Hyundai Motor odhalil repliku konceptu Pony Coupe na prvom ročníku slávnostnej udalosti nazvanej Hyundai Reunion. Ide o platformu, ktorá sa zameriava na historický odkaz značky Hyundai a prezentuje jej minulosť a budúce smerovanie. Na podujatí boli osobne prítomní aj legendárny dizajnér Giorgetto Giugiaro a jeho syn, tiež dlhoročný dizajnér, Fabrizio Giugiaro, pod ktorých taktovkou sa „znovuzrodenie“ Pony Coupe Concept realizovalo.
Značka Hyundai vdýchla svojím pozoruhodným projektom nový život pôvodnému koncepčnému vozidlu Pony Coupe Concept, ktorý bol premiérovo vystavený v roku 1974 na autosalóne v Turíne. Projekt repliky je prejavom odvážneho ducha, neúnavného nadšenia a vysokých ambícií, s ktorými zamestnanci a vedúci pracovníci Hyundai vybudovali globálnu značku. Zásadným impulzom pro jej rozvoj bola práve štúdia Pony Coupe Concept.
Svojím jedinečným citlivým estetickým poňatím bol koncept Pony Coupe prelomovým modelom svojej doby. Bohužiaľ, kvôli nepriaznivým globálnym hospodárskym podmienkam koncom 70. rokov sa tento prvý športový automobil od Hyundai nedostal do komerčnej výroby a pôvodné konceptuálne vozidlo sa nezachovalo. Napriek tomu toto auto zosobňuje odvážne rozhodnutie Hyundai vstúpiť do segmentu športových áut a tento duch je v Hyundai aj dnes základom vedúceho postavenia značky v oblastiach elektrifikácie a vysokovýkonných technológií na báze vodíka.
Pony Coupe Concept je dnes považovaný za retro-futuristickú klasiku, ktorá slúžila ako inšpirácia pre novšie modely automobilky Hyundai Motor. Takými sú napríklad vodíkové hybridné elektrické „pojazdné laboratórium“ N Vision 74 a koncept elektrického vozidla ’45’, ktorý priamo ovplyvnil čisto elektrický model IONIQ 5.
Exteriér konceptu Pony Coupe má charakteristické ladné geometrické línie, elegantnú krivku strechy, čisté povrchy bez ozdôb, dynamické proporcie a jedinečne tvarované strešné B-stĺpiky. Vyniká štylizovanou grafickou povrchovou úpravou s nárazníkmi natretými vo farbe karosérie. Jeho klinovitý predok a okrúhle svetlomety ho v roku 1974 odlišovali a dodnes pôsobia mimoriadne štýlovo. Jeho “coda tronca” (odseknutý, aerodynamický zadok) má štíhle otváracie veko na prístup do zadnej časti vozidla.
Minimalistický interiér sa vyznačuje ikonickou citlivosťou, ktorá zdôrazňuje dizajn a architektúru zameranú na vodiča. Jednoramenný volant a anatomické sedadlá s dvojtónovým prevedením posilňujú futuristickú estetiku, ktorá bola v 70. rokoch svojím spôsobom prelomová.
Test: Hyundai Santa Fe Phev 1,6 T-GDI 265k Platinum – Santa Phev
Keď sa legendárneho dizajnéra Giorgetta Giugiara opýtali na jeho prvý kontakt s automobilkou Hyundai pri vývoji konceptu Pony Coupe v roku 1973, prezradil: “Hyundai, ktorý vtedy nemal veľa skúseností, sa na nás obrátil so žiadosťou o úplné prepracovanie dizajnu jedného modelu. Na začiatku som bol skeptický, pretože vtedy som ešte automobilku Hyundai Motor nepoznal. Všetci sme však boli ohromení vášňou a odhodlaním inžinierov z Hyundai. Boli bystrí, zvedaví, otvorení a mimoriadne túžili učiť sa nové veci. Okamžite si osvojili nové pracovné metódy, s ktorými nemali skúsenosti. Obetovali sa, aby urobili dobrý dojem – pre spoločnosť a jej partnerov. Som hrdý a poctený, že som svedkom toho, ako sa táto spoločnosť od nášho prvotného stretnutia vyvíja.”
Údaje | Obnovený Pony Coupe Koncept |
Dĺžka | 4 080 mm |
Šírka | 1 560 mm |
Výška | 1 210mm |
Rázvor | 2 340 m |
Motor | 1 238 cm3, radový 4-valec, 82 koní pri 6 000 ot./min. |
Usporiadanie motora | Motor uložený pozdĺžne vpredu, pohon zadných kolies |