Ruper Stadler bol obvinený v roku 2020 z účasti na emisnom škandále, ktorý odhalili v roku 2015. Americký Úrad na ochranu životného prostredia vtedy obvinil Volkswagen, že do áut s naftovými motormi inštaloval softvér, ktorý umožňoval skrývať reálne hodnoty oxidov dusíka. Motory pritom v premávke výrazne prekračovali stanovené limity.
Bývalý šéf Audi najskôr svoju vinu odmietal. Nedávno sa však zlomil a povedal, že chce priznať spoluzodpovednosť. Vďaka svojmu doznaniu a súhlasu so zaplatením pokuty vo výške 1,1 milióna eur dostal podmienečný trest a vyhol sa tak dvojročnému väzeniu, ktoré mu za skutky hrozilo.
Stadler nebol podľa súdu iniciátorom manipulácií. Dovolil však, aby až do roku 2018 pokračovali predaje áut s nainštalovaným softvérom, ktorý mohol skresľovať hodnoty produkovaných emisií. Vo vyhlásení, s ktorým oboznámil súd jeho právny zástupca, bývalý šéf Audi tieto skutočnosti potvrdil a priznal osobné pochybenie.