Euro 7 – Viac škody ako úžitku!

Priame náklady výrobcov automobilov na navrhovanú emisnú normu Euro 7 budú až desaťkrát vyššie, ako predpokladá Európska komisia

Európske združenie výrobcov automobilov uviedlo, že podľa štúdie Frontier Economics priame náklady na splnenie požiadaviek normy Euro 7 u benzínových osobných vozidiel a dodávok, vrátane nákladov na schválenie typu, investície a vybavenie, dosiahnu 1862 eur na vozidlo. EK ich odhaduje na 184 eur na vozidlo. Pri autobusoch a nákladných autách budú podľa štúdie náklady predstavovať v priemere 11 707 eur na vozidlo. Komisia odhaduje tieto náklady iba na 2765 eur. Združenie tiež upozorňuje, že rast cien pre firmy a spotrebiteľov, ktorí budú tieto vozidlá nakupovať, bude ešte vyšší.

Európske automobilky proti norme Euro 7 bojujú. Tvrdia, že je príliš nákladná a zbytočná, pretože priemysel vydáva desiatky miliárd eur na elektromobily s nulovými emisiami. Vynaložené peniaze na novú normu by tiež mohli automobilkám chýbať pri prechode na výrobu elektromobilov. Európska komisia však tvrdí, že nová norma je potrebná, aby sa znížili škodlivé emisie a zabránilo opakovaniu emisného škandálu spoločnosti Volkswagen z roku 2015.

Takáto zmena cien môže škrtnúť najlacnejšie a najdostupnejšie autá so spaľovacími motormi z trhu, akými sú Škoda Fabia či Dacia Sandero.

Euro 7 má začať platiť v polovici roku 2025 pre osobné automobily a v polovici roku 2027 pre nákladné automobily a autobusy.

Osem krajín EÚ tento týždeň zaslalo do Bruselu dokument, v ktorom Euro 7 silne kritizujú a označujú pripravované pravidlá za nerealistické. Dokument podpísali Francúzsko, Taliansko, Poľsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko, Česko a Slovensko. Ak by sa všetky tieto krajiny pri hlasovaní o novej norme postavili proti, neprešla by.

Foto: Autor

Zdroj: CN.cz. autodzienik.pl

emisieemisná normaEuro 7Európska úniapeniaze
Komentáre (1)
Pridať komentár
  • Miso

    Vec vyriesena nech hlasuju proti a je to!