generácie mení, Civic aj naďalej pôsobí dynamickým dojmom, no už nie až tak agresívne. Osobne toto zjemnenie tvarov vítam, je mi úplne po chuti.
Malým nedostatkom by pre niekoho mohlo byť, že Civic je odteraz dostupný len s jediným typom karosérie. Extrémne vydarený je tiež interiér, kde hrajú hlavnú úlohu priestrannosť, ergonómia a kvalitné materiály. Krásnym detailom je horizontálna mriežka prekrývajúca výduchy ventilácie, ktorá štruktúrou pripomína včelí plast a materiálovo evokuje chróm.
Absolútna pochvala patrí Honde za prehľadné ovládanie klimatizácie cez fyzické ovládače, za minimum nepraktického klavírneho laku aj za perfektný posed za volantom, ktorý je navyše nastaviteľný v širokom rozsahu, pričom stále máte z auta výborný výhľad.
Aby nový Civic nezostal nič dlžný svojej povesti, do vienka dostal presné a komunikatívne riadenie, rýchly a zároveň dobre čitateľný podvozok, konskú dávku stability a vysokú kvalitu odpruženia. Jazdné vlastnosti sú v tomto aute skrátka na prvom mieste a tak to má byť aj vo svete moderných počítačov na štyroch kolesách! Pod kapotou po novom pracuje výhradne 2-litrový benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva, disponuje výkonom 105 kW a najvyšším krútiacim momentom 186 Nm. Ale pozor, iba ako súčasť hybridného systému s kombinovaným výkonom 135 kW a krútiacim momentom 315 Nm, pričom väčšinu času plní úlohu generátora, ako je to pri hybridoch od Hondy zvykom.
Páčila sa mi jazdná dynamika aj práca e-CVT prevodovky s imitáciou radenia prevodových stupňov, akustická odozva v športovom režime je už len čerešničkou na torte. Keďže som v rámci testu strávil väčšinu kilometrov na diaľnici, priemerná spotreba paliva atakovala hranicu 7 litrov. Ak však s Hondou budete tráviť čas najmä v meste a na okresných cestách, potom môžete smelo jazdiť aj za 5 litrov benzínu. Na záver testu sa vrátim na odkaz z nadpisu. S novou Hondou Civic sme si sadli ako jing a jang. Dokonalá súhra auta s vodičom a zďaleka to nie je iba o mne, rovnaký pocit mal aj kolega, ktorý novú Hondu podrobil detailnému testu mesiaca v predchádzajúcom čísle.
Čo treba uznať
- Jazdné vlastnosti sú na prvom mieste.
Čo nám chýbalo
- Volič automatickej prevodovky.
Čo nás prekvapilo
- Príkladné odhlučnenie interiéru.
Honda Civic e:HEV 2,0 i-MMD Advance
Cena (základ//test) 29 890/35 090 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
na VN akumulátor 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 993 cm3, max. výkon 105 kW (143 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 186 Nm pri 4 500 ot.min-1. Synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, max. výkon 135 kW (184 k) pri n. ú. ot.min-1, max. krútiaci moment 315 Nm pri n. u. ot.min-1. Max. kombinovaný výkon: 135 kW (184 k) pri n. ú. ot.min-1 Max. kombinovaný krútiaci moment: 315 Nm pri n. ú. ot.min-1 Emisie CO2 114 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax=180 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 5,0 /5,1 – 6,7 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- 230 V – nie
- Wi-fi – áno
- AUX – nie
- USB-A – 4×
- USB-C – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 7,0
- Batožinový priestor: 415 dm3