Test: Nissan Townstar Combi 1,3 DIG-T 130 Tekna – Politika silnejších

Nissan Townstar je poslednou časťou trojlístka Mercedes-Renault-Nissan. Dostal najviac alebo najmenej?

Otázka v úvode nie je rečnícka. Všetci pokrvní bratia majú k dispozícii viac motorizácií a prevodoviek. Nissan má v ponuke len jeden zážihový motor spárovaný výhradne iba s manuálnou prevodovkou. Mercedes triedy T má pri tejto motorizácii vzadu kotúčové brzdy, Renault Kangoo a Nissan bubnové brzdy. Svetlá tu nie sú Full LED, diaľkové sú halogénové. Nissan, paradoxne, začína cenovo vyššie než Mercedes a Renault, ale v štandarde dostávate skutočne najviac. Navyše tu nie je možnosť vysokej individualizácie, buď beriete všetko, alebo nič. A takto to mám rád. Lúskať po nociach cenníky, príplatky a žeraviť donekonečna kalkulačku ma nikdy nebavilo.

A čo by som rád pri jazde na Townstare vyzdvihol? Predovšetkým podvozok v danej triede. Keď som skoršie elektrické úžitkové Kangoo Van E-Tech v tomto smere kritizoval, že je možno až zbytočne tvrdý a bez zaťaženia na nerovnostiach skáče, tu to je úplne iná pesnička, ba doslova príjemná balada. Rozdiely s osobnejšími súrodencami od Mercedesu, na ktorých som v minulosti jazdil, nie sú prakticky žiadne. Možno, ak by som ich mal bok po boku, tak by som na to prišiel. Takto popamäti sotva. Čo možno pár ľudí ofrfle, je trochu horší výhľad šikmo vpred cez masívnejšie stĺpiky a boli momenty, keď sa mi tam skryla aj dodávka. Takže pri jazde to chce malú dávku zvyku a väčšiu dávku pozornosti. Na druhej strane oceňujem použité materiály vo vnútri. Konečne som sa dočkal príjemne mäkkých miest na lakte, páči sa mi aj imitácia hliníka pozdĺž palubnej dosky či čalúnenie sedadiel, ktoré je už aj v nižšej výbave z dvoch tretín kožené.

Plánujete toto auto ako mix rodinno-podnikateľského univerzálu? Ak vám stačí kubický kufor, nebudem oponovať. Ak máte menšie deti, tiež nebudem oponovať. V momente, keď budete pravidelne jazdiť s dospelou posádkou alebo sklápať operadlá zadných sedadiel, prídete na to, že bočný vstupný otvor cez pár bočných dverí k nim je menší a aj celkovo priestoru v druhom rade sedadiel nie je na rozdávanie. A to ja považujem ako jediné veľké mínus inak veľmi príjemného auta. Môžem len dúfať, že príde verzia s dlhším rázvorom.

Čo treba uznať

  • Rozumná alternatíva auta pre malého živnostníka.

Čo nám chýbalo

  • Viac miesta na zadných sedadlách.

Čo nás prekvapilo

  • Predné svetlá nie sú Full LED.

Nissan Qashqai – Na novej úrovni

 

Nissan Townstar Combi 1,3 DIG-T 130 Tekna

Cena (základ/test)                                          25 490/28 590 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 160 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 333 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 4 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 500 ot.min-1. Emisie CO2 150 –  174 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 11,8 s, vmax= 183 km/h, spotreba WLTP/test 6,6 – 7,7/8,0 l/100 km. 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A –  5 x
  • USB-C – 0x
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Objem kufra: 775 dm3
fotoNissan Townstar Combi 1.3 DIG-T 130 Teknarecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár